حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • گرما و کمی آب و بنزین
    ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۰۷
    شناسه : 16064
    بازدید 1108
    11
    دریانیوز// با گرم تر شدن هوا در روزهای اخیر وافزایش این‌گرما در هفته های آتی که در برخی شهرها در تابستان گرمای خرماپزان را داریم، مردم در محلات مختلف بندرعباس و سایر مناطق از قطعی های طولانی مدت و افت فشار آب بسیار گلایه مند بوده و به برخی از ساکنان‌ بعضی از محلات هم گفته شده که آب جیره بندی شده وبایستی پمپ آب و منبع برای ذخیره آب ، داشته باشید.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// با گرم تر شدن هوا در روزهای اخیر وافزایش این‌گرما در هفته های آتی که در برخی شهرها در تابستان گرمای خرماپزان را داریم، مردم در محلات مختلف بندرعباس و سایر مناطق از قطعی های طولانی مدت و افت فشار آب بسیار گلایه مند بوده و به برخی از ساکنان‌ بعضی از محلات هم گفته شده که آب جیره بندی شده وبایستی پمپ آب و منبع برای ذخیره آب، داشته باشید.

    در مرکز استان چنین‌شرایطی را داریم و بالطبع در سایر شهرها وروستاهای استان شرایط حادتر است و انتظار می رود متولیان آب استان برای کاهش تنش های آبی استان تدبیری بیندیشند. یکی دیگر از گلایه های مردمی ، عدم‌ترمیم فوری شکستگی های لوله های آب است که این تناقض کمبود آب و هدررفت آب برای شان قابل حل نیست.

    موضوع دیگر که بارها به آن‌اشاره شده ، اما مورد بی توجهی قرارگرفته است، کم بودن سهمیه بنزین‌در استان گرم هرمزگان است که امسال با کسرشد۵۰ لیتر بنزین آزاد از سهمیه خودروها، این‌شرایط سخت تر شده است و مردم از عرضه اندک بنزین با کارت جایگاه در تعدادی از جایگاه ها که منجر به تشکیل صف های طولانی در برخی ساعاتی که بنزین عرضه می شود، هم گلایه مندند که بارها تاکید کرده ایم سهمیه اختصاصی به مناطق گرمسیر بایستی بیشتر از سایر مناطق کشور باشد.

    محدودیت های اجرا شده در عرضه بنزین باعث شده تا خانواده های هرمزگانی علاوه بر مصارف عادی، برای مسافرت و… نیز بامشکل مواجه شوند. انتظار می رود استانداری،نمایندگان مردم‌در مجلس، دستگاه های قضایی و امنیتی و… برای رفع این‌چالش بنزینی و افزایش نارضایتی ها تدبیری بیندیشند.موضوع دیگر مشکلات مردم در تامین‌سیلندر گاز با کارت های بانکی وبه نرخ یارانه ای است که در چند هفته اخیر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده و متولیان‌مربوطه تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده و پاسخی ارائه نداده اند.

    به شهروندان که طبق روال گذشته با کارت بانکی از جایگاه های عرضه سیلندر ، کپسول شان را تامین می کردند، گفته می شود که کارتشان ثبت نشده وبایستی به
    شرکت های پخش فرآورده های نفتی مراجعه کنند. همچنین گفته می شود در مناطقی که لوله کشی گاز وجود دارد، به ساکنانش سیلندرگاز یارانه ای داده نمی شود تا اینکه برای خودشان انشعاب گاز خریداری کنند ولوله کشی گاز داشته باشند که بدلیل هزینه های بالا و…، استقبال چندانی از این طرح صورت نگرفته است.

    البته این‌شیوه فقط باعث ایجاد بازار سیاه و فروش چندبرابری قیمت سیلندر گاز و نارضایتی شهروندان شده است که بایستی تدبیری برای رفع این دغدغه مردم اندیشیده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.