حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نیاز هرمزگان به ۹هزار نفر نیروی بهداشت و درمان
    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۴
    شناسه : 15790
    بازدید 1101
    4
    دریانیوز// مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده اند در حال حاضر ۴هزار نفر نیروی انسانی در بخش های مختلف از جمله پزشکی، کادرپرستاری و....در استان نیاز دارند وبسیاری از پست های سازمانی بلاتصدی هستند و فقط ۱۲ هزار نفر در بخش های مختلف دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان فعالیت دارند وبایستی این ۴هزار نفر تامین نیرو شود تا کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان استان برطرف شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده اند در حال حاضر ۴هزار نفر نیروی انسانی در بخش های مختلف از جمله پزشکی، کادرپرستاری و….در استان نیاز دارند وبسیاری از پست های سازمانی بلاتصدی هستند و فقط ۱۲ هزار نفر در بخش های مختلف دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان فعالیت دارند وبایستی این ۴هزار نفر تامین نیرو شود تا کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان استان برطرف شود.

    در مجوز استخدام ۲۰۰۶ نفری که سال گذشته اخذ و آزمونش در استان نیز اواخر سال گذشته برگزار شد، ۹۵۰ نفر پذیرفته شدند که گویا ۲۰۰نفرشان هم هنوز به دانشگاه مراجعه نکرده اند.از طرفی دیگر با راه اندازی بیمارستان های ۵۳۱ تختخواب بندرعباس، ۲۶۴تختخوابی نفت ستاره در جوار بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس و ۱۶۰ تختخوابی میناب و… در سال جاری به ۵هزار نفر دیگر نیروی انسانی در این مراکزی که قرار است امسال راه اندازی شود ،نیاز است که بایستی از هم اکنون اقدامات لازم جهت پذیرش نیروی انسانی موردنیازشان انجام شود .

    اما موضوع مهمی که در این بخش وجود دارد ، این است که از یک طرف بخشی از نیروی انسانی جذب شده در سال های گذشته در حوزه بهداشت ودرمان،از استان رفته اند و به همین از دلیل کمبود نیروی انسانی ماندگار در حوزه بهداشت ودرمان استان ، به عنوان چالش اصلی در این بخش نام برده شده است. برخی از غیربومیان فقط از سهمیه استخدامی استان استفاده نموده و بعد از استخدام در استان ماندگاری نداشته و به شهر واستان خودشان برگشته اند. به همین دلیل مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان بر جذب نیروی انسانی بومی یا غیربومی ماندگار تاکید دارند.

    اما متاسفانه در این حوزه مشکل اساسی این است که در استان این تعداد نیروی انسانی تحصیلکرده وجود ندارد و بخشی هم چندان تمایلی به استخدام و فعالیت در حوزه بهداشت ودرمان استان ندارند که کمبود امکانات رفاهی، مسکن و حقوق پایین در این بخش و از طرفی گرانی افسارگسیخته در هرمزگان باعث شده ، کمتر تمایلی برای ماندگاری پزشکان، پرستاران و…در استان باشد که انتظار می رود صنایع در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان، نهادهای انقلابی و خیرین بیش از گذشته در حوزه بهداشت ودرمان مشارکت کنند تا مسکن و رفاهیات برای کادر بهداشت ودرمان استان تامین شده و ماندگاری پزشکان ، پرستاران و… در استان افزایش یابد و دولت نیز بایستی از این حوزه حمایت بیشتری داشته باشد و اعتبارات خاصی را تخصیص دهد.

    از طرفی دیگر دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان بایستی با همکاری آموزش و پرورش دانش آموزان را با رشته های حوزه بهداشت و درمان بیشتر آشنا کنند تا دانش آموزان در این رشته ها تحصیل کنند و از طرفی دیگر هم بایستی سهمیه هایی برای جذب دانشجو در دانشگاه های استان و کشور به بومیان استان و حتی شهرستان های هرمزگان اختصاص یابد تا این دانشجویان پس از فراغت از تحصیل در استان و شهرهای خودشان بمانند وبه مردم خدمت کنند تا کمبود نیروی انسانی حوزه بهداشت ودرمان در استان کاهش یابد و با تامین و افزایش تخت های بیمارستانی در استان ورسیدن به استانداردها، تجهیزات درمانی لازم نیز تامین شده و نیروی انسانی مورد نیاز هم بایستی جذب ویا تربیت شوند تا مشکلات این حوزه در استان کاهش یابد. از طرفی دیگر می توان از نیروهای بازنشسته مجرب تخصصی در بخش هایی که کمبود نیروی انسانی وجود دارد، با شیوه هایی خاص وبصورت موقت تا تامین نیروی انسانی استفاده شود تا مشکلات بیماران در استان کاهش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.