حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • واردات دائمی خودرو از بندر سیریک
    ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
    شناسه : 19599
    بازدید 132
    3
    دریانیوز// شهرستان سیریک با مساحتی حدود ۳۲۵۰کیلومتر مربع در فاصله ۱۷۵ کیلومتری مرکز استان هرمزگان قراردارد که از سمت شمال به شهرستان میناب از جنوب به شهرستان جاسک از شرق به ارتفاعات بشاگرد و شهرستان بشاگرد و سندرک و از غرب به دریای مکران ( عمان ) محدود می شود .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شهرستان سیریک با مساحتی حدود ۳۲۵۰کیلومتر مربع در فاصله ۱۷۵ کیلومتری مرکز استان هرمزگان قراردارد که از سمت شمال به شهرستان میناب از جنوب به شهرستان جاسک از شرق به ارتفاعات بشاگرد و شهرستان بشاگرد و سندرک و از غرب به دریای مکران ( عمان ) محدود می شود .

    بندر سیریک نگینی در میان بنادر هرمزگان بندر سیریک در کنار دریای مکران (عمان ) با شن های سفید و نقره ای بکر و سواحل گسترده ماسه ای و آب های زلال آبی در پهنه کبود دریای مکران یکی از زیباترین مناطق طبیعی هرمزگان محسوب می شود و چون نگینی در میان بنادر استان هرمزگان می درخشد.

    بندر سیریک با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریالی، چشم‌انداز تبدیل شدن به یکی از بنادر مهم کشور در منطقه مکران را در پیش گرفته است، با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته، در حال حاضر اراضی پشتیبانی،حوضچه، تعداد رمپ‌ها و برخی دیگر از ویژگی‌های فنی و ساختاری این بندر با بندرلنگه که حجم قابل توجه تخلیه و بارگیری را در غرب استان هرمزگان دارد، برابری می‌کند.

    بندر سیریک دارای ۱۰۴ متر اسکله شمع و عرشه، دو فروند رمپ چندمنظوره(ویژه کانتینرهای یخچالی، خودرویی و بارگیری شناورهایی که رمپ دارند) و همچنین سه فروند اسکله خدماتی که امکان افزایش تعداد رمپ ها را نیز دارد، ظرفیت بسیار قابل توجهی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و کاپوتاژ کالا دارد.گفتنی است، بندر سیریک واقع در شرق استان و در محدوده مکران، با بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، دارای ۳۴ هکتار حوضچه و بیش از ۵۱ هکتار اراضی پشتیبانی است که بر همین اساس، زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر در فازهای ابتدایی در آن ایجاد شده است.

    تخلیه نخستین محموله خودروهای وارداتی در بندر سیریک

    در آئینی با حضور استاندار هرمزگان، نخستین محموله ترانزیتی خودرو در بندر سیریک تخلیه شد.حمیدرضا محمدحسینی تختی در حاشیه مراسم ویژه آغاز به کار رویه ورود خودرو از طریق بندر سیریک اظهار کرد: این اقدام در راستای تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه منطقه مکران انجام شده است. وی با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی صورت گرفته، در نخستین محموله خودروی وارداتی از طریق بندر سیریک ۵۵ دستگاه خودرو به منظور ترانزیت وارد شده است، افزود: زیرساخت لازم برای رونق بخشی به بندر سیریک توسط سازمان بنادر و دریانوردی با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریالی، ایجاد شده است.

    وی از بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق استان یاد کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مکران داشته و در همین راستا نیز، توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته و اولین محموله خودروی ترانزیتی در این بندر تخلیه شد.مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: ورود خودرو از طریق بندر سیریک با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به رغبت شرکت‌های وارد کننده به فعالیت در این بندر، امید داریم این مقوله رونق قابل توجهی داشته باشد. وی عنوان کرد: مبداء این محموله خودرو یکی از بنادر کشور امارات بوده است.

    واردات خودرو از بندر سیریک دائمی می‌شود

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با هماهنگی صورت گرفته، واردات خودرو از بندر سیریک به صورت دائمی انجام می‌شود.حسین عباس نژاد در آیین نمادین ورود نخستین محموله خودروهای وارداتی از طریق بندر سیریک اظهار کرد: بندر سیریک با ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه، یک سری ویژگی اساسی و مهم دارد که استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آن، موجب رونق منطقه مکران می‌شود.وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر فعالیت‌های بندر سیریک در راستای اقتصاد دریامحور، افزود: تعداد شناورهای ورودی از بندر سیریک از ۶۴ فروند به ۱۲۳ فروند در مدت شش ماهه نخست امسال رسیده است.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: رونق مناسب و قابل قبولی به این بخش رسیده است، اما در بخش کاپوتاژ نیاز به فعالیت بیشتر داریم.عباس‌نژاد ادامه داد: شاهد ورود اولین شناور حامل خودرو در این بندر هستیم.این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: این شناور تعداد ۵۵ دستگاه خودرو را وارد کرده و در مرحله بعد، به ۴۰۰ دستگاه و پس از آن نیز به ۱۰۰۰ دستگاه می‌رسد.

    عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه بر اساس هماهنگی صورت گرفته، بزودی ورود شناورهای حمل خودرو در بندر سیریک دائمی می‌شود، گفت: حجم زیادی از واردات خودرو در بندرلنگه و بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد که در این رابطه محدودیت زیادی وجود دارد، اما با ویژگی‌های بندر سیریک، ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.وی در بخش دیگری از سخنانش نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی ساختمان‌های اداری و مرجع بندر سیریک امسال شروع می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.