حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3501 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سیلندر گاز باز هم منفجر شد
    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۴۹
    شناسه : 18776
    بازدید 174
    0
    افزایش قیمت سیلندر گاز بدون اطلاع رسانی دریانیوز// قیمت انواع سیلندر گاز مایع در هرمزگان بدون اطلاع رسانی متوليان امر و در سکوت خبری افزایش یافته است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// قیمت انواع سیلندر گاز مایع در هرمزگان بدون اطلاع رسانی متوليان امر و در سکوت خبری افزایش یافته است.

    این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته است که کمبود سیلندر گاز در برخی روزها و ساعات در جایگاه های عرضه سیلندر در شهر بندرعباس مشاهده می کنیم .در برخی جایگاه های عرضه سیلندر به شهروندان گفته می شود در مناطقی که لوله کشی گاز وجود دارد، اتصال کارت بانکی ساکنان این مناطق با شرکت پخش فرآورده های نفتی قطع است که البته مشخص نیست چقدر این ادعا صحت داشته باشد.

    همچنین در برخی مناطق که لوله کشی گاز انجام شده است، علمک نصب نشده و به دلیل هزینه های بالای لوله کشی گاز در منازل، از این طرح در استان چندان استقبالی صورت نگرفته است که بجای اقدامات تنبیهی در قطع عرضه سیلندر گاز با نرخ یارانه ای به شهروندان ، بایستی اقدامات تشویقی برای گازدار کردن املاک صورت گیرد.

    در یک دهه اخیر و حتی سال گذشته بارها نوشتیم که‌ شرکت های توزیع سیلندرگاز از جمله پرسی ایران گاز، پارس گاز و… طرح پذیرش اشتراک و توزیع و تحویل سیلندر گاز جلوی منزل مشترکین را بیش از پیش در برنامه شان قرار دهند که متاسفانه به این موضوع هم توجهی نشد . انتظار می رود استاندار هرمزگان در این بخش تدبیری بیندیشد تا مشکلات توزیع سیلندر با نرخ یارانه ای و اشتراک پذیری شرکت های توزیع سیلندر گاز در استان برطرف شود. همچنین امیدواریم به زودی سناریوی مشکلات مردم‌برای تهیه سیلندر گاز در این استان برطرف شود و بساط توزیع سیلندرهای گاز در خانه ها و کوچه ها که بسیار خطرآفرین است برچیده شود.

    افزایش قیمت ها از ابتدای شهریورماه

    بنا بر گلایه‌ و گزارشات مردمی واصله به روزنامه دریا از افزایش قیمت‌ سیلندر گاز مایع در سکوت خبری و بدون اطلاع رسانی دقیق در هرمزگان، این رسانه این موضوع را از معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان پیگیری کرد. عبدالرضا پیروی منش در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا با تایید افزایش قیمت انواع سیلندر گاز مایع در استان، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها از ابتدای شهریورماه سال‌جاری مصوب شده است.

    وی در ادامه افزود: قیمت سهمیه ای سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع درب تاسیسات ۴۴ هزارتومان، در محل نمایندگی و جایگاه‌های مجاز ۶۹ هزارتومان و تحویل در محل مصرف کننده نهایی ۷۷ هزارتومان مصوب شده است.معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان، خاطر نشان کرد: قیمت غیرسهمیه ای (آزاد) کپسول ۱۱ کیلویی گاز درب تاسیسات ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان، محل نمایندگی و جایگاه‌های مجاز توزیع ۷۵هزار و ۹۰۰ تومان و تحویل در محل مصرف کننده نهایی ۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

    پیروی منش بیان داشت: دریافت هزینه بیش از قیمت‌های مصوب تخلف بوده است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات کم‌فروشی و گرانفروشی به شماره ۱۲۴ و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد را گزارش نمایند.

    لازم به ذکر است: جا داشت متوليان امر حداقل مردم را در جریان افزایش قیمت‌ها از طریق اطلاع رسانی رسمی و گسترده قرار می‌دادند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.