حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3763 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • کار با وزنه و بدن سازی
    ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۷:۵۰
    شناسه : 20687
    بازدید 127
    0
    ناگفته های ورزشی دریانیوز// پنج قانون طلایی در کاربا وزنه وجود داردکه توجه شمارا بدان جلب می کنیم.
    ارسال توسط : نویسنده : حسین نارنجی نسب منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پنج قانون طلایی در کاربا وزنه وجود داردکه توجه شمارا بدان جلب می کنیم. مهم نیست برای چه هدفی به تمرین با وزنه می پردازید ولی به خاطر داشته باشید که در هر جا برنامه ای در کار با وزنه باشد، قوانین زیر را رعایت کنید.

    قانون اول: انعطاف پذیری را بهبود ببخشید
    دربسیاری از تمرینات با وزنه، ورزشکاران از تمام داشته دامنه حرکتی مفصل استفاده می کنند، به خصوص درمفاصل ران،زانو و مچ با داشتن یک دامنه حرکتی انعطاف پذیر، می تواند مانع از آسیب های ناشی از آن ها شود این قانون در آغاز کاربا وزنه باید مد نظر قرار گیرد اگر تا کنون به تمرینات انعطافی نپرداخته اید هنوز دیر نیست، آغاز کنید تاازاتفاقات تلخ آتی جلوگیری شود.

    قانون دوم: تاندون ها را تقویت کنید
    آیا می دانید که عضلات شما سریع تر ازتاندون ها و لیگامنت های شما تقویت می شوند؟ دانش براین موضوع می تواند باعث بهبود عملکرد ورزشکاران شود. درواقع آسیب های پی در پی با تمرینات آمادگی آناتومیک که در فاز اول اغلب برنامه های با وزنه وجود دارد، شما تاندون هاو لیگامنت ها را تقویت کرده ایدو مرحله بعد می توانیدبه تمرین با وزنه بپردازید.اغلب افرادی که از این مرحله به سادگی گذشتند، پس از مدتی دچار مشکلات شدیدی در مفاصل خود شده وبه ناچار بدن سازی را کنار گذاشته اند. انجام تمرینات دراین مرحله موجب افزایش قطرلیگامنت ها، تاندون ها و افزایش قدرت آن هامی شود ، این فازرا هرگز از یاد نبرید.

    فاز سوم: قدرت عضلات کور با ناحیه لگن و تنه را افزایش دهید
    باید بدانید، که فشاردر تمرینات با وزنه تنها برروی عضلات هدف وارد نمی شود بلکه مفاصل ناحیه کور یالگن و کمر را درگیر می کند. عدم آمادگی عضلات این ناحیه باعث آسیب های جدی خواهد شدکه ادامه تمرین دراین صورت امکان پذیر نخواهد بود.

    قانون چهارم: قدرت عضلات فیکس کننده را بهبود ببخشید
    برخی از عضلات بدن شما همچون عضلات فیکس کننده کتف وبا عضلات اکستنسور ستون فلزات نقش مهمی در حرکات دارند.به عنوان مثال شما قادر به اسکات نخواهید شد. مگر با داشتن عضلات فیکس کننده قوی دراین ناحیه از بدن، پس درآغاز برنامه هابه تقویت این عضلات بپردازید.

     قانون پنجم: حرکت را تمرین کنید
    باید بدانید که مهارت های مختلف در ورزش از مجموعه عضلات و مفاصل هستند نه یک عضله، به فکر تقویت یک عضله نباشید بلکه سعی در تقویت حرکات داشته باشید تا مجموعه عضلات درآن تقویت شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.