حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3221 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نمایندگان مجلس به بندبند سوگندنامه عمل کنند
    ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۸
    شناسه : 16229
    بازدید 175
    5
    دریانیوز// متن سوگندنامه منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه مجلس، مطابق اصل ۶۷ قانون اساسی و در اجرای ماده ۳ آیین نامه داخلی توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد و نمایندگان به صورت ایستاده آن را تکرار کردند.منتخبان مجلس دوازدهم پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضاء کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// متن سوگندنامه منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه مجلس، مطابق اصل ۶۷ قانون اساسی و در اجرای ماده ۳ آیین نامه داخلی توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد و نمایندگان به صورت ایستاده آن را تکرار کردند.منتخبان مجلس دوازدهم پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضاء کردند.

    متن این سوگندنامه بدین شرح می باشد:
    «بسم الله الرحمن الرحیم
    من در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم.

    از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، ‌استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.» انتظار می رود نمایندگان مجلس به بندبندسوگندنامه تا آخرین روز نمایندگی شان پایبند باشند و از حقوق موکلان شان نیزدفاع و حمایت کنند. در ادوار مختلف یکی از گلایه های مردم در مناطق مختلف این بوده که برخی از نمایندگان پس از جمعه انتخابات، وعده هایی که در زمان تبلیغات انتخابات داده اند را به فراموشی می سپارند و ارتباط شان با موکلان شان قطع شده و دسترسی به آنها سخت و گاهی غیرممکن می شود.

    در استان هرمزگان نیز اینگونه است و مردم از برخی از نمایندگان شان چندان رضایتی نداشته اند. انتظار می رود در دور جدید فعالیت مجلس ، نمایندگان تغییر رویه داده وارتباط شان را با مردم بیشتر کنند واز حق و حقوق مردم دفاع کنند. اینکه هرمزگان‌علی رغم جایگاه اقتصادی و درآمدزایی اش ، اما در فقر وفلاکت و محرومیت و بیکاری و گرانی ، صدرنشین استان های کشور باشد، پذیرفته و قابل قبول نیست و نمایندگان مجلس در ادوار مختلف نیز در بوجود آمدن این شرایط برای استان بی تقصیر نیستند و بایستی در دور جدید فعالیت مجلس ، نمایندگان از حقوق مردم و استان بیش از گذشته دفاع کنند تا اقدامات دولت باعث زدودن فقر وفلاکت ، محرومیت و بیکاری و…در هرمزگان شود.

    انتظار می رود در این دوره نمایندگان همچنین بیشتر از ظرفیت مسئولیت های اجتماعی صنایع استفاده نمایند تا با مشارکت بنگاه های اقتصادی فعال در استان ، گام هاي بلندي براي زدودن محرومیت در استان برداشته شود و مشکلات مردم هرمزگان در حوزه های مختلف برطرف شود و مردم نگویند نمایندگان مجلس پس از جمعه انتخابات، موکلان شان و همچنین قول و وعده هاي شان را فراموش می کنند. نمایندگان بایستی هر روز سوگندنامه را مرور کنند و به بندبند این سوگندنامه تا آخرین روز فعالیت شان پایبند باشند و دفاع از حقوق موکلان شان را در هیچ حوزه ای فراموش نکنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.