حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3233 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تشریح دستاوردهای  دولت سیزدهم در حوزه  بیمه سلامت هرمزگان
    ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۵۰
    شناسه : 17089
    بازدید 124
    2
    توسط مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان انجام شد دریانیوز// مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان به مناسبت اربعین شهدای خدمت به تشریح دستاوردهای سازمان بیمه سلامت پرداخت.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان به مناسبت اربعین شهدای خدمت به تشریح دستاوردهای سازمان بیمه سلامت پرداخت.

    به گزارش خبرنگار دریا؛ دکتر علی علیزاده در این رابطه اظهار کرد: اقدامات گسترده ای در دولت سیزدهم در حوزه سلامت انجام گرفته است که دستاوردهای بسیاری برای مردم بخصوص قشر محروم جامعه رقم زده است؛ دستاوردهایی که روزنه امید برای تحقق دسترسی عادلانه مردم به خدمات نظام سلامت ایجاد کرده است.

    تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری وی در ادامه افزود: در دولت سیزدهم در راستای سیاست های جمعیتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات درمان ناباروری از آذر ماه سال ۱۴۰۰ درتعهد سازمان های بیمه گر قرار گرفت و پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری ازجمله دستاوردهای بیمه سلامت بوده و تاکنون در استان، ۱۳۱۹ نفر در سامانه های بیمه سلامت جهت خدمات کمک باروری ثبت و نشان دار شدند و حدود سه میلیارد تومان از ابتدای طرح تا کنون هزینه شده است.

    مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان خاطر نشان کرد: خدمات دیگر دولت سیزدهم در حوزه جوانی جمعیت، رایگان شدن کلیه خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی به جز داروی سرپایی است و اجرای این طرح از اسفند ۱۴۰۲ شروع شده است.علیزاده بیان داشت: مهمترین اقدام دولت سیزدهم ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و نادر در سال ۱۴۰۱ و حمایت از ۱۰۷ نوع گروه بیماری در این صندوق است که در استان ۱۹ هزار و ۱۰۸ نفر بیمار صعب العلاج در سامانه های بیمه سلامت نشان دار شدند و بیشتر آنها مربوط به بیماری های دیابت، سرطان و پرفشاری خون است که از ابتدای طرح تا کنون ۲۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

    رایگان شدن حق بیمه دهک اول تا پنجم‌

    مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان، گفت: اقدام دیگر دولت سیزدهم رایگان نمودن حق بیمه دهک های اول تا پنجم درآمدی جامعه و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه های دهک های ششم تا نهم است. به طوری که دهک ششم با پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه یعنی ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳ بیمه می شوند.

    وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۷۶ هزار و ۲۱۱ نفر شامل روستاییان، کارکنان دولت، سلامت همگانی ایرانیان و گروه سایر اقشار را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ۸۷درصد بیمه شدگان هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی کنند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.علیزاده تاکید کرد: طرح دارو یاری و انتقال ارز ترجیحی دارو به سازمان های بیمه گر به جای شرکت های دارویی نیز از دیگر اقدامات این دولت است که از مزایای این طرح می توان جلوگیری از قاچاق دارو به خارج از کشور و رشد صادرات رسمی دارو و کاهش تقاضای القایی دارو را نام برد.

    وی ابراز داشت: اقدامات دیگری مثل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، آغاز طرح سلامت خانواده شهری، افزایش تعهدات در حوزه بیماران نیازمند به خدمات توانبخشی از جمله بسته خدمات توانبخشی برای بیماران اوتیسم پوشش ۱۰۰درصدی تعرفه در بخش دولتی توسط سازمان بیمه سلامت، کاشت رایگان حلزون شنوایی و سایر طرح های دیگر نیز در دولت سیزدهم اجرا شده اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.