حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3330 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آیا هرمزگان در سونامی تب دنگی غرق می شود؟
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۱۲
    شناسه : 17638
    بازدید 126
    2
    دریانیوز// در حالی وضعیت بیماری تب دنگی در هرمزگان روز به روز هشدار دهنده تر می شود که از لحاظ پاکسازی محیط و اماکن و فاضلاب های روان در کوچه ها ومعابر و‌‌‌... اقدامات ملموسی را توسط متولیان مربوطه شاهد نیستیم و بیم آن می رود که با اولین بارش پاییزی و یا بارش تابستانه در شهری مثل بندرعباس ، سونامی این بیماری را داشته باشیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی وضعیت بیماری تب دنگی در هرمزگان روز به روز هشدار دهنده تر می شود که از لحاظ پاکسازی محیط و اماکن و فاضلاب های روان در کوچه ها ومعابر و‌‌‌… اقدامات ملموسی را توسط متولیان مربوطه شاهد نیستیم و بیم آن می رود که با اولین بارش پاییزی و یا بارش تابستانه در شهری مثل بندرعباس ، سونامی این بیماری را داشته باشیم.

    اعلام شده است همچنین ظرف زیر گلدان اگر آبی جمع شود و یا در ظروف جمع‌آوری آب در زیر کولرهای گازی و در تایرهای مستعمل که در کوچه و خیابان رها شده و….، این پشه می‌تواند تخم‌گذاری کند. از همین‌رو بسیار اهمیت دارد که مردم در کنار سازمان‌هایی که متولی بهسازی محیط هستند در سطح معابر عمومی، پای کار آمده و کمک کنند تا شرایط به گونه‌ای پیش برود که برای زیست پشه آئدس ناامن شود.متاسفانه در کوچه ها و معابر وبخصوص در محلات همچنان فاضلاب ها روان است و آب کولر برخی اماکن مسکونی و تجاری واداری در کوچه ها ومعابر رهاست و محل زیست مناسبی برای پشه آئدس می باشد.

    بهسازی محیط و جمع آوری تایر و ضایعاتی که می تواند منبع مناسبی برای مانداب و رشد این پشه باشد و تخم گذاری پشه آئدس در آن صورت پذیرد ،مورد توجه لازم و کافی قرار نگرفته است. حتی کانال های عبور آب و فاضلاب در سطح کوچه ها و معابر شهر بندرعباس بدلیل وجود آب یا فاضلاب راکد، محل مناسبی برای تخم ریزی این پشه است. کوچه ها ومعابر در محلات شهر بندرعباس که همواره بدلیل وجود فاضلاب روان و بوی مشمئزکننده آن مورد گلایه ساکنان و‌رهگذران بوده و گاهی کودکان و نوجوانان در کنار همین جوی های فاضلاب بازی می کنند و یا کودکان با چوب و دست در فاضلاب بازی می کنند که در یکی دو دهه اخیر بارها گزارش هایی را منتشر کرده ایم، حال با شیوع این بیماری، مردم نگرانند که اگر اقدام مناسبی صورت نگیرد ، حاشیه نشینان به میزان بیشتری به این بیماری مبتلا شوند .

    اگر بارندگی تابستانه و یا پاییزی در استان داشته باشیم و از هم اکنون اقدامی مناسب صورت نگیرد ،شرایط سخت تر و یا غیرقابل کنترل می شود. قایق هایی که در ساحل و محلات و در پارکینگ ها هستند ویا برخی قایق های مستعملی که غیرقابل استفاده شده اند و محل مناسبی برای تخم ریزی پشه آئدس می باشند ،نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد و آموزش های لازم به صیادان داده شود و قایق های مستعمل نیز توسط شهرداری ها و دهیاری ها جمع آوری شوند تا از شیوع بیماری تب دنگی جلوگیری شود.

    مسئولان وزارت بهداشت هم هشدار داده اند که تخم پشه در استان پراکنده است و چنانچه یک بارندگی داشته باشیم و آب به تخم پشه برسد، فعال می‌شود. بایستی این هشدارها جدی گرفته شود و تمام دستگاه های اجرایی و….اقدامات لازم پیشگیرانه را داشته باشند تا از وقوع سونامی تب دنگی در استان جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.