حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3223 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • نیروگاه خلیج‌فارس جزو نیروگاه‌های شاخص کشور است
    ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
    شناسه : 16797
    بازدید 156
    4
    معاون راهبری شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور در بازدید از نیروگاهگازی خلیج فارس: دریانیوز//معاون راهبری شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور، گفت: نیروگاه خلیج فارس جزو نیروگاه‌های شاخص کشور است.
    ارسال توسط : نویسنده : دریانیوز منبع : دریانیوز
    پ
    پ

     

    دریانیوز//معاون راهبری شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور، گفت: نیروگاه خلیج فارس جزو نیروگاه‌های شاخص کشور است.

    محمد رمضانی معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی به همراه رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه غرب کشور و تیم فنی و تخصصی این شرکت، از نیروگاه برق خلیج فارس بازدید کردند.

    مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس در حاشیه این بازدید ضمن خیر مقدم به میهمانان، بر استراتژیک بودن صنعت تولید برق و تعهد و همت کارکنان مجموعه در نگهداری و بهره‌برداری صحیح از مجموعه نیروگاه برق خلیج فارس با قدمت بالغ بر ۲٠ سال تاکید کرد.

    وی در ادامه افزود: با توجه به عمق دانش پرسنل متخصص مجموعه نیروگاه خلیج فارس بخش عمده‌ای از تعمیرات در داخل نیروگاه انجام می شود. ضمن این که ارائه خدمات فنی و مهندسی بعضا به تعدادی از نیروگاه‌های استان توسط پرسنل متخصص این شرکت صورت می‌پذیرد.

    حداکثر آمادگی نیروگاه خلیج‌فارس برای تولید

    عامری سیاهوئی خاطر نشان کرد: با توجه به تخصص و تجربه متخصصان نیروگاه خلیج فارس در تعمیرات واحدهای نیروگاه و پتانسیل علمی، فنی و تجربی که در اختیار دارند توسط کارشناسان جوان، متعهد، مستعد و متخصصین بومی توانسته ایم تابستان سال گذشته را با موفقیت سپری کنیم.

    عامری تاکید کرد: این نیروگاه با انجام حمایت های قابل قبول و بی نظیر از سوی شرکت های بالادستی و با تعمیرات اساسی و نیمه اساسی و بازدیدهای دوره ای به موقع در حداکثر آمادگی خود قرار داشته است.

    در ادامه و بخش دیگری از این بازدید محمد رمضانی و رضا مهرانی ضمن قدردانی از پرسنل زحمتکش نیروگاه که با تلاش شبانه‌روزی موجب پایداری چرخه تولید نیروگاه شده‌اند و همچنین از نقش موثر و بی بدیل نیروگاه خلیج فارس در تامین انرژی الکتریکی در پیک تابستان سال ۱۴٠۲ قدردانی ویژه کردند و گفتند: این انتظار می رود طبق سال گذشته نیروگاه خلیج فارس در تامین انرژی سال جاری هم رسالت و نقش واقعی خودش ایفا کند.

    رمضانی عنوان کرد: با توجه به ناترازی انرژی در کشور و همچنین مشکلات نیروگاه‌ها در تامین برق پایدار و نیاز مبرم شبکه به تولید برق مطمئن و همچنین تاکید مقام عالی وزارت، با اتکا به نیروهای زحمتکش و توانمند بومی و با مدیریت بی نقص مدیرعامل دلسوز این نیروگاه از پیشرفت تعمیرات نیمه اساسی واحد ۶ ابراز امیدواری و خرسندی کرد که طبق زمان بندی و برنامه از قبل تعیین شده واحد مربوطه در زمان مقرر حتماً وارد مدار خواهد شد.

    نقش مهم نیروگاه خلیج‌فارس در تأمین برق هرمزگان

    وی در ادامه با اشاره به افزایش دمای هوا و ضرورت تأمین برق مورد نیاز مشترکان، بر جدیت بیشتر و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان در بخش تولید و آمادگی کامل واحد‌های نیروگاه برای تولید پایدار انرژی قبل از ورود به روز‌های پیک مصرف تأکید کرد.

    وی تولید پایدار انرژی و تأمین برق مورد نیاز مشترکان را اولویت اول صنعت برق دانست و گفت: در هوای گرم تابستان با توجه به ضرورت استفاده از سیستم­های سرمایشی، مردم انتظار بحق دارند که برق مورد نیاز آنان بدون وقفه تأمین شود، بنابراین برای ایفای این رسالت سنگین، لازم است همه واحد‌های نیروگاهی کشور آمادگی کامل را برای تولید حداکثری انرژی داشته باشند تا بتوانیم از آزمون دشوار و سخت تأمین انرژی در ایام پیک مصرف با موفقیت و سربلند عبور کنیم.

    معاون راهبری شرکت تولید برق حرارتی تصریح کرد: نیروگاه خلیج فارس با بهره‌مندی از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان صنعت برق ، روندی پایدار و مستمر در خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی و تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی در استان و کشور را داشته است.

    رمضانی گفت: نیروگاه خلیج فارس با شش واحد گازی با ظرفیت ۹۹٠ مگاوات به‌عنوان یکی از مهم ترین نیروگاه جنوب‌ کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تأمین برق استان هرمزگان دارد.

    محمد رمضانی بعد از بازدید از بخش‌های مختلف تاسیساتی و اطلاع از پایان روند تعمیرات اساسی واحد سه به لحاظ برخورداری کارکنان و متخصصان با توانمندی و دانش فنی بالا، جزو نیروگاه‌های شاخص کشور برشمرد.

    گفتنی است، در جریان این بازدید جلسه‌ای با حضور معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ، مدیرعامل و مدیران ارشد نیروگاه خلیج فارس برگزار و الزامات این مجموعه جهت تولید برق مطمئن در فصل تابستان مورد بررسی قرار گرفت و محمد عقیل عامری سیاهوئی مدر جلسه ای که با حضور مهمانان برگزار شد بصورت کلی گزارشي از وضعيت نيروگاه و ميزان توليد سال گذشته و مراحل پيشرفت و تعمیرات اساسی و زمان سنكرون واحد سه ارائه نمود.

    لازم به ذکر است نیروگاه گازی خلیج فارس ، در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی مدل GT13E2 آلستوم در زمینی بهمساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده است.

    شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس زیر مجموعه شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس ، هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین، وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می باشد.

    معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور محمد رمضانی ، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه غرب کشور رضا مهرانی و به همراه رضا رفیعی مدیر منطقه شش انتقال گاز کشور و هیئت همراه از نيروگاه گازي خليج فارس و روند تعميرات نیمه اساسي واحد GT61 بازديد نموده و از نزديك در جريان پيشرفت این تعميرات قرار گرفتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.