حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان همچنان بر مدار تبعیض
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۳۳
    شناسه : 17931
    بازدید 144
    2
    دریانیوز// وقتی گفته می‌شود هرمزگان تافته‌ای جدابافته است واقعا همین‌گونه بوده و گویا قرار نیست این رویه تغییر کند. خبر کوتاه اما قابل تامل است: کاهش ساعت کاری مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور. با تصمیم دولت فعالیت مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور در روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// وقتی گفته می‌شود هرمزگان تافته‌ای جدابافته است واقعا همین‌گونه بوده و گویا قرار نیست این رویه تغییر کند. خبر کوتاه اما قابل تامل است: کاهش ساعت کاری مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور. با تصمیم دولت فعالیت مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور در روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.

    همچنین دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع است. ۱۵ استان به شرح زیر می‌باشند: استان تهران، استان اصفهان، استان البرز، استان قم، استان خوزستان، استان مازندران، استان گلستان، استان خراسان رضوی، استان کرمان، استان فارس، استان بوشهر، استان یزد، استان مرکزی، استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان. جالب است که تمامی استان‌هایی که در نیمه جنوبی کشور قرار دارند با کاهش ساعت کاری مواجه شده‌اند به جز استان مظلوم هرمزگان. استانی که تنها باید منبع درآمد دولت بوده و قرار نیست مردم آن مورد توجه باشند.

    استان هرمزگان یکی از استان‌های گرم کشور محسوب می‌شود اما در زمانی که قرار است مزیتی برای استان‌های گرمسیری لحاظ شود از این فهرست خارج می‌شود. گویا گرمای هوا استان‌های جنوبی را به جز هرمزگان در برمی‌گیرد و هوای این استان همیشه مطلوب و قابل تحمل است یا شاید مردم این استان نژاد دیگری دارند که در این مواقع دیده نمی‌شود. به گفته مسئولان استانی، هرمزگان تامین‌کننده درآمدی به ظرفیت سه استان است و این درحالی است که از ظرفیت کامل استان استفاده نمی‌شود و اگر از ظرفیت‌های استان بیشتر استفاده شود درآمدی به مراتب بالاتر نصیب کشور می‌شود.

    به همین دلیل است که هرمزگان هیچ‌گاه در تعطیلی‌ها و کاهش ساعت کاری دیده نمی‌شود. حتی زمانی که ساعت کاری در کشور از ساعت شش صبح تا ۱۳ لحاظ شده‌است، در هرمزگان که روزهای بسیار گرمی را می‌گذراند کارکنان برخی ادارات مجبور بودند تا ساعت ۱۴:۴۵دقیقه در محل کار حضور داشته باشند. این در حالی است که ادارات باید از ساعت دوازده ظهر شروع به کاهش مصرف برق نمایند.

    در خبری که روز گذشته منتشر شد نکته جالبی است. اسامی استان‌ها را که می‌بینیم ملاحظه می‌شود که تمامی استان‌های اطراف هرمزگان ساعت کاری آنها کاهش سه ساعته دارند اما هرمزگان همچنان از حضور در این لیست جامانده است. کارکنان دولت در هرمزگان تا کی باید چنین تبعیض‌هایی را ببینند؟ آیا قرار نیست که هرمزگان نیز مانند سایر نقاط کشور باشد و همیشه این استان باید جدا باشد؟ حتی در موارد توسعه‌ای نیز هرمزگان همواره مظلوم واقع می‌شود چرا که نگاه دولت‌ها به هرمزگان تنها نگاه درآمدی است. البته مسئولان استانی نیز در این موارد باید پیگیر احقاق حقوق مردم استان باشند که گویا در چنین مواردی بهترین کار برای آنها سکوت است.

    سکوتی که باعث پایمال شدن حقوق مردم استان می‌شود. به هر حال امیدواریم بالاخره نگاه‌ها به هرمزگان نیز تغییر کند و تنها به عنوان «قلک» به این استان چشم دوخته نشود. هرمزگان علاوه بر داشتن هوای گرم، شرجی بالایی نیز دارد که این موضوع نیز مردم را دچار مشکلاتی می‌کند و اگر قرار است طرحی در کشور اجرا شود، به هرمزگان نیز مانند دیگر نقاط بنگرند و تبعیضی بین استان‌ها قائل نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.