حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳ Monday, 23 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4065 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 127×
  • تقویم شمسی

    آذر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • چه نظارتی بر خودروسازان وجود دارد؟
    ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۷:۱۷
    شناسه : 21624
    بازدید 166
    5
    دریانیوز// علی رغم گلایه همیشگی از کیفیت تولید خودرو در کشور ، اما گویا عزمی برای ارتقای کیفیت وجود ندارد و خودروسازان فقط بدنبال افزایش قیمت ها هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// علی رغم گلایه همیشگی از کیفیت تولید خودرو در کشور ، اما گویا عزمی برای ارتقای کیفیت وجود ندارد و خودروسازان فقط بدنبال افزایش قیمت ها هستند. رهبر معظم انقلاب نیز با بیان اینکه با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست، فرمودند: مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است.

    بنظر می رسد مهمترین دلیلی که باعث شده است صنعت خودروی مان در کمای بی کیفیتی بماند و صعودش را فقط در افزایش قیمت محصولاتش ببینند،وجود انحصار در این صنعت است . اگر که بجای انحصار، رقابت وجود داشت ، بطور حتم امروز مردم فرمان خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب را می چرخاندند و مجبور نبودند خودروهای گرانی را خریداری کنند که برخی از آنها بدلیل نواقصی که دارند ، بایستی بطورمرتب تعمیر شوند و برخی از خریداران خودروهای نو از این موضوع گلایه مندند .

    قرار بود سالی صدهزار دستگاه خودروی نو وارد کشور شود که نشد. همچنین واردات خودروهای دست دوم اگر محقق می شد، بطورحتم رقابت برای افزایش کیفیت در خودروسازان داخلی نیز شکل می گرفت و قیمت ها نیز منطقی می شد. اما متاسفانه نه تنها مسیر واردات خودروهای نو و کارکرده به کشور هموار نشد، بلکه فقط قیمت خودروهای داخلی روزبه روز افزایش یافت و کیفیت خودرو هم سهمی در افزایش ها نداشته است.

    مشخص نیست استاندارد که کیفیت و ایمنی خودروها را تایید می کند، در سایر محصولات، کالاها و خدمات نیز همینگونه تاییدیه صادر می کنند ؟ استاندارد نباید اجازه دهد خودروهای با ایمنی پایین تولید و وارد بازار شود.از آن طرف این خودروها مصرف سوخت شان بالاست و با افزایش تولید و فروش شان، میزان تولید بنزین در کشور جوابگوی نیازها نیست و اعلام شده است که روزانه ۹میلیون لیتر بنزین وارد می کنیم واز صادرکننده به واردکننده بنزین تبدیل شده ایم.

    ایمنی پایین خودروهای داخلی که باعث می شود بیشتر خودروهای ایرانی در تصادفات مچاله شده و یا تکه تکه شوند و سالانه بسیاری از رانندگان و‌سرنشینان بدلیل ایمنی پایین خودروها ،درتصادفات جان شان را از دست می دهند و انتظار می رود پلیس هم میزان تقصیر خودروسازان را هم در تصادفات مشخص کند و خودروسازان موظف به جبران خسارت شوند که اگر این مهم محقق شود، آنگاه خودروسازان بطور حتم بخاطر حفظ آبروی شان هم که شده، کیفیت خودروهای تولیدی را نیز افزایش می دهند.

    گلایه دیگر مردم نسبت به خودروسازان داخلی ، خلف وعده های شان در زمان تحویل خودروهاست که باعث نارضایتی شدید آنها شده است و این تاخیر فقط باعث افزایش قیمت خودرو شده و شهروندان نمی توانند برنامه ریزی مناسبی را در زندگی داشته باشند که بایستی خودرو در زمان و با قیمت مشخص به متقاضیان تحویل داده شود. در این بخش بایستی دستگاه های نظارتی هم ورودجدی تری داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.