حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کاندیداهای ریاست جمهوری محرومان روستا ها و محلات را دیده اند؟
    ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۱۹
    شناسه : 17097
    بازدید 120
    2
    دریانیوز// محرومان در محلات حاشیه ای و روستائیان که همواره در صحنه هاي مختلف انقلاب از جمله انتخابات و راهپیمایی ها و... بیشترین حضور را دارند ، بایستی بیشتر مورد توجه دولتمردان قرار گیرند که متاسفانه برخی از دولت ها به این قشر از جامعه توجه چندانی نداشته اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// محرومان در محلات حاشیه ای و روستائیان که همواره در صحنه هاي مختلف انقلاب از جمله انتخابات و راهپیمایی ها و… بیشترین حضور را دارند ، بایستی بیشتر مورد توجه دولتمردان قرار گیرند که متاسفانه برخی از دولت ها به این قشر از جامعه توجه چندانی نداشته اند.

    در دولت شهید آیت ا….سید ابراهیم رئیسی اما توجه ویژه ای به محرومان شد و بایستی این مسیر ادامه داشته باشد و دولت بعدی این مسیر را ادامه دهد. کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری نیز که مردم در روز جمعه به آنها رای می دهند و منتخب مردم، سکاندار دولت چهاردهم خواهد شد، باید دید دیدگاه های شان نسبت به محرومان چگونه است و در بخش های مختلف چه دیدگاه هایی برای رفع مشکلات قشر محروم و روستایی و حاشیه نشین جامعه دارند.

    آنچه که در صحبت ها و تبلیغات این دو کاندید شنیده ودیده می شود، سعید جلیلی مطالب بیشتری را از حضورش در مناطق روستایی و رسیدگی به محرومان بیان کرده است. دولتی بایستی زمام امور را به دست بگیرد که به مناطق محروم توجه داشته باشد و برای رفع مشکلات این مناطق برنامه داشته باشد. استانی مانند هرمزگان که در درآمدزایی در جایگاه های نخست کشور قرار دارد و بدلیل وجود بنادر، گمرکات ، پالایشگاه های نفت و گاز، کارخانجات سیمان، آلومینیوم، فولاد و…. به عنوان قطب تجارت و اقتصاد کشور شهرت دارد ، اما از آن طرف درفقر وفلاکت و محرومیت و بیکاری و همچنین گرانی صدرنشین استان های کشور است ؛ دولتی بایستی مدیریت کشور را برعهده داشته باشد که به چنین استان هایی فقط به عنوان منبع درآمد نگاه نکند و تلاش کنند که از درآمدهای استان نیز سهمی به خود استان برسد و فقر و محرومیت از این استان زدوده شود.

    چرا هرمزگان همچنان بایستی در فقر و محرومیت و فلاکت بسر ببرد؟ چرا این استان بایستی مردمانش در فقر مطلق بسر ببرد؟ چرا برخی از بیماران بدلیل کمبودهای درمانی در استان و عدم توان پرداخت هزینه های دارو و درمان ، جان شان را ازدست می دهند؟ چرا در این استان برخی از دانش آموزان بدلیل عدم توان مالی و کمبود مدرسه و…‌ ترک تحصیل می کنند ؟ چرا در این استان که قطب اقتصاد کشور است، اما بیشتر صنایعش در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی سهم چندانی ندارند تا محرومیت ها کمتر شود ؟

    دولتی بایستی برسرکار آید که به مناطق روستایی و محلات حاشیه ای در کشور ودر استان های محرومی مانند هرمزگان توجه بیشتری داشته باشند و فقط به فکر مرفهین و ثروتمندان نباشند و از طرفی فسادستیز باشد. دولت چهاردهم بایستی برای ساخت مسکن محرومان و مستمندان و اقشار مختلف برنامه داشته باشد تا مشکل مسکن‌مردم و محرومان برطرف شود و طرح نهضت ملی مسکن را ادامه دهد و دولتی نباشد که به نساختن مسکن افتخار کنند و افتخارشان بایستی خانه دار کردن مردم باشد.بایستی در احداث جاده در مناطق روستایی و… اهتمام داشته باشند تا مردم بخاطر خرابی جاده و نرسیدن و دیر رسیدن به مراکز درمانی جان شان را از دست ندهند. بایستی دولت برای توانمندسازی واقعی محرومان و اشتغالزایی شان بخصوص در مناطق محروم برنامه ریزی مدون داشته باشند.

    دولتی بایستی توسط مردم انتخاب شود که راه سیدمحرومان را ادامه دهد و خود را خادم مردم بدانند و مردم را خادم و نوکر و رعیت خودشان ندانند و درعمل هم ثابت کنند ودیدگاه انقلابی و جهادی داشته باشند و عمل شان شعارشان باشد. موضوع دیگر اینکه رئیس جمهور جدید بایستی برای احیای بافت فرسوده در کشور برنامه داشته و بصورت سریع اقدام کند تا این املاک فرسوده خودبخودی و یا با زلزله و بارندگی شدید بر سر ساکنان محروم این مناطق آوار نشود‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.