حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پرواز هدهد سفید برای ترویج کتابخوانی
    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۲
    شناسه : 18061
    بازدید 165
    3
    برای اولین بار به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان صورت گرفت دریانیوز// اولین کتابخانه‌ سیار اداره کل کتابخانه های هرمزگان با عنوان هدهد سفید ۵۶ در محل گلزار شهدای بندرعباس با حضور فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان،محدثه درویشی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان و دوستداران کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اولین کتابخانه‌ سیار اداره کل کتابخانه های هرمزگان با عنوان هدهد سفید ۵۶ در محل گلزار شهدای بندرعباس با حضور فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان،محدثه درویشی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان و دوستداران کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

    به گزارش خبرنگار دریا، فرشاد محمدی، مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان در حاشیه این مراسم با تبریک هفته خبرنگار، اظهار کرد:خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و این قشر پرتلاش به عنوان نمایندگان افکار عمومی نقش پررنگی در افزایش آگاهی بخشی جامعه دارند.وی در ادامه افزود: امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه سیار با استانداردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

    ارائه خدمات در ۱۰ محله محروم و فاقد کتابخانه بندرعباس

    محمدی بیان داشت: کتابخانه سیار در نهاد کتابخانه عمومی با عنوان سفیر دانایی هدهد سفید مطرح می‌شود و این کتابخانه پنجاه و ششمین کتابخانه سیار کشور و اولین هدهد سفید در هرمزگان است که خاص ۱۰ محله آسیب پذیر و محروم شهر بندرعباس است که فاقد کتابخانه هستند.

    مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان محلات پشت شهر، شهرک پیامبر اعظم( ص)، تپه اکبر، کوی ملت، اسلام آباد، گل کنی،بهشت زهرا، چاهستانی ها، کوی آیت الله غفاری و کمربندی را ۱۰ محله ای در بندرعباس نام برد که قرار است کتابخانه سیار به دوستداران و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی خدمت نماید.

    شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حمایت کنند

    وی اضافه کرد: در این کتابخانه سه هزار جلد کتاب از جدیدترین عناوین چاپ شده در کشور وجود دارد و تمام خدمات کتابخانه‌ای که در کتابخانه‌های ثابت وجود دارد در این کتابخانه ارائه خواهد شد و تمام تلاش ما این است که عدالت فرهنگی را در حوزه کتاب و کتابخوانی، یعنی دسترسی آسان، ارزان و رایگان مردم به جدیدترین کتاب‌های چاپ شده در کشور که باعث افزایش آگاهی در زمینه شاخص‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود میسر کنیم.

    محمدی ابراز داشت: اگر مسئولین سازمان‌های تخصصی مانند شهرداری‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حمایت کنند می توانیم ظرف یک یا دو سال آینده، کسری سرانه فیزیکی را برای افزایش سرانه مطالعه مفید که حق مردم شریف هرمزگان است محقق کنیم.

    اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای تامین و تجهیز کتابخانه سیار

    مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان عنوان کرد: اولین کتابخانه سیار هدهد سفید ۵۶، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تامین، تخصیص و به مرحله اجرا رسیده است.

    وی گفت: از مزایای نهاد کتابخانه ها این است که در هر حوزه‌ای می تواند به صورت تخصصی در خدمت مردم باشد. محمدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های کتابخانه سیار این است که به ما اجازه می دهد تا در فاصله و بازه زمانی که قرار است جانمایی،تخصیص اعتبار، ساخت و افتتاح کتابخانه‌های ثابت در این مناطق اجرا شود، ارائه خدمت دهیم.

    وی اضافه کرد: اميدواريم با حمایت مسئولین بتوانیم کتابخانه های سیار بعدی را در شرق، غرب، شمال و جنوب استان خصوصا جزایر افتتاح کنیم و از استاندار بابت اینکه این مهم را در سطح کلان اجرا کردند قدردانی می کنم.مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در بیان داشت: امید است سازمان ها از تصمیم استاندار در تسهیل و تسریع تصمیماتی که در حوزه کتابخانه می‌گیرند، تبعیت کنند تا شاهد افزایش سرانه فیزیکی و سرانه مطالعه مفید در استان باشیم زیرا در این حوزه تا حدودی عقب‌تر از استان های دیگر هستیم.

    محمدی در پایان با بیان اینکه که کتابخانه‌های عمومی مهم‌ترین پایگاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، گفت: کتابخانه‌های سیار دارای ظرفیت بسیار بالایی جهت ارائه خدمات به جامعه کتابخوانی است که در مناطق فاقد کتابخانه زندگی می کنند. لازم به ذکر است، در پايان اين مراسم به مناسبت هفته خبرنگار از خبرنگاران حوزه کتاب و کتابخوانی تجليل به عمل آمد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.