حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3648 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • پرورش ماهی ؛ فرصتی برای ساحل نشینان
    ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
    شناسه : 19940
    بازدید 138
    1
    دریانیوز// پرورش ماهیان دریایی در قفس ؛این نوع پرورش می‌تواند به بهبود معیشت صیادان و ساحل‌نشینان و همچنین به تأمین منابع غذایی پایدار کمک می‌کند.
    ارسال توسط : نویسنده : سمیه هاشمی پور منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پرورش ماهیان دریایی در قفس ؛این نوع پرورش می‌تواند به بهبود معیشت صیادان و ساحل‌نشینان و همچنین به تأمین منابع غذایی پایدار کمک می‌کند.

    هدایت جامعه صیادان و ساحل‌نشینان برای سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند شامل آموزش‌های لازم در مورد تکنیک‌های پرورش، مدیریت قفس‌ها و همچنین آشنایی با بازار فروش ماهی‌ها باشد. ایجاد همکاری‌های محلی و حمایت از طرح‌های اقتصادی می‌تواند به موفقیت این پروژه‌ها کمک کند.پرورش ماهیان دریایی در قفس یک روش مدرن و کارآمد برای تولید ماهی است که می‌تواند به چندین دلیل برای جامعه صیادان و ساحل‌نشینان مفید باشد:

    ۱٫ تأمین منابع غذایی: با افزایش جمعیت و نیاز به منابع غذایی، پرورش ماهی می‌تواند به تأمین پروتئین مورد نیاز مردم کمک کند.

    ۲٫ کاهش فشار بر منابع طبیعی: با پرورش ماهی در قفس، فشار کمتری به صید ماهی از دریا وارد می‌شود و این به حفظ اکوسیستم‌های دریایی کمک می‌کند.

    ۳٫ ایجاد اشتغال: این نوع پرورش می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی برای افراد محلی ایجاد کند و به بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها کمک کند.

    ۴٫ آموزش و مهارت‌آموزی: برای موفقیت در این زمینه، نیاز به آموزش‌های تخصصی در زمینه مدیریت قفس‌ها، تغذیه ماهی‌ها و بهداشت آبزیان وجود دارد. برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی می‌تواند به افزایش دانش و مهارت‌های جامعه کمک کند.

    ۵٫ بازار فروش: ایجاد شبکه‌های فروش و بازاریابی برای محصولات پرورش‌یافته می‌تواند به افزایش درآمد صیادان و ساحل‌نشینان کمک کند. همچنین، آشنایی با نیازهای بازار و تقاضاهای مصرف‌کنندگان می‌تواند به بهبود کیفیت محصولات کمک کند.

    ۶٫ حمایت‌های دولتی و مالی: دولت‌ها و سازمان‌های غیر دولتی می‌توانند با ارائه تسهیلات مالی، مشاوره و حمایت‌های فنی به این پروژه‌ها کمک کنند.

    پرورش ماهیان دریائی در قفس های کوچک مقیاس

    در خبری که به تازگی منتشر شد، مدیر کل شیلات هرمزگان بر توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس های کوچک مقیاس در مناطق نزدیک ساحل و هدایت جامعه صیادی وساحل نشینان تاکید داشت در این خبر آمده است :

    مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس های مقیاس کوچک در شهرستان های بندرلنگه و قشم گفت : پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی،اشتغال زایی است بدون شک با بها دان به این ظرفیت و رفع موانع توسعه آن می توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

    مسعود بارانی با اشاره به ظرفيت هاي خوب و مستعد پرورش ماهي در قفس در استان هرمزگان اظهار داشت: بدون شك استان هرمزگان با بهره گيري از شعار سال مي تواند در بازه زماني چند ساله پيش رو جهش توليد خوبي در زمينه پرورش ماهي در قفس ايجاد نمايد.

    وی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید در جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف نمایند گفت : برای تسریع در اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی درقفس پیگیری‌های جدی انجام شده که خوشبختانه شیلات هرمزگان توانسته گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان بیان کرد: خوشبختانه با حمایت سازمان شیلات ایران گام‌های خوبی در حوزه توسعه پرورش ماهی در قفس برداشته شده است.

    مسعود بارانی برنامه ریزی در راستای بازدید از مزارع مقیاس کوچک کشورهای پیشرو از جمله هندوستان ، برگزاری جلسات منظم ومستمر با بهره برداران ،پیگیری جذب سرمایه گذار در زمینه تکثیر ونرسری ماهیان دریایی واستفاده از توان جامعه صیادی برای توسعه ماهی در قفس های را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند. گفتنی است استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.