حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3315 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شاهد رشد و شکوفایی آلومینیوم المهدی هستیم
    ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۱۳
    شناسه : 17519
    بازدید 128
    0
    محمد آشوری نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از آلومینیوم المهدی: دریانیوز// نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شاهد رشد و شکوفایی روز افزون آلومینیوم المهدی هستیم.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شاهد رشد و شکوفایی روز افزون آلومینیوم المهدی هستیم.

    محمد آشوری تازیانی نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به همراه خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از بخش‌های مختلف شرکت آلومینیوم المهدی بازدید کردند.حمید رجب پور مدیرعامل آلومینیوم المهدی در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم در کشور است که وظیفه‌ی تولید شمش با ارزش و استراتژیک آلومینیوم را برعهده دارد.

    وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید این مجموعه برای سال جاری به میزان ۱۷۰ هزار تن برنامه ریزی شده است افزود: با اقدامات در حال انجام، این رقم افزایش خواهد داشت.مدیر عامل آلومینیوم المهدی خاطر نشان کرد: با افزایش ظرفیت تولید این محصول مهم، این شرکت می‌تواند زمینه افزایش اشتغال‌زایی برای جوانان و ارز‌آوری برای کشور را فراهم کند.

    نیروی انسانی سرمایه‌ مهم و رکن اصلی تولید پایدار

    رجب پور با تاکید بر اینکه نیروی انسانی، سرمایه‌ مهم و رکن اصلی تولید پایدار هستند گفت: ما در مجموعه المهدی اعتقاد داریم، توجه ‌کافی به موضوع نیروی انسانی موجب رونق تولید و شکوفایی بیشتر مجموعه خواهد شد.

    وی احداث پروژه‌های زیرساختی را یکی از اهداف مهم شرکت برشمرد و ابراز کرد:در این رابطه انبار ۸۰ هزار تنی ذخیره پودر آلومینای این واحد تولیدی که نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت پودر آلومینا دارد را با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی در مدت زمان یک سال به اتمام رسیده و در نیمه اول تیرماه سال جاری با حضور مسئولان ارشد استانی افتتاح شد.

    مدیرعامل آلومینیوم المهدی به دیگر پروژه زیرساختی این شرکت که تکمیل پروژه احداث، تجهیز و راه اندازی کمپرسورخانه شماره ۲ می باشد اشاره کرد و گفت: تولید هوای فشرده پایدار برای تولید آلومینیوم یکی از شروط اساسی است و ارتباط تنگاتنگی با ایمنی کارکنان و افزایش تولید دارد و سالیان سال بود که این مجموعه با مشکل تامین هوای فشرده مواجه بود که با برنامه ریزی و تأمین سرمایه برای این پروژه موفق شدیم فاز اجرایی پروژه احداث، تجهیز و راه اندازی کمپرسورخانه شماره ۲ این شرکت را با حضور مسئولان ارشد استانی آغاز کنیم.

    رجب پور هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت تولید هوای فشرده پایدار به میزان ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت و بهبود شرایط ایمنی کارکنان نام برد و عنوان داشت: این پروژه با سرمایه گذاری دو میلیون دلار (ارزی) و ۳۵۰ ميليارد تومانی تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.وی بیان کرد: برای تامین کمپرسورها قرار داد آن منعقد شده و تا چند ماه آینده وارد سایت می‌شود و سایر اقلام مورد نیاز که شامل تابلوهای برق، ترانس ها و… می‌شود در داخل کشور در حال تامین است.

    معيشت و رفاهیات امری مهم است

    مدیر عامل آلومینیوم المهدی، اظهار کرد: در کنار پیشبرد اهداف شرکت توجه به معیشت و رفاهیات کارکنان امری مهم است چرا که رضایت مندی پرسنل موجب ایجاد انگیزه و یکی از عوامل افزایش تولید بوده و در این مجموعه سعی شده که به این امر توجه شود.رجب پور گفت: در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی هم این مجموعه تولیدی گام‌های موثری برداشته است که امیدواریم باعث خیر و برکت برای استان شود.

    وی ابراز داشت: یکی از عوامل اثرگذار در تولید و بهره وری این واحد تولیدی، موضوع تامین برق پایدار است که با توجه به محدودیت های که در شبکه برق استان داریم و نیاز مبرم صنعت آلومینیوم به تامین برق پایدار به خصوص در فصل تابستان، این شرکت با سرمایه گذاری ۲۳۵ میلیون یورویی در مرداد ماه ۱۴۰۱ نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی را در زمینی به مساحت۱۷ هکتار در محوطه المهدی برنامه ریزی وشروع به اجرا نمود که فاز اول این نیروگاه با ظرفیت نامی ۱۸۳ مگاوات با حضور وزیر صمت در بهمن ماه سال گذشته در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید افتتاح شد.

    مدیر عامل آلومینیوم المهدی افزود: با راه اندازی سایر فاز های این نیروگاه ، نیاز این مجموعه به تامین برق به صورت کامل برطرف می‌شود و مازاد تولید برق هم خواهیم داشت که به شبکه توزیع سراسری انتقال خواهد یافت.

    قدردانی از مدیرعامل و کارکنان آلومینیوم المهدی

    محمد آشوری تازیانی نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با قدردانی از مدیرعامل و کارکنان آلومینیوم المهدی گفت: ما شاهد رشد و شکوفایی این صنعت بزرگ در استان هستیم. وی در ادامه افزود: متأسفانه در دهه ۹۰ در پی واگذاری، اتفاقات بسیار غم انگیزی برای این واحد تولیدی رقم خورد که با پیگیری و مطالبه گری ارکان مختلف و با واگذاری آن به گروه مپنا خوشبختانه شاهد روند رو به رشد این مجموعه خصوصا در ماه های اخیر هستیم که با انجام طرح های در دست اقدام این شرکت، امید می رود شاهد بهبود هر چه بیشتر و رشد تولید و آثار مثبت آن در استان و کشور باشیم.

    نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی که یکی از پیشگامان طرح ایفای نقش مسئوليت های اجتماعی صنایع در کشور می باشد، خاطر نشان کرد: از صنایع مستقر در استان انتظار می‌رود در موضوع عمل به مسئوليت های اجتماعی نقش فعال تر و پررنگتری را ایفا کنند.آشوری در پایان آمادگی خود را برای رفع موانع و مشکلاتی که بر سر راه این واحد تولیدی است اعلام نمود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.