حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3648 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • یار باشید ، نه بار
    ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
    شناسه : 19895
    بازدید 153
    1
    دریانیوز// شورای شهر بندرعباس در این دوره، چند هفته پس از شروع به فعالیتش و انتخاب شهردار، چالش هایش شروع شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شورای شهر بندرعباس در این دوره، چند هفته پس از شروع به فعالیتش و انتخاب شهردار، چالش هایش شروع شد.

    هنوز چند هفته نگذشته بود که برخی از اعضای شورا مدعی شدند که شهردار آن شهرداری نیست که ما می خواستیم وباید عوضش کنیم. اولا به شهروندان نگفتند چطور بعد از چند هفته متوجه شدند که شهردار توانایی لازم را برای اداره امور شهر را ندارند ؟ ثانیا اگر اینگونه است ، پس شما بر چه اساسی این انتخاب را داشته اید ؟ اگر اینگونه است که شما باید برای این انتخاب تان به شهروندان پاسخ دهید که چرا چنین اشتباهی را کرده اید ؟ اگر هم که با سفارش دیگران هم این انتخاب را داشتید و اهداف دیگری داشتید، بازهم بایستی به مردم در این زمینه پاسخگو باشید.

    چرا شورا بجای پیگیری امورات مردم ، همواره وارد حاشیه شده و حتی در تشکیل جلسات کارشکنی نموده تا جایی که دستگاه قضایی، فرماندار و… بایستی ورود کنند تا جلسات شورا برگزار شود؟ مگر نباید جلسات بطور مرتب برای رفع مشکلات شهر وشهروندان تشکیل شود و مصوباتی در این‌حوزه داشته باشد؟ آقایان مخالف شهردار ، چرا با منافع شهروندان بازی می کنید ؟

    اگر شما منافع شهر و شهروندان برایتان مهم بود، بجای این دعواها و… که به گفته فرماندار بایستی در داخل شورا مطرح و پیگیری می شد و به خارج از صحن شورا کشیده نمی شد، بایستی پیگیر امورات مردم و شهر می شدید تا دلسوزی تان برای موکلان تان ثابت می شد. وضعیت محلات و شهر همچنان نابهنجار است و شما هم مقصرید.

    بجای دعوت از مدیران صنایع به داخل صحن شورا و بردن شان به داخل محلات و شهر و دیدن شرایط این مناطق و درخواست مشارکت شان در جهت مسئولیت های اجتماعی شان برای رفع مشکلات شهر و شهروندان ، در این مدت فقط به حاشیه رفته اید. با این کارهای تان برای مردم ثابت شده است که به فکر شهر و شهروندان نیستید و اهداف دیگری را دنبال می کنید.

    اگر همه تان باهم از شهردار می خواستید به امورات شهر بپردازد و کمکش می دادید و از ظرفیت های مختلف استفاده می کردید ، بطور حتم در این سه سال بخش زیادی از مشکلات شهر برطرف شده بود و بسیاری از شهروندان از انتخاب شان پشیمان نمی شدند. بایستی پاسخگوی عملکردتان باشید و به شهروندانی که شما را به صحن شورا فرستادند، پاسخ دهید که در این مدت چه مصوباتی برای رفع مشکلات شهر و شهروندان داشته اید.

    شما باید یار شهر، شهروندان و شهردار باشید و نه بار با این شرایط مردم از انتخاب شورا پشیمان هستند و می گویند ای کاش شهردار مانند گذشته انتصابی بود و‌نیازی به انتخاب شورا نبود تا شورا شهرداری را انتخاب کند که چند هفته بعد، از انتخابش پشیمان شود و حاشیه سازی و کارشکنی ها آغاز شود و امورات شهر و شهروندان بر زمین بماند.

    در این دوسال تصویب نرخنامه سرویس مدارس دیرهنگام انجام شد و والدین دانش آموزان همچنان برای سرویس مدارس با مشکل مواجهند و بدلیل ضعف نظارت ها مجبورند بیشتر از نرخنامه مصوب هم هزینه پرداخت کنند. در بسیاری از حوزه های شهری و… مردم مشکل دارند که اگر اعضای شورا همدل برای رفع مشکلات مردم تلاش می کردند و مصوبه داشتند ، این شرایط نابسامان ادامه نداشت .

    کسانی که مسئولیتی را به نمایندگی از مردم در شورا پذیرفته اند و کوتاهی می کنند ، بایستی در درگاه عدل الهی پاسخگو باشند و توصیه می کنم برنامه «زندگی پس از زندگی» را‌ حتما ببینند، شاید به خود آیند وبدانند برای کمترین قصور بایستی پاسخ دهند و شاید در بیان و کردارشان اثرگذار بود. آهی که مردم بخاطر مشکلات می کشند و شما با وحدت و براساس وظایف قانونی وشرعی می توانستید برطرف کنید و نکردید، دامن تان را می گیرد؛ پس به هوش باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.