حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نور امید در مسیر عاشقی
    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۲
    شناسه : 18079
    بازدید 142
    1
    تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمان هرمزگان در اربعین؛ دریانیوز// پیاده‌روی اربعین حسینی، یکی از بزرگ‌ترین تجمعات مذهبی در جهان است که هر ساله میلیون‌ها زائر از سراسر جهان برای گرامیداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) به کربلا سفر می‌کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمدامین عالی پور منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پیاده‌روی اربعین حسینی، یکی از بزرگ‌ترین تجمعات مذهبی در جهان است که هر ساله میلیون‌ها زائر از سراسر جهان برای گرامیداشت یاد و خاطره امام حسین (ع) به کربلا سفر می‌کنند.

    این مراسم نه تنها به‌عنوان فرصتی برای ابراز عشق و ارادت به اهل بیت (ع) شناخته می‌شود، بلکه نمایشی از همبستگی و اتحاد مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) از ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. در این پیاده‌روی که اغلب با سفر از نجف به کربلا همراه است، زائران مسافت حدود ۸۰ کیلومتری را به صورت پیاده طی می‌کنند.در مسیر این سفر معنوی، زائران با چالش‌های متعددی از جمله خستگی، شرایط آب‌وهوایی متغیر و بیماری‌های احتمالی روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل، خدمات پزشکی و امدادرسانی به زائران، به یکی از بخش‌های حیاتی این مراسم تبدیل شده است.

    استقرار تیم‌های پزشکی در مسیر عاشقی

    تیم‌های پزشکی که شامل پزشکان، پرستاران و داوطلبان می‌شوند، در طول مسیر مستقر شده‌اند تا خدمات درمانی و بهداشتی لازم را به زائران ارائه دهند.این تیم‌های پزشکی وظایف متعددی را بر عهده دارند، از جمله ارائه کمک‌های اولیه به زائرانی که دچار مشکلات جسمانی شده‌اند، مدیریت بیماری‌های شایع در چنین تجمعات بزرگی و ارائه مشاوره‌های بهداشتی و درمانی. علاوه بر این، برخی از تیم‌ها مجهز به امکانات پیشرفته‌تری هستند و قادر به انجام عمل‌های جراحی کوچک و مراقبت‌های تخصصی می‌باشند.

    محدودیت منابع از چالش‌های هر ساله

    چالش‌هایی که تیم‌های پزشکی با آن‌ها مواجه هستند، مانند محدودیت منابع، حجم بالای مراجعین و شرایط اضطراری است و راهکارهایی برای بهبود این خدمات هر ساله با کسب تجارب بیشتر به دست می آید تا ارائه خدمات پزشکی بتواند در حفظ سلامت و رفاه زائران و ارتقای تجربه معنوی آن‌ها نقش مؤثری ایفا کند.

    در پیاده‌روی اربعین حسینی، کادر درمان و امدادگران تجربه‌های فراوان و به یادماندنی را از نزدیک با زائران به اشتراک می‌گذارند که این خاطرات به طور قابل توجهی بر روحیه و انگیزه آنها تأثیر می‌گذارد. این خاطرات نه تنها نمایانگر تلاش‌های بی‌وقفه و فداکارانه آنهاست، بلکه تصاویری از انسانیت و ایثار در شرایط سخت را به نمایش می‌گذارد.خدمت در راه امام حسین (ع)، به کادر درمان انگیزه‌ای مضاعف می‌دهد تا با تمام توان و با نیت خالص به انجام وظایف خود بپردازند.

    این هدف، به آنها احساس افتخار و رضایت معنوی عمیقی می‌بخشد و باعث می‌شود که هر چالش و سختی در این مسیر را با شجاعت و صبر پذیرا باشند. در نهایت، این خدمات صادقانه به تأمین سلامت و رفاه زائران و ارتقای تجربه معنوی آنها کمک می‌کند و همگان را به یاد می‌آورد که این پیاده‌روی، تنها یک سفر جسمانی نیست بلکه سفری به عمق ارزش‌ها و آموزه‌های انسانی و اسلامی است.

    خدمت‌رسانی ۷ درمانگاه تخصصی موکب شهید عراقی‌زاده در اربعین

    رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان از خدمت‌رسانی تیم‌های پزشکی و درمانی استان هرمزگان در قالب هفت درمانگاه تخصصی در اربعین حسینی سال جاری در کشور عراق خبر داد.موسی رنجبری افزود: ۶ تیم طب نوین و یک تیم طب سنتی تشکیل دهنده درمانگاه‌های موکب شهید عراقی زاده استان هرمزگان در اربعین حسینی سال جاری در کشور عراق هستند.به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان؛ افراد تشکیل دهنده موکب شهید عراقی‌زاده جهت اعزام به اربعین حسینی سال جاری بالغ بر ۱۵۰ نفر از متخصصان درمانی استان خواهند بود که در تخصص‌های مختلفی نظیر پزشک داخلی، جراح، قلب، اطفال و پزشک عمومی خدمت رسانی می‌کنند.

