حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3228 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آیا پروتئین تراپی مو باعث آسیب به موها می شود؟
    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۴:۳۸
    شناسه : 16381
    بازدید 1109
    9
    پروتئین تراپی مو یکی از روش‌های مدرن رسیدگی به موهای آسیب‌دیده و شکننده است. پروتئین مو کمک می‌کند که موهای ضعیف، شکننده، بدحالت و موهایی که بر اثر رنگ زدن مکرر درخشندگی خود را از دست داده‌اند ترمیم شوند. بنابراین پروتئین تراپی به خودی خود باعث آسیب به موها نمی‌شود. بلکه رعایت نکردن برخی نکات ضروری و مهم بعد از پروتئین تراپی باعث بروز مشکلات متعدد از جمله ریزش مو می‌شود‌. برای همین مهم‌تر از پروتئین تراپی، رعایت نکات بعد از آن است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//پروتئین تراپی مو یکی از روش‌های مدرن رسیدگی به موهای آسیب‌دیده و شکننده است. پروتئین مو کمک می‌کند که موهای ضعیف، شکننده، بدحالت و موهایی که بر اثر رنگ زدن مکرر درخشندگی خود را از دست داده‌اند ترمیم شوند. بنابراین پروتئین تراپی به خودی خود باعث آسیب به موها نمی‌شود. بلکه رعایت نکردن برخی نکات ضروری و مهم بعد از پروتئین تراپی باعث بروز مشکلات متعدد از جمله ریزش مو می‌شود‌. برای همین مهم‌تر از پروتئین تراپی، رعایت نکات بعد از آن است.

    پروتئین تراپی چیست و آیا باعث آسیب به مو می‌شود؟

    ساختار مو از پروتئین است و پروتئین‌های تشکیل‌دهنده‌ مو نقش اصلی را در سلامت، درخشندگی و زیبایی مو ایفا می‌کنند. به مرور زمان و براثر برخی شرایط مثل افزایش سن، استفاده از مواد شیمیایی، عدم رسیدگی و مراقبت از مو، پروتئین‌ مو کم می‌شود. همین امر مشکلات مختلفی اعم از شکنندگی، موخوره، خشکی، بد حالتی، وز شدگی، نازک شدن تارهای مو و ریزش مو را به همراه خواهد داشت. برای درمان این مشکلات، پروتئین‌های از دست رفته مو باید احیا شوند تا ساختار و عناصر تشکیل دهنده مو مجددا به حالت اول برگردند.

    پروتئین تراپی یک متد جدید برای اضافه کردن پروتئین از دست رفته به موها است. در این روش، کوتیکول مو تقویت می‌شود و مشکلات و آسیب‌های وارد شده به مو تا حدود زیادی رفع می‌شوند. پروتئین تراپی به منظور ترمیم موها انجام می‌شود و ۳ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد. این روش را به دو صورت ترمیم کننده و مرطوب کننده اجرا می‌کنند. پس از بررسی شدت آسیب موها، بهترین روش پروتئین تراپی انتخاب می‌شود.

    بنابراین طبق توضیحاتی که درباره پروتئین تراپی داده شد، این روش نمی‌تواند باعث آسیب رساندن به موها شود. بلکه یک روش ترمیمی برای کاهش آسیب موها و افزایش پروتئین مو است.

    جلوگیری از آسیب موها بعد از پروتئین تراپی با رعایت این نکات

    همان‌طور که گفته شد پروتئین تراپی نه تنها باعث آسیب به موها نمی‌شود بلکه به ترمیم و بازسازی آنها کمک می‌کند. اما برای اینکه پروتئین تراپی به بهترین نحو ممکن روی موها عمل کند نکاتی باید بعد از انجام آن رعایت شوند.

    مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید استفاده از یک پروتئین خوب و با کیفیت است. برای همین باید به هنگام خرید مواد پروتئین تراپی مو نهایت دقت را داشته باشید. برای خرید پروتئین مو لازم است به فروشگاه‌های معتبر نظیر فروشگاه شاهانو مراجعه کنید. استفاده از پروتئین مو باکیفیت در کنار رعایت نکات زیر به داشتن موهای محکم و زیبا کمک خواهد کرد:

    فرآیند پروتئین تراپی را درست انجام دهید

    پروتئین تراپی برای بازسازی ساقه موها استفاده می‌شود و ممکن است برای ریشه مو مناسب نباشد. برای همین منظور لازم است که به هنگام انجام پروتئین تراپی، این مواد با سطح سر و ریشه مو تماس نداشته باشند. در صورتی که فرایند پروتئین تراپی به درستی انجام نشود ریزش موی شدید و آسیب به ریشه مو را به همراه خواهد داشت.

    موها را تا ۲۴ ساعت پس از پروتئین تراپی نشویید

    بعد از انجام پروتئین تراپی لازم است که پروتئین و مواد آن تا ۲۴ ساعت روی ساقه موها بمانند. درصورتی‌که موها در این زمان شسته شوند مواد از روی سطح مو پاک و پروتئین تراپی تاثیر خود را از دست می‌دهد. بنابراین برای اینکه ترمیم موها به‌طور کامل انجام شود بهتر است که در این بازه زمانی به حمام نروید. شستشوی موها بلافاصله بعد از پروتئین تراپی هم ماندگاری پروتئین را از کاهش می‌دهد و هم ممکن است باعث ریزش مو و آسیب به موها شود.

    موها را به طور صحیح شستشو دهید

    نحوه شستشوی موها نکته دیگری است که برای افزایش دوام پروتئین مو باید مد نظر گرفته شود. موها را به طرز نادرستی شستشو ندهید که باعث پیچ خوردن و گره خوردن آن شوید. موهای خود را هرگز چنگ نزنید و از بالا به پایین به آرامی شستشو دهید. بهتر است که شامپو را به‌صورت مستقیم روی موها نریزید و ابتدا آن را رقیق کنید.

    از شامپو بدون سولفات استفاده کنید

    سولفات یک ماده بسیار قوی در شامپوها است که باعث حذف چربی پوست سر می‌شود. شامپوهای حاوی سولفات با حذف چربی باعث کاهش پروتئین و وز شدگی مو می‌شوند. برای اینکه پروتئین تراپی روی موها ماندگار شود و از آسیب‌های جدی جلوگیری به عمل آید بهتر است که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

    حتی اگر از بهترین پروتئین موجود در بازار هم استفاده کنید، با شستشوی مکرر با شامپوی دارای سولفات تاثیر آن را از بین خواهید برد. برای اطلاع از قیمت مواد پروتئینی مو و همچنین خرید انواع شامپوهای بدون سولفات به فروشگاه آنلاین شاهانو از طریق آدرس https://shahano.com/ مراجعه کنید.

    به مدت ۳ روز از رنگ و دکلره کردن مو خودداری کنید

    در روزهای اولیه پروتئین تراپی موها به تازگی ترمیم شده‌اند و نسبت به مواد شیمیایی حساسیت بیشتری پیدا کرده‌اند. بنابراین لازم است که به مدت ۳ روز از مواد شیمیایی، رنگ و دکلره استفاده نکنید.

    مواد شیمیایی موجود درون دکلره و رنگ می‌توانند در عمق ساختار مو نفوذ کنند. در این حالت موهایی که پس از پروتئین تراپی حساسیت بیشتری پیدا کرده‌اند دچار ریزش می‌شوند. بنابراین لازم است برای استفاده از مزایای پروتئین مو تا مدت ۳ روز یا بیشتر از استفاده از مواد شیمیایی روی موها اجتناب کنید.

    خرید پروتئین مو از سایت شاهانو

    پروتئین تراپی یک متد مدرن برای ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده و شکننده است. برای گرفتن نتیجه مطلوب از این متد رعایت نکاتی همچون استفاده از پروتئین مو با کیفیت، انجام فرآیند پروتئین تراپی به نحو صحیح، عدم شستشوی موها با شامپوی سولفات‌دار و خودداری از رنگ کردن موها در روزهای اولیه پروتئین تراپی الزامی هستند. برای خرید پروتئین باکیفیت برای مو توصیه می‌شود که به فروشگاه آنلاین شاهانو مراجعه کنید و از مزایای خرید از این فروشگاه بهره‌مند شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.