حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 28 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3341 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی
    ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
    شناسه : 17690
    بازدید 117
    0
    از طریق برنامه اورژانس اجتماعی صورت می گیرد دریانیوز// معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان، گفت: اورژانس اجتماعی اقدامات تخصصی را جهت افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی بصورت شبانه روزی ارائه می نماید.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان، گفت: اورژانس اجتماعی اقدامات تخصصی را جهت افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی بصورت شبانه روزی ارائه می نماید.

    حسن ترکمانی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا، اظهار کرد: در حوزه معاونت امور اجتماعی در بهزیستی برنامه ها و فعالیت های تخصصی از جمله اورژانس اجتماعی، آسیب دیدگان اجتماعی، مراقبت از فرزندان در خانواده و امور فرزند خواندگی، امور خانواده و زنان و مراقبت و توانمند سازی کودکان و نوجوانان در خانه‌های شبانه‌روزی ارائه می گردد.وی به فعالیت های برنامه اورژانس اجتماعی پرداخت و افزود: این برنامه تلفیقی از چهار فعالیت مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی _خط تلفن۱۲۳ اورژانس اجتماعی _تیم سیار خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی می باشد.

    معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن را ویژگی های مهم ارائه خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: تا از این طریق ارائه خدمات به مردم در سازمان بهزیستی محدود به زمان و مکان نشود و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیرفعال شود.ترکمانی اهداف کلی برنامه‌های اورژانس اجتماعی را کنترل وکاهش بحران‌های فردی،خانوادگی و اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی بهزیستی به گروه‌های هدف برشمرد.

    وی به گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، زنان و دختران در معرض بحران و شرایط حاد، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، همسران و کودکان آزار دیده، کودکان، معلولین ‌و سالمندان آزار دیده، دختران و پسران فراری از منزل، کودکان خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی (.T.S)، زوجین دارای اختلاف خانوادگی حاد و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارندمی‌باشد.

    معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان، ابراز کرد: ۱۰ شهرستان استان شامل بندرعباس ، میناب ، رودان ، جاسک ، قشم، حاجی آباد بندر خمیر بندر لنگه، پارسیان و بستک دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند. ترکمانی افزود: تعداد ۱۱ دستگاه خودروی مناسب سازی شده در سطح استان بصورت فعال مشغول ارائه خدمات بصورت شبانه روزی هستند.وی به تعداد افراد پذیرش شده و مشمول دریافت خدمات از مراکز اورژانس در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تعداد ۶۷۵۷ نفر در سال گذشته مشمول این خدمات شدند که در مقایسه با سال ۱۴۰۲ رشد ۵/۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

    معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان شهرستان‌های دارای مرکز نگهداری مداخله در بحران را در سه شهرستان عنوان کرد و افزود: بندرعباس ، میناب و قشم از جمله این شهرستان‌ها هستند. ترکمانی خاطر نشان کرد: خدماتی تخصصی که در اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود در زمینه‌های مختلف مددکاری اجتماعی،روانشناختی،حقوقی ،درمانیو …. که به افراد و خانواده های در معرض بحران، آسیب یا آسیب دیده اجتماعی در راستای وظایف قانونی سازمان بهزیستی انجام می شود.وی در پایان ابراز داشت: حدود ۱۱۰ نفر نیروی انسانی متخصص برای ارائه خدمات به جامعه هدف در اورژانس اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.