    شش سال تدوام فعالیت در درمانگاه شهید عبدالحمید سالاری

    عباس سالاری مدیر درمانگاه تخصصی شهید عبدالحمید سالاری در کربلا معلی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: موکب شهید عبدالحمید سالاری که قریب به ۱۰ سال است که در شهر کربلا جانمایی و به‌صورت مردمی با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و سایر نهادها هر ساله در اربعین حسینی مشغول به فعالیت است که درمانگاه تخصصی این موکب عمر ۶ ساله دارد.

    سالاری افزود: از شش سال گذشته تا کنون، با همکاری و همدلی همکارانمان در موکب شهید عبدالمجید عراقی‌زاده سازمان بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان، مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی‌آباد و داروخانه‌های سطح شهرستان و همچنین با همکاری پایوران بهداشتی و درمانی، هر ساله یک مرکز درمانی را افتتاح می‌کنیم که بالغ بر ۱۵ نفر از همکاران پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی، دارویار، روان‌شناس، بهورز، بهداشت محیط و دیگر افراد مشتاق به خدمت در راه امام حسین (ع) با حضورشان به‌صورت افتخاری به‌عنوان سفیران دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق خدمت صادقانه ارائه می‌دهند.

    مردم عراق پای کار خدمت‌رسانی

    وی با بیان اینکه در توسعه روابط کاری، مردم عراق نیز پای‌کار می‌آیند، خاطرنشان کرد: شاهد مهمان‌نوازی مردم خوب عراق هستیم و حتی برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین، منازل خود را نیز در اختیار درمانگاه قرار می‌دهند و این موضوع باعث دوستی دوطرفه و تقویت روابط می‌شود.

    مدیر درمانگاه تخصصی شهید عبدالحمید سالاری در کربلا معلی با بیان اینکه خدمات ارائه شده صرف زائران ایرانی نمی‌باشد گفت: در محدوده محل فعالیت این درمانگاه، بیشترین خدمت را به زائران عراقی داده‌ایم و به نقل از بیماران، حضور در درمانگاه با نیت قلبی و اعتقاد به شفا بوده است.

    تدوام روند درمانی

    سالاری به تداوم روند درمانی هر ساله اشاره و باتوجه‌به تجارب سال‌های گذشته ابراز کرد: در سال‌های گذشته مشکلاتی نظیر کمبود اقلام دارویی گریبان‌گیر درمانگاه بود که امسال با تدابیر بیشتر سعی بر این بوده است که با هماهنگی با خیرین، داروخانه‌های بخش خصوصی و حتی کمک‌های مردمی، هزینه‌های تأمین اقلام دارویی را بیشتر نماییم. به گفته مدیر درمانگاه تخصصی شهید عبدالحمید سالاری در کربلا معلی، همکارانی که از سال‌های گذشته با ما همراهی داشته‌اند، تجاربی را نیز کسب کرده‌اند که هر ساله به بهتر ارائه دادن خدمات یاری‎گر ما خواهند بود.

    ۶ هزار نفر خدمت در سال گذشته

    وی گفت: سال گذشته روزانه بیش از ۶۰۰ نفر خدمت ارائه شد که درازای این اقدام خداپسندانه به ۱۰ روز به طول انجامید و امسال نیز سعی بر این است که نسبت به خدمات سال گذشته باقدرت بیشتری به استقبال زائران اربعین حسینی برویم.

    صف نام‌نویسی
    مدیر درمانگاه تخصصی شهید عبدالحمید سالاری در شهر کربلا معلی در ادامه به نقل خاطره پرداخت و تصریح کرد: سختی‌های مسیر و گرمای هوا و حتی شرایط اقلیمی کشور عراق ممکن است برای حضور مجدد، قدرت تصمیم‌گیری را کاهش دهد؛ اما حس همدلی و خدمت‌رسانی باعث شده است که هر ساله قبل از آغاز آیین باشکوه اربعین حسینی، همان افرادی که در سال گذشته در بدترین شرایط کاری همکاری داشته‌اند، زودتر از افراد دیگر نام خود را در فهرست خدمت یادداشت نمایند.

    به گفته سالاری، توصیه می‌شود امسال باتوجه‌به گرمی هوا، زائران گرامی سعی کنند با لباس نخی، کفش و کلاه مناسب حضور داشته باشند و از طرفی برای اینکه بدن دچار ضعف نشود از مایعات به‌خصوص آب شرب سالم استفاده نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.