حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3244 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شهادتگاه مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج ‌فارس گلباران شد
    ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۱۰
    شناسه : 17155
    بازدید 118
    2
    دریانیوز// قربانگاه ۲۹۰ مسافر هواپیمای مسافربری ایرباس ایران همزمان با سی و ششمین سالگرد حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به این هواپیما در خلیج فارس گلباران شد. در این آیین شرکت کنندگان با انداختن شاخه های گل به دریا یاد و خاطره ۲۹۰ شهید این هواپیمای غیرنظامی و مسافری را در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس در نزدیکی جزیره هنگام را گرامی داشتند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// قربانگاه ۲۹۰ مسافر هواپیمای مسافربری ایرباس ایران همزمان با سی و ششمین سالگرد حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به این هواپیما در خلیج فارس گلباران شد. در این آیین شرکت کنندگان با انداختن شاخه های گل به دریا یاد و خاطره ۲۹۰ شهید این هواپیمای غیرنظامی و مسافری را در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس در نزدیکی جزیره هنگام را گرامی داشتند.

    در این مراسم که همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری و شورای تامین این شهرستان مرزی برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت یاد شهید سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، قرائت فاتحه، ذکر صلوات، سلام بر امام حسین (ع)، قرائت بیانیه محکومیت جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی در خلیج فارس از مقام والای ۲۹۰ شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران تجلیل کردند.

    شرکت کنندگان در این مراسم با فریادهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این جنایت ضد بشری آمریکا را بعد از گذشت ۳۶ سال دوباره محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این جنایت از طریق مجامع بین المللی شدند.دوازده تیر ۱۳۶۷ یادآور یکی از تلخ‌ ترین وقایع و خاطرات انقلاب اسلامی و مردم ایران و در عین حال یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت مستکبر آمریکا است.این واقعه تاسف بار، حمله موشکی ناو جنگی این کشور در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بود؛ جنایتی تلخ که در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ روی داد و منجر به شهادت ۲۹۸ مسافر و خدمه این پرواز شد و این امر در دنیا همانند یک لکه، روی سردمداران آمریکایی را تا ابد سیاه کرده است.

    «راجرز کوپر» فرمانده ناو وینسنس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ در آبراه بین‌ المللی خلیج فارس فرمان شلیک دو فروند موشک را صادر کرد که اصابت این موشک ها به هواپیمای مسافربری ایران، همه سرنشینان بی‌ دفاع هواپیما را که در کریدور بین‌المللی در حال پرواز بود، به قعر دریا فرستاد.شهدای این سانحه که در میان آنان کودکان شیرخوار تا زنان و مردان و زوج های جوان مهمان یک ساعته پرنده آهنین بودند، درحالی که با هزار امید رسیدن به مقصد را انتظار می‌کشیدند، خونشان با این حمله بی‌ رحمانه، امواج متلاطم آب های نیلگون و فیروزه ای خلیج فارس را رنگین کرد.

    هواپیمای مسافربری «ایرباس» جمهوری اسلامی ایران درسال ۶۷ در حالیکه با شماره پرواز ۶۵۵ از بندرعباس عازم دبی بود هفت دقیقه بعد از پرواز توسط دو فروند موشک شلیک شده از ناو وینسنس آمریکا مستقر در خلیج فارس سرنگون شد.جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.به گزارش ایرنا، شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.