حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تور رسانه‌ای بازدید از واحد‌های صنعتی هرمزگان برگزار شد
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۷
    شناسه : 18323
    بازدید 127
    2
    با همت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان؛ دریانیوز// تور رسانه‌ای یک‌روزه به همت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با حضور خبرنگاران و همراهی عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار و از شرکت‌ بسته‌بندی خشکبار، حبوبات، چای و آجیل استحکام موتور اقیانوس برند امیرخان، کارخانه تولید سس محمد صادق مرادی بیرون برند باریز، سردخانه ماهی خشک محمد گورانی واقع در شهرک صنعتی گمبرون و کشتارگاه صنعتی طیور شرکت مکران مرغ آنامیس واقع در میناب بازدید کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// تور رسانه‌ای یک‌روزه به همت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با حضور خبرنگاران و همراهی عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار و از شرکت‌ بسته‌بندی خشکبار، حبوبات، چای و آجیل استحکام موتور اقیانوس برند امیرخان، کارخانه تولید سس محمد صادق مرادی بیرون برند باریز، سردخانه ماهی خشک محمد گورانی واقع در شهرک صنعتی گمبرون و کشتارگاه صنعتی طیور شرکت مکران مرغ آنامیس واقع در میناب بازدید کردند.

    در حاشیه این بازدید، مجید کمالی گفت: ۲۲۳ واحد صنایع تبدیلی در استان مشغول به کار است که ۲ میلیون و ۷۳ هزار تن ماده خام کشاورزی را جذب می کنند که سبب اشتغال‌زایی بالغ بر ۶ هزار ۱۲۴ نفر شده است.وی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم، تعداد این واحدها ۱۶۹ واحد با جذب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود است.

    مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: در عملکرد ۳۵ ماه دولت سیزدهم، جذب تعداد واحدهای یادشده به ۲ میلیون ۷۰ تن رسیده است که جذب ماده خام در واحد صنایع تبدیلی، ۷۲ درصد افزایش داشته است.

    راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی خشکبار

    خداداد قلی‌زاده در خصوص اهداف راه‌اندازی شرکت استحکام موتور با برند امیرخان گفت: از یک کار غیرکشاورزی با جدیت و پشتکار وارد این مجموعه شدم، توانستم شرکت استحکام موتور که بزرگ‌ترین کارخانه بسته‌بندی خشکبار و حبوبات در جنوب کشور است را به بهره‌برداری برسانم. وی افزود: این شرکت، هشت خط تولید بسته‌بندی خشکبار از جمله حبوبات، چای، سویا، پسته و … دارد.

    مدیر شرکت استحکام موتور برند امیرخان بیان کرد: در حال حاضر، تعداد ۲۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند که با تسهیلات بیشتر می‌توانیم سه خط تولید دیگر را ظرف چند ماه راه‌اندازی کنیم که سبب افزایش اشتغال‌زایی بیشتر در این شرکت خواهد شد.قلی‌زاده خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی کارخانه مزبور، تا کنون ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به همت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان پرداخت شده است.وی بیان داشت: مساحت زمین شرکت، ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع با زیربنای یک،هزار و ۲۰ متر مربع و ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن است.

    بزرگ‌ترین کارخانه سس در جنوب کشور

    محمد صادق مرادی گفت: کارخانه سس، بزرگ‌‌ترین مجموعه سس در جنوب کشور است که ۵۰ رقم سس مختلف برای اولین‌ بار در شکل‌‌های متفاوت تولید می‌شود. وی افزود: این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان که یک چهارم تسهیلات از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تأمین شده، به بهره‌برداری رسیده است. مدیر کارخانه سس باریز و آفرنیان گفت: دو برند سس با نام‌های باریز و آفرنیان برای اقشار مختلف جامعه تولید می‌کنیم که این محصول شامل انواع سس سرد و گرم است.

    مرادی عنوان کرد: علاوه بر این با یک نوع‌آوری توانستیم سس پروتئینی تولید کنیم که در کشور نظیر نداشته است که اکنون تحت تست است و تا ۶ ماه آینده وارد بازار می‌شود.وی خاطرنشان کرد: تولیدات در بازار ماهانه بالغ بر ۶۰۰ تن است، برند باریز سه سال است که وارد بازار شده است، قبلاً در سطح شهر تولید سس انجام می‌شد، اکنون ۶ ماه است که به کارخانه صنعتی منتقل شدیم.

