دریانیوز // مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان با اعلام این که هر گونه تماس ، ارسال پیامک یا مراجعه حضوری به درب منازل جهت صدور بیمه سلامت و یا کارت هوشمند سلامت و درخواست وجه از مردم تخلف و کلاهبرداری بوده؛ تاکید کرد: این موارد به هیچ عنوان از طرف سازمان بیمه سلامت نیست .
علی علی زاده گفت : هر گونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان یا مراجعه حضوری به درب منازل با ادعای صدور و فروش کارت هوشمند یا دفترچه بیمه سلامت ، سوءاستفاده از نام سازمان بیمه سلامت بوده و این تماس ها به هیچ عنوان از طرف این سازمان نیست.دکتر علیزاده مدیرکل بیمه سلامت استان افزود ، برخی افراد سودجو به وسیله تماس تلفنی ،ارسال پیامک و مراجعه حضوری به درب منازل، تلاش می کنند از شهروندان تحت عناوین مختلف ازجمله صدور بیمه سلامت وجه نقد دریافت نمایند . وی افزود: این کلاهبرداران در تماسهای تلفنی خود با شهروندان، اطلاعات اولیهای از شهروندان ارائه کرده و سپس با روشهای روان شناسی اطلاعات دیگری کسب میکنند و با تجمیع این اطلاعات، فرد را در وضعیتی قرار میدهند که فکر کند اگر هزینه مورد ادعا را پرداخت نکند، بیمه او قطع یا امکان بیمه شدن از وی سلب میشود.
وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به هیچ وجه بازاریابی یا انجام بیمه به صورت تلفنی و یا مراجعه به درب منازل شهروندان نداشته و هرگونه تماس تلفنی با محتوای صدور «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» یا عناوین مشابه آن، مورد تایید این سازمان نیست و در بیشتر موارد کلاهبرداری است . وی افزود: صدور و تمدید بیمه نامه یا از طریق سایت خدمات غیر حضوری یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد امکان پذیر می باشد .علی زاده گفت:شهروندان و بیمه شدگان این سازمان می توانند هرگونه سوال و ابهامی را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان این سازمان در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنند .
ثبت دیدگاه