حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3228 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نارضایتی مردم و استاندار از پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در بندرعباس
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۳
    شناسه : 16672
    بازدید 158
    4
    چه کسی پاسخگوی تاخیرهاست؟ دریانیوز// درحالی متقاضیان ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس از روند اجرای این طرح ناراضی و گلایه مند هستند که حتی استاندار هرمزگان نیز از پیشرفت فیزیکی این طرح ملی در بندرعباس اظهار نارضایتی کرده است و گویا مشخص نیست چه کسی بایستی پاسخگوی این‌تاخیر در ساخت وساز باشد ؛ مردم یا استاندار یا راه وشهرسازی یا سایر مسئولان یا ارتش و شرکت چینی؟ مردم و متقاضیان که سهم آورده اولیه ۴۰میلیون تومانی شان را واریز کردند، اما یک آجر روی آجر گذاشته نشد و ۱۵ هزار واحد همچنان بلاتکلیف مانده است. هیچ مسئولی هم دلیل آن را به رسانه ها و مردم نگفت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی متقاضیان ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس از روند اجرای این طرح ناراضی و گلایه مند هستند که حتی استاندار هرمزگان نیز از پیشرفت فیزیکی این طرح ملی در بندرعباس اظهار نارضایتی کرده است و گویا مشخص نیست چه کسی بایستی پاسخگوی این‌تاخیر در ساخت وساز باشد ؛ مردم یا استاندار یا راه وشهرسازی یا سایر مسئولان یا ارتش و شرکت چینی؟ مردم و متقاضیان که سهم آورده اولیه ۴۰میلیون تومانی شان را واریز کردند، اما یک آجر روی آجر گذاشته نشد و ۱۵ هزار واحد همچنان بلاتکلیف مانده است. هیچ مسئولی هم دلیل آن را به رسانه ها و مردم نگفت.

    طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس در همان آغاز اجرای این طرح ملی در کشور در سال۱۴۰۰ با حاشیه هایی مواجه شد واز متقاضیان در بندرعباس ثبت نام نشد و اعلام شد متقاضیان مسکن ملی می توانند در شهرک علوی در ۵۰کیلومتری غرب بندرعباس ثبت نام کنند و پس از اعتراضات گسترده نسبت به این جانمایی، در نیمه تیرماه سال ۱۴۰۱ از متقاضیان بندرعباسی ثبت نام شد و بعد از تاخیر یک ساله به بهانه الحاق اراضی مورد نیاز ، در مرداد سال گذشته این طرح در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس وارد فاز اجرا شد و تسطیح اراضی آغاز گردید و قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ عملیات ساخت وساز توسط شرکت چینی که ارتش با آنها قرارداد بسته بود ، شروع شود که خبرها حاکیست هنوز عملیات تسطیح اراضی هم به اتمام نرسیده است و عمر دولت سیزدهم با شهادت رئیس جمهورعزیزمان به پایان رسید و ساخت وساز این ۱۵ هزار واحد شروع نشد و بنظر می رسد برخی از مسئولان استانی از همان آغاز اجرای طرح ، همراهی لازم را نداشته و برخی هم سنگ اندازی نموده که با گذشت بیش از دو سال و نیم از اجرای این طرح در کشور، اما نهضت ملی بندرعباس همچنان پادرهواست و مافیای مسکن و دلالان از این شرایط بیشترین سود را می برند و مستاجران و بی خانمان ها هم‌بیشترین زجر و مصیبت را دارند.

    حال هم مشخص نیست دولت چهاردهم که تا چند هفته دیگر فعالیتش را آغاز خواهد کرد، نسبت به حوزه مسکن چه دیدگاهی داشته باشد و آیا مانند دولت سیزدهم پیگیر اجرای این طرح باشد یا مانند دولت یازدهم و دوازدهم مسکن ملي را مانند مسکن مهر مزخرف بخوانند وبه نساختن حتی یک واحد مسکن افتخار کنند ؟

    نارضایتی استاندار

    به گزارش اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست شورای مسکن استان هرمزگان در بررسی مصوبات جلسه پیشین این شورا اظهار کرد: دولت علاوه بر اینکه به دنبال ساخت مسکن است هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند و آن هم خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن است.

    وی با ابراز نارضایتی از وضعیت احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های بندرعباس و بوموسی گفت: سرعت کار در پروژه‌های ۱۵ هزار واحدی، صنعت شهر، پروژه نهضت ملی مسکن جزیره هرمز و جزیره بوموسی به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تلاش شود این پروژه‌ها به سطح مطلوب برسند.

    دوستی با تاکید بر لزوم رصد مستمر و دقیق پروژه‌های نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها زمین برای احداث مسکن به صورت ویلایی و خود مالک در اختیار مردم قرار داده شده است که لازم است فرمانداران ارزیابی دقیقی از این طرح نیز به شورای مسکن استان ارائه دهند.استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم اعطای زمین به خانواده‌های مستعد بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: تاکنون ۱۸۲۵ قطعه زمین در استان هرمزگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر اعطا شده است اما با توجه به محدودیت‌های زمین ضرورت دارد در اعطای زمین این طرح به سمت شهرجدید علوی برویم.

    وی با تاکید بر پرهیز از روش‌های پر هزینه در ساخت منازل نهضت ملی مسکن، گفت: برابر ضوابط دو روش برای احداث منازل تعیین شده است که فرمانداران مخیّر هستند به فراخور یکی از آن‌ها را استفاده کنند.استاندار هرمزگان همچنین تاکید کرد: از جلسات آتی باید پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن شهرهای کوچک، تعاونی‌های مسکن ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی نیز به صورت دقیق ارائه شود.

    گفتنی است در این نشست گزارش عملکرد پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها، عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به پروژه‌های مسکن، وضعیت الحاق اراضی به روستاها، وضعیت تکمیل ۷۹ واحدی مسکن مهر و پروژه ۱۵۶۰ واحدی معزآباد رودان مورد بررسی قرار گرفت و فرمانداران مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و فرجه زمانی برای رفع آن‌ها تعیین شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.