حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3701 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • پیشنهاد سردار  به سازندگان ارابه های مرگ
    ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۰۲
    شناسه : 20033
    بازدید 152
    2
    دریانیوز// پیشنهاد سردار به سازندگان ارابه های مرگ سردار رادان گفت برخی از خودروهای ایرانی "ارابه مرگ" هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پیشنهاد سردار به سازندگان ارابه های مرگ سردار رادان گفت برخی از خودروهای ایرانی “ارابه مرگ” هستند.

    فرمانده کل انتظامی، خودروهای ناایمن را عامل ۶۰ درصد تصادفات فوتی دانست و گفت: برخی از خودروهای ایرانی “ارابه مرگ” هستند؛ پیشنهاد می‌دهم خودروسازان خودشان و خانواده‌هایشان از خودروهای تولیدی خود استفاده کنند تا ضریب اعتماد به خودروهای داخلی مشخص شود! وی به مناسبت هفته فراجا در برنامه صف اول حاضر شد و مهم ترین مباحث مربوط به پلیس را تشریح کرد.

    سردار رادان در بخش مهمی از سخنان خود با بیان اینکه برخی از خودروهای ایرانی ارابه مرگ هستند، گفت: باید بدانیم که ۵۰ الی ۶۰ درصد علت تصادفات فوتی مربوط به خودروهای ناایمن است؛ چراکه در تصادفات نتوانسته است جان سرنشین را حفظ کند؛ موضوع ایمنی خودرو در کاهش جان باختگان تصادف نقش اصلی دارند.

    فرمانده کل انتظامی با گلایه از وضعیت بد ایمنی خودروهای داخلی گفت: به خودروسازان پیشنهاد می‌دهم خودشان و خانواده‌هایشان از پایین ترین مدل خودرویی که تولید کرده اند، به مدت زیادی استفاده کنند، تا مشخص شود ضریب اعتماد آنها به وسیله ای که تولید کرده اند، چقدر است؟!

    واقعیت تلخ در جامعه همین موضوع خودروهای ناایمن داخلی است که مسئولان کشور و حتی مقام معظم رهبری نیز از وضعیت این خودروها و خودروسازان اظهار نارضایتی کرده اند ، اما عزمی برای افزایش ایمنی و مقاوم سازی و استانداردسازی خودروهای داخلی وجود ندارد و به راحتی آب خوردن روزانه ده‌ها نفر بخاطر وضعیت این خودروها در جاده ها و خیابان ها با تصادفات مرگبار جان شان را ازدست می دهند و یا مجروح و معلول می شوند و خانواده های عزادار و فرزندانی یتیم و زنانی بی سرپرست می شوند و بنیان بسیاری از خانواده ها فرومی پاشد و آب از آب تکان نمی خورد.

    مافیای خودرو در مقابل واردات خودرو قدعلم می کنند و قیمت خودروهای وارداتی را چند برابر می کنند تا مردم مجبور شوند ارابه های مرگ داخلی سوار شوند و رهسپار قبرستان ها شوند. از آن طرف در یک دو دهه اخیر بجای افزایش کیفیت خودرو ، فقط افزایش قیمت خودرو شامل حال مردم شده است و مردم می گویند با همین پولی که برای خودروهای بی کیفیت داخلی می دهیم ، در بسیاری از کشورها می توان بهترین خودروی استاندارد باکیفیت سوار شد و این‌اجحاف در حق ایرانی هاست که پول زیاد را باید برای خودروی بی کیفیتی بدهند که به قول سردار رادان ارابه مرگ هستند.

    متاسفانه در تصادفات به عامل خودرو و جاده چندان اشاره نمی شود و تلاش شده همواره تقصیر را انسانی جلوه دهند که اگر میزان تقصیر ایمنی خودرو و جاده هم مشخص و دستگاه قضایی خسارت را از خودروسازان و متولیان‌ جاده سازی در کشور مطالبه می کردند و پرداخت می کردند ، بطور حتم افزایش ایمنی و استانداردسازی خودروها و جاده ها را به همراه داشت و از کشته شدن رانندگان و سرنشینان در حوادث و سوانح رانندگی کاسته می شد.پیشنهاد سردار رادان به خودروسازان بسیار حائز اهمیت است.

    امام علی علیه السلام می فرمایند : آنچه برای خود می پسندی ، برای دیگران هم‌بپسند وآنچه برای خود نمی پسندی، برای دیگران هم مپسند. اگر خودروسازان همین یک‌فرمایش مولا را مدنظر قرار دهند ، بطور حتم در رفتار شغلی شان تغییر خواهند داد. مدیران خودروسازان به گفته سردار رادان آیا حاضرند خودشان و خانواده های شان از پایین ترین مدل خودرویی که تولید کرده اند، به مدت زیادی استفاده کنند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.