    مردای گفت: در این مجموعه تعداد ۱۵ نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار هستند که در صورت توسعه این مجموعه، ظرفیت اشتغال‌زایی تا ۵۰ نفر افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: مواد اولیه این سس‌‌ها از کشاورزی استان هرمزگان تأمین می‌شود که بیشتر از محصولات خام‌‌فروشی، فرآوری می‌کنیم و در آینده با رونق در کار برنامه برای صادرات هم داریم.

    خشک‌کردن ماهی به‌صورت مدرن با دستگاه حامد طاهریان گفت: با خشک‌ کردن ماهی‌هایی با کیفیت درجه دو یا سه، آنزیم‌‌های مفید به آنها اضافه، و طعم آن‌ها چندین برابر بهتر می‌شود. وی افزود: این طرح قبلاً به‌صورت سنتی انجام می‌شد مانند قشم، ما جزء اولین شرکتی هستیم که به‌ صورت مدرن با دستگاه، ماهی‌ها را خشک می‌کنیم.مدیر این واحد تولیدی خاطرنشان کرد: ماهی‌‌های سارم و گربه‌ ماهی در اینجا خشک می‌شود که دارای ارزش‌ افزوده است و به بازارهای شرق آسیا، سری لانکا و تایلند صادر می‌شود.طاهریان افزود: افتخار می‌کنیم که جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که ماهی‌ها را به‌صورت منجمد صادر می‌کنیم.

    وی گفت: صید ما اکنون سه برابر شده است، این کارخانه در سال ۱۴۰۱ استارت خورد و با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد و سبب اشتغال‌زایی تعداد ۲۰ نفر به طور مستقیم شده که با توسعه سردخانه، ظرفیت اشتغال‌زایی ۵۰ نفر را هم داریم. مدیر این مجموعه تولیدی عنوان کرد: ماهانه ۷۵ تن ماهی خشک تولید می‌‌شود که ظرفیت ۲۰۰ تن هم وجود دارد.

    جان دوباره کشتارگاه مرغ مکران آنامیس

    علی داوری گفت: دو سال قبل، این کشتارگاه دچار حریق شد که مسئولان با آن عکس یادگاری گرفتند و قول دادند که وام برای بازسازی آن اختصاص می‌دهند اما خبری نشد.وی افزود: کشتارگاه دو سال تعطیل شد و مرغ‌هایی که در لیردف جاسک بود به دلیل نبود کشتارگاه برای کشتار به بندرعباس برده می‌شد که با کمک ۲۷ میلیارد تومانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در قالب تسهیلات و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان که خودم هزینه کردم کشتارگاه به نیت صادرات به بهره‌‌برداری رسید و جان دوباره‌ای گرفت.

    مدیر کشتارگاه صنعتی طیور شرکت مکران مرغ آنامیس میناب بیان کرد: چهار کشتارگاه از جمله بستک، بندرعباس، درتوجان و پارسیان در هرمزگان وجود دارد که نیاز کشتار مرغ در هرمزگان را برطرف می‌کنند. داوری گفت: با اخذ تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی می‌توانیم این کشتارگاه را بدون سالن انجماد طی دو ماه افتتاح کنیم.عباس مویدی نیز گفت: این کشتارگاه اولین کشتارگاه با خط دو تولید در استان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با وزارتخانه اولین سالی بود که در کل کشور تولیدات از ۸۰ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان رسید.

    وی افزود: خط دو بدون دخالت دست و به‌ صورت تمام‌ اتوماتیک مرغ را تمیز، وکیوم و کاملاً پاک‌سازی می‌کند که این سبب می‌شود مرغ تمیز تر و عمر آن از ۳ روز به ۱۰ روز افزایش یابد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان عنوان کرد: کیفیت مرغ‌هایی که تمیز کردن آن‌ها به صورت تمام اتوماتیک است نسبت به مرغ‌هایی که تمیز کردن آن‌ها با دست انجام می‌شود بالاتر است.مویدی، مشکل اصلی را در عدم صادرات به کشورهای همسایه خواند و گفت: با راه‌اندازی خط دو تولید کشتارگاه می‌توانیم صادرات مرغ را بدون هیچ مشکلی به کشورهای همسایه انجام دهیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.