حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3316 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آقای استاندار! ۱۵ هزار واحدی بندرعباس اندرخم یک کوچه
    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۱۷
    شناسه : 16386
    بازدید 1360
    6
    دریانیوز// مسکن نقش بسیار بالایی در هزینه‌های اقتصادی خانواده‌ها دارد به جرأت می‌توان گفت که این موضوع مهمترین دغدغه‌ فکری و باعث رنجش خانوارهای اجاره نشین شده است. قیمت مسکن و اجاره به شدت سرسام آور شده و مستأجرها دیگر تاب و توان آن را ندارند و کمر اجاره نشین ها زیر بار این فشارها خمیده شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسکن نقش بسیار بالایی در هزینه‌های اقتصادی خانواده‌ها دارد به جرأت می‌توان گفت که این موضوع مهمترین دغدغه‌ فکری و باعث رنجش خانوارهای اجاره نشین شده است. قیمت مسکن و اجاره به شدت سرسام آور شده و مستأجرها دیگر تاب و توان آن را ندارند و کمر اجاره نشین ها زیر بار این فشارها خمیده شده است.

    هشت سال مسکن در رکود شدید
    متأسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که هشت سال بر این کشور حکمرانی کردند موضوع احداث خانه برای خانواده‌های فاقد مسکن نه تنها رونق نگرفت حتی در رکود عجیبی قرار گرفت عباس آخوندی وزير راه و شهرسازی اسبق که به تازگی هم نامزد چهاردهمین ریاست جمهوری شده به طرح مسکن مهر دولت‌های نهم و دهم که علی رغم کم و کاستی‌های که داشت و بسیاری از خانواده‌ها را صاحب خانه کرد اعتقادی نداشت و به افتتاح نکردن واحدهای جدید مسکن مهر هم افتخار می‌کرد و همین موضوع یکی از دلایل اصلی ناترازی در عرضه و تقاضای مسکن شد.

    خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سيزدهم مسئله احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی با جدیت در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت و موضوع ساخت چهار میلیون مسکن در طول چهار سال جزء دغدغه‌های شخص رئیس جمهور بود و مکرر بر آن تاکید داشت و مردم هم نسبت به خانه دارشدن بسیار امیدوار شدند.

    اما در بندرعباس این مسئله از همان ابتدا جور دیگری رقم خورد در اوایل ثبت‌نام از متقاضیان واحدهای نهضت ملی که مهرماه ۱۴۰۰ در کشور شروع شد از متقاضیان بندرعباسی در خود شهر بندرعباس ثبت نام به عمل نیامد واعلام شد که متقاضیان می توانند در شهرک علوی که ۴۵ کیلومتر از مرکز استان دورتر بود ثبت نام کنند که پس از انتقادات و اعتراضات فراوان نسبت به این جانمایی، سرانجام پس از کش و قوس های زیاد در تیرماه سال ۱۴۰۱ از بندرعباسی ها نیز ثبت نام به عمل آمد.

    ماه‌ها از زمان ثبت نام متقاضیان واجد شرایط می‌گذشت و خبری از عملیات اجرایی برای ساخت مسکن نبود که سرانجام بعد از گذشت ۱۲ ماه در نیمه مرداد ماه ۱۴۰۲ عملیات اجرایی جهت آماده سازی و تسطیح ساخت ۱۵ هزار مسکن با حضور مسئولان امر در شمال اتوبان شهید رجایی روبه روبه ی پمپ بنزین نارگیل آغاز شد.

    عباس کمالی مدیر کل راه و شهرسازی سابق هرمزگان در آغاز مراسم عملیات اجرایی گفته بود که برای تسطیح زمین این پروژه، بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی در مدت شش ماه انجام می گیرد و بعد از آن نزدیک به ۱۵ هزار واحد در قالب ۴۲۰ بلوک مسکونی در ۵ طبقه همراه با ۱۵۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، اداری، تجاری، مذهبی فرهنگی و درمانی ساخته ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

    مهدی دوستی استاندار هرمزگان درآن مراسم گفته بود که این موضوع بزرگترین پروژه متمرکز طرح نهضت ملی مسکن کشور در بندرعباس است و طرح نهضت ملی مسکن وعده دولت برای خانه دار شدن چهار میلیون نفر در کشور است که ارزش این تعداد چهار میلیون مسکن بیش از ۱۰۰میلیارد دلار می باشد. وی اظهارامیدواری کرده بود با بهره برداری از این واحدهای مسکونی، مشکل مسکن هزاران نفر در این شهر برطرف شود.

