حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نظارت ها افزایش یابد
    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۰۶
    شناسه : 7463
    بازدید 1299
    8
    دریانیوز// نظارت در بخش های مختلف دارای بیشترین اهمیت است و آنچه که باعث بروز تخلف می شود، به ضعف نظارت ها و وجود رانت ها برمی گردد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز// نظارت در بخش های مختلف دارای بیشترین اهمیت است و آنچه که باعث بروز تخلف می شود، به ضعف نظارت ها و وجود رانت ها برمی گردد.

    مثلا اگر نهادهای دولتی یا اشخاص حقیقی و بخش خصوصی اقدام به واردات کالاهایی مانند نهاده های دامی، گوشت و مرغ، ذرت و گندم و برنج و… می کنند و اگر با ارز دولتی واردات صورت گرفته است و بایستی این کالاها با نرخ دولتی در اختیار مردم قرار گیرد وباید نظارت شود که این کالاها در بازار آزاد عرضه نشود.

    همچنین در مسیر واردات بایستی نظارت های لازم صورت گیرد تا تخلفات کشف شده وبا متخلفان برخورد شود. مثلا اگر قرار است برنج دانه بلند با ارز دولتی وارد شده و قرار است با نرخ دولتی به فروش برسد، بایستی نظارت شود که برنج های دانه کوتاه یا متوسط در کیسه هایی وارد نشود که روی آن نوشته شده باشد، برنج دانه بلند؛ ویا اگر برنج و یا گندم و ذرت و… مشکل میکروبی و… داشته باشد، بایستی بلافاصله مرجوع شود و برخی مسئولان و دستگاه ها به بهانه نیاز کشور، تلاش نکنند تا تاییدیه ها صادر و این اقلام وارد کشور شوند.

    حتی بایستی بررسی شود که چرا اقلام غیربهداشتی و غیراستاندارد و نامناسب وارد کشور شده و با متخلفان برخورد جدی شود. چرا نهادها ویا اشخاصی اقلامی وارد می کنند که شرایط ورود به کشور را ندارند و حتی حاضر نمی شوند نسبت به مرجوع نمودن آن اقلام اقدام کنند؟ در حوزه های مختلف نیاز به افزایش نظارت وجود دارد. موضوع دیگر نصب آسانسور در مجتمع های مسکونی، تجاری، پزشکی و… توسط شرکت های نصاب و عدم اخذ تاییدیه استاندارد و استفاده مردم از این آسانسورها باعث به خطر افتادن سلامتی شان می شود و بایستی نسبت به این موضوع که با جان وسلامتی مردم ارتباط مستقیم وجود دارد، نظارت های لازم وجود داشته باشد.

    حتی آسانسور برخی از نهادهای دولتی نیز استاندارد نیستند و رفت و آمد مردم با اینگونه آسانسورها خطرناک است. از طرفی دیگر بایستی بر شرکت های نصاب و تعمیر و نگهداری آسانسورها نیز نظارت های لازم وجود داشته باشد و بگونه ای نباشد که آسانسورها نصب شده و هرساله هزینه تعمیر و نگهداری نیز از ساکنان و مدیران مجتمع‌ها و ادارات و… اخذ شده و از آن طرف هنوز تاییدیه های استاندارد اخذ نشده اند.

    متاسفانه در این بخش هم رانت هایی وجود دارد که باعث می شود سلامتی مردم در معرض خطر قرار گیرد. در حوزه نحوه توزیع اقلام اساسی و از جمله مرغ و گوشت منجمد هم نظارت های لازم وجود ندارد واز یک طرف اعلام می شود که مرغ و گوشت منجمد به وفور توزیع شده است واز طرفی دیگر شهروندان برای تامین این اقلام با مشکل مواجهند و در فروشگاه ها یافت نمی شود که نشان دهنده ضعف مدیریت و نظارت بر بازار است. در یک کلام ضرورت دارد که نظارت در حوزه های مختلف افزایش یابد تا رضایت عمومی را به همراه داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.