حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • گرانی غنی سازی اوقات فراغت
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۳
    شناسه : 15851
    بازدید 1103
    5
    دریانیوز// در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و حتی دانشجویان که دغدغه بسیاری از والدین است، از یک طرف کمبود دوره ها، کلاس ها و کارگاه ها و... در استان هرمزگان وجود دارد و از طرفی دیگر هزینه های سنگین شان باعث می شود که بسیاری از خانواده ها برای پرداختش با مشکل مواجه شوند و نتوانند ثبت نام کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و حتی دانشجویان که دغدغه بسیاری از والدین است، از یک طرف کمبود دوره ها، کلاس ها و کارگاه ها و… در استان هرمزگان وجود دارد و از طرفی دیگر هزینه های سنگین شان باعث می شود که بسیاری از خانواده ها برای پرداختش با مشکل مواجه شوند و نتوانند ثبت نام کنند.

    استان هرمزگان که در فقر وفلاکت ومحرومیت و گرانی رکوردار است و رتبه یک کشوری را نیز به خود اختصاص داده است ، این شرایط نشان می دهد که بسیاری از خانواده ها در فقر مطلق هستند و حتی برای معیشت، مسکن ، درمان و… درمانده شده اند و از طرفی دیگر بیشتر خانواده های روستایی و ساکنان محلات شهری داری چند فرزند هستند و اگر بخواهند فرزندان شان را در چند کلاس و دوره و کارگاه و… ثبت نام کنند ، بطور حتم هزینه اش از درآمدشان بیشتر است و نمی توانند در این‌بخش اقدام کنند.

    از طرفی دیگر متاسفانه در یک‌دهه اخیر بیشتر کارگاه ها و رشته های فنی و حرفه ای بخش رایگان دولتی به بخش خصوصی واگذار شده اند که این شرایط سبب می شود بیشتر خانواده ها نتوانند فرزندان شان را در کارگاه های گران بخش خصوصی ثبت نام کنند واز این آموزش ها بازمی مانند‌ وبرای بازار کار آماده نمی شوند. البته در این سال‌ها بارها نسبت به این موضوع هشدار دادیم و گزارش ها و يادداشت ها و مقالاتی زیادی را در این حوزه منتشر کردیم، اما متولیان مربوطه به این‌بخش توجه نکردند وبجای جذب و تربیت مربی برای کارگاه های مهارتی ، به بهانه کمبود مربی و…، بسیاری از کارگاه ها و مراکز دولتی در سطح استان واگذار شدند که آسیب این واگذاری ها نصیب خانواده ها و نوجوانان و جوانانی شد که نتوانستند در کارگاه های بخش خصوصی بدلیل هزینه های بالای آن ثبت نام و شرکت کنند.

    بایستی شرایط بگونه ای می شد که این واگذاری ها خللی در آموزش به خانواده هایی که تمکن مالی ندارند ، وارد نمی کرد. متاسفانه در بسیاری از بخش ها شرایط بگونه ای است که ثبت نام هاو شرکت در دوره های مختلف ورزشی، آموزشی، مهارتی و…. متضمن پرداخت هزینه های بالاست که بسیاری از خانواده ها توان پرداخت این هزینه های سنگین را ندارند و بالطبع وقت فرزندان شان به بطالت می گذرد و در آسیب های اجتماعی غرق شده و روزبه روز آمار آسیب های اجتماعی در حال افزایش است تا جایی که سن استفاده از مشروبات و موادمخدر و…‌ بسیار کاهش یافته و دانش آموزان هم در این آسیب های اجتماعی غرق شده اند.

    سه چهارماه تعطیلی تابستان باعث می شود دانش آموزان بیشتر از گذشته در کوچه ها و فضای مجازی و… رها شده و متاسفانه برای استفاده بهینه از این اوقات تدبیر لازم اندیشیده نشده است؛ درصورتی که هرمزگان و شهر بندرعباس بدلیل تجاری و اقتصادی بودن ، به پایتخت تجارت کشور شهرت دارد و صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان نيز بایستی در احداث و تجهیز اماکن ورزشی، آموزشی ، فرهنگی و… مشارکت کنند تا خانواده های متوسط و پایین نیز بتوانند از دوره های رایگان غنی سازی اوقات فراغت در تابستان و طول سال استفاده کنند .

    همچنین نهادهای انقلابی نیز ضرورت دارد به این حوزه توجه بیشتری نمایند و اقداماتی را داشته باشند تا از آسیب های اجتماعی و از هدررفت نوجوانی و جوانی در این استان محروم کاسته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.