    دوستی با بیان اینکه اعتقاد نداریم در اجرای این طرح مردم را به بیابان ببریم؛ اظهار داشت: به همین دلیل گزینه شهرک علوی که مردم تمایل به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آنجا نداشتند را از برنامه خارج کردیم و دولت از تمام ظرفیتش برای اجرای این طرح در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس استفاده کرد و زیرساخت های طرح نیز طبق برنامه زمانبندی همزمان با احداث واحدهای مسکونی با کیفیت و قیمت مناسب اجرا می شود و امروز شاهد تسطیح ۱۵۰ هکتار از اراضی الحاق شده جهت ساخت این پروژه مهم در شهر بندرعباس هستیم.

    کارگزار پروژه معاونت مهندسی نیروی دریایی ارتش
    در خبرها آمده بود که کارگزار این پروژه معاونت مهندسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که قرار است با شرکت‌های چینی این واحدها را بسازند و برخی ها فکر می‌کردند با ورود چینی‌ها سرعت احداث این واحدها بیشتر می‌شود اما تاکنون خبری از ساختن نیست.

    عملیات آماده سازی و تسطیح این اراضی قرار بود از ۱۵ مرداد تا ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ به مدت ۶ ماه اتمام شود که متاسفانه درحال حاضر که در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ قرار داریم طبق شواهد هنوز فقط بخشی از آن انجام شده است. ساخت این ۱۵ هزار واحد بناست در مدت زمان دوساله انجام شود؛ اما همچنان در تسطیح و آماده سازی آن زمین گیر شده اند و ساخت این پروژه امیدوار کننده ملی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و خبری از آغاز ساخت آن به گوش نمی‌رسد و ساخت این ۱۵ هزار واحد هنوز اندر خم یک کوچه است.

    هر چند مدت زمان این پروژه طول بکشد مردم بیشتر متضرر می‌شوند؛ زیرا هزینه‌های اجرایی ساخت پروژه بالاتر می‌رود و باید فکر اساسی به حال این پروژه که امید بندرعباسی ها به آن است اتخاد گردد.

    لزوم برخورد با پیمانکار، کارگزار و کارفرما کم کار
    در حال حاضر که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم نباید کار را منوط به آمدن دولت جدید کرد و این امر باید با سرعت و قدرت انجام شود. باید بررسی و پیگیری شود که چرا تاکنون با گذشت ماه ها ساخت مسکن در این پروژه شروع نشده‌است و با مدیران دستگاه‌ها و ارگان‌ها اعم از پیمانکار، کارگزار و کارفرما که در این رابطه کوتاهی و کم کاری کرده‌اند برخورد شدید شود تا بیشتر از این مردم ضرر نکنند.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “آقای استاندار! ۱۵ هزار واحدی بندرعباس اندرخم یک کوچه”
    1. تشکر میکنم از بذل توجه مجموعه مدیریت دریا نیوز….این مسئله که کم کاری و عقب ماندگی بندرعباس در خصوص نهضت مسکن مشهود است را زمانی که به سایت رسمی شرکت عمران مسکن شهر جدید گلبهار مراجعه میکنیم با تمام معنا درک میکنیم….بهتر است خبرنگار یا مقاله نویسان مجموعه دریانیوز قیاس ماهانه با پیشرفت پروژه های شهرجدید گلبهار داشته باشند….مرکز تجارت ایران…مرکز استان ….پایتخت ترانزیت ایران ….از یک شهر اقماری در همین دولت مرحوم رئیسی بشدت عقب است و این زیبنده مجموعه مدیریتی کشور نمی باشد….

      پاسخ
    2. سلام و عرض ادب
      تشکر و خدا قوت خدمت آقای یعقوب رستمی نویسنده و همچنین تحریریه روزنامه دریا که پیگیر موضوع شدن ، واقعا دغدغه همه ما ثبت نام کنندگان که همه بی مسکن و مستاجر و … هستیم ، امیدوار بودیم به این پروژه نهضت ملی مسکن ، اما متأسفانه هنوز روندش پیشرفتی نداشته ، خواهش میکنم استاندار جهادی بندرعباس ورود مجدد کنن تا شاید پیمانکاران و دست اندرکاران این پروژه به خودشون بیان ، بازم سپاس از روزنامه دریا ، روزنامه مردمی 🙏🏻

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.