حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کتابخانه سیار، یک گام فرهنگی رو به جلو
    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۴
    شناسه : 18062
    بازدید 133
    1
    دریانیوز// چهارشنبه گذشته همزمان با۱۷ مرداد و روز خبرنگار، با همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، اولین کتابخانه‌ سیار در هرمزگان افتتاح شد تا یک گام فرهنگی به جلو را در استان محروم هرمزگان توسط این نهاد فرهنگی و مدیر توانمند وخلاقش شاهد باشیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چهارشنبه گذشته همزمان با۱۷ مرداد و روز خبرنگار، با همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، اولین کتابخانه‌ سیار در هرمزگان افتتاح شد تا یک گام فرهنگی به جلو را در استان محروم هرمزگان توسط این نهاد فرهنگی و مدیر توانمند وخلاقش شاهد باشیم.

    اولین کتابخانه‌ سیار با عنوان هدهد سفید ۵۶ در هرمزگان در محل گلزار شهدای بندرعباس با حضور مسئولان و دوستداران کتاب و کتابخوانی افتتاح شدو این کتابخانه‌ سیار قرار است در ۱۰ محله محروم و فاقد کتابخانه در بندرعباس ارائه خدمت دهد.برای تامین و تجهیز این کتابخانه‌هم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کتابخانه های عمومی کشور هزینه شده است. پس از انتشار این خبر در کانال های خبری و فضای مجازی روزنامه دریادر همان روز افتتاح ، برخی از مخاطبان این رسانه مردمی پیام دادند که ای کاش این کتابخانه به شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس هم بیاید.

    متاسفانه علی رغم سکونت حدود ۱۰۰هزار نفر در این شهرک مسکن مهر، اما ساکنان از داشتن کتابخانه عمومی ، مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و‌بسیاری از امکانات دیگر محرومند و راه اندازی این کتابخانه سیار نورامیدی را در دل هایشان تابانده تا کتابخانه سیار به شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس هم برود و خانواده های ساکن در این شهرک بتوانند از کتاب ها و کتابخانه سیار بهره مند شوند.

    اولا این اقدام مبتکرانه مدیرکل امورکتابخانه استان را بایستی تحسین کرد و در یک سال گذشته و در مدیریت ایشان اقدامات خوبی در حوزه کتابخانه های عمومی استان را شاهدیم که انتظار می رود حمایت ها از این نهادفرهنگی افزایش یابد و کتابخانه مرکزی شهر بندرعباس نیز زودتر به بهره برداری برسد. متاسفانه هرمزگان در فقر اماکن فرهنگی ، آموزشی، ورزشی ، تفریحی و … قرار دارد و در این حوزه ها و بسیاری از حوزه های دیگر با استانداردها فاصله داریم.

    از آن طرف این استان بدلیل داشتن ده‌ها صنعت و بنگاه اقتصادی به عنوان قطب اقتصاد کشور خوانده می شود، اما این مراکز صنعتی و اقتصادی در حوزه مسئولیت های اجتماعی مشارکت چندانی نداشته اند و به همین دلیل هرمزگان همچنان بر اساس آمارهای رسمی در صدر استان های فقیر وفلاکت زده و محروم با داشتن بیشترین بیکاران کشور قرار دارد و گران ترین شهر کشور هم بندرعباس است.

    اما این استان حتی از داشتن مراکز فرهنگی، مدرسه ، اماکن ورزشی، مراکز بهداشتی و درمانی و… مجهز و به تعداد کافی محروم است که اگر صنایع در راستای مسئولیت های اجتماعی شان ، مشارکت شان را در حوزه های مختلف افزایش دهند ، بخش زیادی از این کمبودها برطرف می شود که می طلبد دستگاه های اجرایی و قضایی، نمایندگان مجلس و شوراها، رسانه ها، دفاتر نماینده ولی فقیه درهرمزگان و ائمه جمعه و جماعات و… بیش از پیش این مطالبه را از صنایع داشته باشند .

    سال‌هاست که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برای راه اندازی مرکز سیارش درخواست مشارکت صنایع و خیرین برای تامین تریلی و کفی آن را داشته است تا بتواند به کودکان شهری و روستایی در مناطق مختلف استان خدمات‌دهی نماید که متاسفانه تاکنون هیچ کدام از صنایع استان حاضر نشده اند در این حوزه مشارکت داشته باشد.

    بی توجهی به حوزه فرهنگی در بخش های مختلف و همچنین سایر حوزه ها باعث شده تا میزان آسیب های اجتماعی در استان افزایش یابد و وضعیت اسفناکی را در این بخش داشته باشیم و کودکان، نوجوانان و جوانان استان در حال تباه شدن هستند و آینده روشنی را برایشان چندان نمی توان متصور بود. آنها از فقر و تبعیض و بی عدالتی در بخش های مختلف رنج می برد و بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی و دولتی و مدیران صنایع و بنگاه های اقتصادی و… گویا این شرایط را درک نمی کنند و اقدامات اثرگذاری را در استان شاهد نیستیم.

    ضرورت دارد تغییرات دیدگاهی و عملکردی را در این حوزه ها شاهد باشیم واز آن طرف هم از مدیران مبتکر وخلاق در بخش های مختلف حمایت شود تا شاهد رفع تبعیض ها وبی عدالتی ها در حوزه های مختلف در هرمزگان محروم و فلاکت زده باشیم‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.