حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3701 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • کودکان هرمزگان دیده نشده اند
    ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
    شناسه : 20013
    بازدید 136
    3
    دریانیوز// برنامه های هفته ملی کودک امسال با شعار «برای کودکان، برای آینده» در سطح کشور در حال برگزاری است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// برنامه های هفته ملی کودک امسال با شعار «برای کودکان، برای آینده» در سطح کشور در حال برگزاری است.

    روزشماری که برای این هفته در نظر گرفته شده به‌صورت کلی در حوزه خانواده، محیط‌زیست، رشد و شکوفایی، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه هستند که هر روز متناسب با آن یک شعار را دربرگرفته است. ۱۴ مهر: برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر، ۱۵ مهر: برای محیط‌زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر، ۱۶ مهر: برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر، ۱۷ مهر: برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر، ۱۸ مهر: برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر، ۱۹ مهر: برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر، ۲۰ مهر: برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای باکیفیت و آسایش بالاتر، شعارهای این هفته است.

    در هفته ملی کودک بسیار از کودک گفته می شود، اما کودکان و نوجوانان در استان محرومی مانند هرمزگان بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرند . این استان که در فقر وفلاکت رتبه های نخست کشوری را هر ساله دارد ، بالطبع نشان مي دهد که بیشتر خانواده های روستایی و ساکنان محلات حاشیه نشین و بافت های فرسوده در فقر مطلق بسر می برند و فرزندان کودک و نوجوان شان نیز از بسیاری از امکانات و حقوق اولیه شان محروم هستند.

    بدلیل فقر و محرومیت کودکان و نوجوانان زیادی از تحصیل یا تحصیل با شرایط مناسب و امکانات و تجهیزات آموزشی موردنیاز و استاندارد برخوردار نیستند. کودکان و نوجوانان زیادی در هرمزگان از امکانات فرهنگی ،ورزشی ، تفریحی و… محروم هستند. کودکان و نوجوانان زیادی در این استان صحنه هایی را می بینند که مشاهده این صحنه ها بر بزرگسالان اثرات منفی و زیانباری خواهد داشت، تا چه برسد به روح لطیف کودکان و نوجوانان.

    برخی از کوچه های تنگ و باریک محلات به پاتوق معتادان تبدیل شده که کودکان و نوجوانان و رهگذران هر روز صحنه تزریق و استعمال این معتادان را می بینند و گاهی الگوگیری می کنند. در ساحل هم قلیان و…عرضه می شود . خانواده ها در محلات می گویند آیا مسئولان حاضرند فرزندان خودشان هر روز این صحنه ها را ببینند ؟ چرا بایستی شرایط به گونه ای باشد که فرزند کودک و نوجوان مواد و مشروبات را بشناسد و تزریق و استعمال و مصرف این اقلام به پدیده ای عادی در این مناطق تبدیل شده باشد؟متاسفانه حقوق کودکان و نوجوانان در استان دیده نشده است و دستگاه های مختلفی که در این حوزه وظایفی را برعهده دارند که در انجام شان کوتاهی نموده و به همین دلیل آسیب های اجتماعی حوزه کودک و نوجوان در حال افزایش است و بایستی تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.

    در هفته ملی کودک انتظار می رود دستگاه های مختلف در استان هرمزگان به یاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشتابند و با یاری این نهاد تخصصی برنامه های ویژه ای را برای کودکان و نوجوانان در طول سال برنامه ریزی و اجرا کنند.از آن طرف حتی تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بسیار اندک است و برخی از شهرستان ها حتی یک مرکز هم ندارند و مابقی شهرستان ها هم فقط یک مرکز دارند و کمبود مربی هم در کانون وجود دارد و بخشی از نیروهایش جذب آموزش و پرورش شدند.

    از آن طرف ضرورت دارد صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز به یاری کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بشتابند تا میزان خدماتدهی به کودکان و نوجوانان محروم و مظلوم هرمزگان افزایش یابد و کودکی و نوجوانی شان هدر نرود.در حوزه کودک و نوجوان برنامه های مختلفی برای دستگاه های اجرایی ، شهرداری ها و…. تعریف شده است که متاسفانه جزیره ای عمل می شود و خروجی چندانی دیده نمی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.