حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اهالی روستای دِیریاسین  در آتش نژاد پرستی صهیونیست ها سوختند
    ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
    شناسه : 10915
    بازدید 1202
    7
    باز خوانی پرونده یک جنایت دریانیوز// 25 تن از مردان روستا را در اتوبوس‌هایی حبس کرده و آنان را به نشانه پیروزی در خیابان‌های شهر قدس چرخانده و در نهایت تیرباران کرده و به شهادت رساندند.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ۲۵ تن از مردان روستا را در اتوبوس‌هایی حبس کرده و آنان را به نشانه پیروزی در خیابان‌های شهر قدس چرخانده و در نهایت تیرباران کرده و به شهادت رساندند. سال ۱۳۲۷ هجری شمسی دیریاسین نام روستای کوچکی بود با جمعیتی حدودا ۷۵۰ نفر که بر روی سراشیبی یک بلندی به ارتفاع هشتصد متر در فاصله حدودا یک کیلومتری غرب بیت‌المقدس قرار داشت ۲۰ فروردین همان سال فاجعه ای رخ داد که نام روستا را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد .

    آمار مختلفی از تعداد شهدای این جنایت وجود دارد، از ۲۵۰ تا ۳۶۰ نفر که بسیاری از آن‌ها زن و کودک بودند و با خونسردی تمام به دست صهیونیست‌ها قتل عام شدند. تروریست‌های مورد حمایت سازمان هگانا که بعدها هسته مرکزی ارتش رژیم فعلی صهیونیستی را تشکیل دادند گمان می کردند همه ی ۷۵۰ نفر اهالی روستا از ترس و وحشت خانه‌هایشان را رها کرده و فرار می کنند، اما مقاومت سحرگاهی اهالی روستای دیریاسین بهانه خوبی شد تا صهیونیست‌ها از کشته‌ها پشته‌ها بسازند و نزدیک به ۳۵۰ نفر از اهالی را به شکل وحشتناکی شهید کنند.

    نیروهای رژیم صهیونیستی از قسمت‌های شرق، جنوب و شمال وارد روستای «دیر یاسین» واقع در غرب قدس اشغالی شدند و صدها زن، کودک، پیر و جوان را به طرز فجیعی قتل‌عام کردند. بر اساس گفته‌های شاهدان عینی این جنایت در حدود ساعت ۳ صبح به وقت محلی آغاز شد. پاتریک میرسیون نویسنده فرانسوی درباره این جنایت هولناک می گوید: مهاجمین پیش از این تابحال وارد چنین نبردی نشده بودند، آن‌ها به راحتی می‌توانستند به جای حمله به روستایی که به دفاع از خود می‌پرداخت، بمب‌هایی را به وسط بازارهای شلوغ و مملو از جمعیت پرتاب کنند، به همین خاطر در مقابل این مقاومت شدید قادر به پیشروی نبودند. از این رو به منظور مقابله با پایداری ساکنان روستا، از نیروهای «بالماخ» در یکی از پادگان‌های نظامی در نزدیکی قدس کمک گرفتند، به گونه‌ای که این نیروها اقدام به بمباران توپخانه‌ای این روستا نمودند تا زمینه حمله متجاوزین را فراهم کنند.

    با فرا رسیدن ظهر روستا به کلی از حضور نیروهای مقاومت خالی شد، بنابراین نیروهای صهیونیستی به قتل عام ساکنان روستا روی آوردند. بدین ترتیب مهاجمان از طریق منفجر ساختن منازل ساکنان روستا، آن را اشغال کردند و پس از تمام شدن دینامیت‌ها و مواد منفجره، از طریق بمب و توپخانه اقدام به کشتار عناصر مقاومت نمودند و تمامی مردان و زنان و کودکان و سالخورده‌هایی را که در داخل منازل حضور داشتند، هدف تیراندازی‌های خود قرار می‌دادند. متجاوزین ده‌ها تن از ساکنان روستا را کنار هم قرار داده و به طرف آنان تیراندازی می‌کردند و ۲ روز کامل کشتارها و جنایت‌های خود را ادامه دادند. نظامیان صهیونیست جنون‌وار کشتاری شامل شکنجه، هتک‌حرمت، قطع اعضا، پاره کردن شکم زنان حامله و غیره را به راه انداختند و ۵۳ کودک را از دیوارهای محله قدیمی قدس به پایین پرت کردند و ۲۵ تن از مردان این روستا را در اتوبوس‌هایی حبس کرده و آنان را به نشانه پیروزی در خیابان‌های شهر قدس چرخانده و در نهایت تیرباران کرده و به شهادت رساندند.

    مناحیم بیگن فرمانده وقت نیروهای هاگانا که پس از تاسیس رژیم صهیونیستی نخست وزیر این رژیم شد، در کتابی به این جنایت افتخار کرده و گفته است: این عملیات نتایج بزرگ و غیرقابل پیش بینی داشت، زیرا عرب‌ها پس از حوادث دیر یاسین به شدت وحشت زده شده و پا به فرار گذاشتند و از ۸۰۰ هزار عرب که در “اسرائیل” کنونی (فلسطین اشغالی ۱۹۴۸) زندگی می‌کردند، تنها ۱۶۵ هزار نفر باقی ماند. کشتار دیریاسین تاثیر زیادی در مهاجرت فلسطینیان به دیگر مناطق فلسطین یا کشورهای عرب همسایه داشت، زیرا این کشتار موجب ایجاد موجی از رعب و وحشت در میان شهروندان فلسطینی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.