حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3223 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • هرمزگان تافته‌ای جدابافته نیست
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۳
    شناسه : 16683
    بازدید 146
    4
    در بحث کاهش ساعات اداری دریانیوز// فصل گرما فرا رسیده و مصرف برق در کشور بسیار افزایش یافته‌است. چند سالی است که در کشور برای جلوگیری از خاموشی‌ها، ساعت اداری را کاهش داده‌اند و ادارات تا ساعت خاصی مجاز به فعالیت هستند و بعد از آن باید مصرف خود را کاهش دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فصل گرما فرا رسیده و مصرف برق در کشور بسیار افزایش یافته‌است. چند سالی است که در کشور برای جلوگیری از خاموشی‌ها، ساعت اداری را کاهش داده‌اند و ادارات تا ساعت خاصی مجاز به فعالیت هستند و بعد از آن باید مصرف خود را کاهش دهند.

    شرکت توزیع نیروی برق نیز موظف است این موضوع را پیگیری کند و اگر اداره‌ای این کار را انجام ندهد با آن برخورد نماید و حتی برق اداره را نیز قطع نماید. امسال اما شرایط تغییر کرده‌است و هنوز فصل تابستان نرسیده مصرف برق در استان رکورد پیک سال گذشته را زده و از آن عبور کرده‌است.

    سال جاری نیز هیئت دولت تصویب کرد که ساعت کاری ادارات کاهش پیدا نماید و کارکنان بعد از ساعت اداری دورکاری انجام دهند تا ساعات کم شده به نحوی جبران شود. قرار بود ساعت کاری ادارات در هرمزگان از ساعت شش صبح تا ۱۳ باشد و بعد از آن ادارات تعطیل شوند و کارمندان به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند تا خللی در برق‌رسانی به مشترکان خانگی به وجود نیاید اما گویا در هرمزگان همیشه قوانین به نحو دیگری تعریف و اجرا می‌شود.

    در ابتدای آغاز طرح تابستانه برق که از ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور اجرا می‌شود، ساعت کاری کاهش یافت اما از هفته گذشته از استانداری هرمزگان به ادارات ابلاغ شده‌است که ساعت کاری از ساعت شش صبح تا ۱۴:۴۵دقیقه می‌باشد و کارکنان موظف هستند که این ساعت را در اداره حضور داشته باشند. یعنی در ساعاتی که اوج مصرف برق قرار است اتفاق بیافتد مصرف برق ادارات کاهش پیدا نمی‌کند که نتیجه آن نیز عبور از مصرف پیک سال گذشته در زمانی است که هنوز تابستان و گرمای شدید هوا آغاز نشده‌است.

    گویا استان هرمزگان که جزء استان‌های گرم محسوب می‌شود از سایر استان‌ها مستثنی است و قوانینی که قرار است کشوری اجرا شود در این استان قابلیت اجرایی ندارد. به این دو خبر که یکی از زبان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان و دیگری از زبان رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور است توجه کنید: رکورد مصرف سالانه برق در هرمزگان شکسته شد.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: در روزهای گذشته استان هرمزگان رکورد مصرف برق سالانه را شکست و قبل از آغاز روزهای اوج مصرف تابستانی از نقطه پیک سال‌های گذشته عبور کرد. محمد کریمی با بیان آماری از شاخص‌های مصرف برق در روزهای گذشته در هرمزگان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بار مصرفی برق امسال در استان هرمزگان نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۸ درصد رشد دارد.

    وی افزود: این آمار نوعی هشدار به مشترکان پرمصرف است که باید مصرف خود را تعدیل کنند. کریمی با بیان اینکه چاه‌های کشاورزی ملزم به قطع پمپ‌های آب روزانه ۵ ساعت از ساعت ۱۱ الی ۱۶ هستند، افزود: مشترکان کشاورزی در بقیه ساعات از برق رایگان بهره مند می‌شوند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین گفت: مشترکان صنعتی بالای ۳۰ کیلوولت مصرف تا ۲ مگاولت ملزم به تعطیلی یک روز در هفته با کاهش بار ۹۰ درصد می‌باشند.

    وی خاطرنشان‌کرد: طی روزهای گذشته مصرف برق استان هرمزگان با عبور پیک از ۲۶۰۰ مگاوات شاخص‌های جدیدی در مصرف به ثبت رسانده است و نیاز است همه شهروندان برای کاهش مصرف همراهی داشته باشند.عدم رعایت تغییر ساعت کاری دستگاه های دولتی تخلف است. رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد عدم رعایت تغییر ساعات آغاز به کار دستگاه‌های دولتی بیان کرد: این امر تخلف است. در تهران حدود ۵ هزار واحد اداری داریم که کنتور برق دارند، وزارت نیرو مکلف است بازرسی داشته باشد.

    پیشنهاد خودشان این بود که به خاطر تنظیم برق در این ایام ساعت را تغییر دهند. مردم به وزارت نیرو تخلفات را گزارش کنند و وزارت نیرو مسئول پیگیری این تخلفات است. عدم رعایت تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی تخلف است و وزارت نیرو باید تخلفات را پیگیری کند. اینکه تصویب می‌شود ساعت کاری برای کاهش مصرف انرژی کم شود یک قانون است و باید اجرا شود اما عدم کاهش ساعت کاری تخلفی است که اکنون در استان هرمزگان در حال اجرا شدن است.

    اکثر کارکنان اعتقاد دارند اگر قرار است تا ساعت ۱۴:۴۵دقیقه در اداره باشند بهتر است ساعت به همان روال قبل یعنی هفت صبح تا ۱۵:۳۰دقیقه بازگردد چرا که ساعت جدیدی که از سوی مسئولان برای فعالیت ادارات اعلام شده‌است عملا تاثیری بر کاهش مصرف برق ندارد زیرا در ساعات اوج مصرف برق، مصرف ادارات کاهش پیدا نمی‌کند.

    مسئولان استانی بهتر است پیش از گرفتن تصمیمی در خصوص ساعت فعالیت ادارات، تمامی جوانب آن را سنجیده سپس برنامه خود را اجرا نمایند. اکنون در استان‌هایی که گرمای هرمزگان را ندارند آنچه در همه کشور قانون شده را اجرا می‌کنند و هرمزگان با این گرمای هوا، خود را تافته جدابافته می‌پندارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.