حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3495 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع آب بر ؛ کنار دریا
    ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۸
    شناسه : 18196
    بازدید 157
    4
    رئیس کارگروه دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از فولاد هرمزگان تاکید کرد دریانیوز// رئیس کارگروه دفتر مقام معظم رهبری، گفت: صنایع آب بر مانند فولادها باید کنار دریا ایجاد شوند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس کارگروه دفتر مقام معظم رهبری، گفت: صنایع آب بر مانند فولادها باید کنار دریا ایجاد شوند.

    علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از شرکت فولاد هرمزگان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های توسعه اقتصاد دریا محور صنایعی هستند که نیاز به آب دارند و این صنایع آب بر باید در جوار دریا قرار گیرند که در این زمینه یکی از واحدهایی که به این امر توجه کرده فولاد هرمزگان است.وی با بیان اینکه در حال حاضر هرمزگان سومین تولید کننده فولاد کشور است، افزود: اگر طرح‌های توسعه ای این استان که در حال انجام است به سرانجام برسد اولین استان کشور در زمینه تولید فولاد خواهد شد و این بسیار با اهمیت و مهم است.

    رئیس کارگروه دفتر مقام معظم رهبری به ناترازی آب و انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: تثبیت قیمت بدون منطق در این زمینه به شدت بالا رفته است و هر صنعتی که راه اندازی می‌شود باید به صورت منطقی برای تولید و فروش، منابع آن تامین شود.

    برنامه‌ها و راهکارهای کوتاه مدت اثربخش نیست

    آقامحمدی بیان داشت: برای اینکه مردم در اولویت اول قرار گیرند و آسیب نبینند، برق تولید را قطع کردند ؛ این در حالی است که باز مردم دچار آسیب می‌شوند چون وقتی تولید کاهش پیدا کند قیمت‌ها افزایشی می‌شود در نتیجه مردم باید در اجاره خانه این افزایش قیمت‌ها را متحمل شوند . برنامه ها و راهکارهای کوتاه مدت اثر بخش نیست.وی با بیان اینکه موضوع برطرف شدن ناترازی‌های انرژی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ایشان این ناترازی‌ها را نامطلوب دانسته و این موضوع به کشورآسیب وارد می کند.

    رئیس کارگروه دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه خوشبختانه ظرفیت توان ساخت داخل کشور و قابلیت‌های صنعتگران ما در مسئله برق و انرژی کاملاً مشخص و روشن‌ است، ابراز داشت: در این زمینه تا ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه ظرفیت تولید نفت داریم که حداقل در برنامه هفتم می‌توانیم به ۶.۵ میلیون بشکه برسیم و این نیازمند این است که سرمایه گذاری آن را جدی تلقی کنیم و دست واحدها را باز نگه داریم. آقامحمدی عنوان کرد: قاچاق پدیده‌ای است که در پنهان انجام می‌شود ؛ نه اینکه جلوی چشم ما به راحتی عبور کند ، این دیگر نامش قاچاق نیست و باید جلوی این امر را گرفت.

    عملکرد فولاد هرمزگان مثبت است

    وی گفت: امیدوارم در دولت جدید مقاماتی که منصوب می‌ شوند حتماً تولید را از قطعی برق مستثنا کنند یا حداقل اولویت‌های آن‌ها را در نظر بگیرند؛ زیرا فولاد هرمزگان جز صنایعی است که براساس فروش محصولات خود، صادراتی به کشورهای خارجی دارد و تحقق این امر وابسته به تامین انرژی (برق و گاز) است و باید در جزئیات و کلیات این ناترازی‌های انرژی مرتفع شود.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگری از سخنان خود عملکرد مجموعه فولاد هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این واحد تولیدی در قسمت‌های مختلف ازجمله ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به نیروی انسانی سعی کرده است کار قابل توجهی داشته باشد.

    آقامحمدی با بیان اینکه فولاد هرمزگان جزء صنایعی است که به نیروی انسانی خود توجه خوبی دارد، تصریح کرد: این واحد تولیدی ۳۰ درصد از طرح های توسعه‌ای خود را به نیروی انسانی خود اختصاص داده و این کار بسیار خوب و ارزشمندی است؛ زیرا اگر به نیروی انسانی توجه نشود مطمئناً با بحران مواجه می شویم نباید این اتفاق صورت گیرد باید قدر نیروی انسانی با تجربه و توانمند را بدانیم و معنایی ندارد که ما فقیر شاغل داشته باشیم.

    کار ارزشمند و اصولی فولاد هرمزگان از نظر تولید فولاد سبز

    وی در پایان بیان داشت: این مجموعه تولیدی از نظر محیط زیستی کار اصولی انجام می‌دهد، زیرا فولاد در آینده اگر فولاد سبز نباشد دیگر در خارج کشور خریدار نخواهد داشت، بنابراین دچار ضرر و زیان می‌شویم ؛ پیشتازی فولاد هرمزگان در این زمینه کار ارزشمندی است ، باید این واحد نسبت به سایر واحدها طوری معرفی شود تا بقیه واحدها هم به این سمت وسو هدایت شوند. توسعه این مجموعه در کنار دریا اقدام خوبی است و از فولاد مبارکه درخواست می‌شود طرح‌های توسعه‌ای دیگر خود را در کنار دریا اجرا کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.