حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نسخه پیچی غیرکارشناسی بنزینی برای مناطق گرمسیری
    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۷
    شناسه : 15863
    بازدید 1123
    5
    دریانیوز// درحالی‌که اعلام شده است ۴۰درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه نفت ستاره خليج فارس و 20 درصد در پالایشگاه نفت بندرعباس تامین می شود، اما مردم هرمزگان با مشکل کمی بنزین اختصاصی شان مواجهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی‌که اعلام شده است ۴۰درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه نفت ستاره خليج فارس و ۲۰ درصد در پالایشگاه نفت بندرعباس تامین می شود، اما مردم هرمزگان با مشکل کمی بنزین اختصاصی شان مواجهند.

    متاسفانه پیچیده شدن یک‌نسخه واحد و غیرکارشناسانه در کشور برای سهمیه بندی سوخت بدون درنظرگرفتن شرایط اقلیمی استان های گرمسیری مانند هرمزگان، بیشتر دارندگان خودرو و رانندگان را با چالش مواجه کرده است و از چندماه قبل هم که‌سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰لیتر کاهش یافت، این مشکلات افزایش یافت و با گرم شدن هوا ، شرایط رانندگان در این استان سخت تر شده است.

    از آن طرف اختصاص چند جایگاه عرضه سوخت جهت عرضه بنزین‌با کارت جایگاه و همچنین محدود شدن تعداد دفعات سوختگیری با هر کارت جایگاه برای جایگاه داران باعث شده است در ساعات محدودی و بخصوص شب ها ونیمه شب ها این سوختگیری ها انجام شده وصف های طولانی سوختگیری با کارت جایگاه هم تشکیل شده که موجب نارضایتی شهروندان شده است.

    سال گذشته دستگاه های نظارتی اعلام کردند که‌بررسی های لازم صورت مي گيرد که آیا سهمیه اختصاص یافته به رانندگان‌در هرمزگان با این‌شرایط گرم‌آب وهوایی ، آیا جوابگوی نیاز رانندگان می باشد یا خیر که تاکنون گزارشی در این زمینه اعلام نشده است‌. موضوع دیگر اینکه مردم انتظار دارند در شهری که‌بنزین تولید می شود ، با مشکلی برای تامین سوخت ضروری شان مواجه نشوند که متاسفانه مانند برخی بخش های دیگر ،مردم استان از موهبت های استان بی بهره هستند. اینکه مردم مجبور شوند ساعت ها در صف بمانند و شب زنده داری بنزینی داشته باشند، اجحاف در حق شان است.

    متاسفانه خودروهای تولیدی مان که پرمصرف هستند و‌از آن طرف خودروهای گازسوز هم که کمتر تولید شده و در شهری مانند بندرعباس که در بیشتر خیابان ها ترافیک سنگین و نیمه سنگین ایجاد می شود و‌عوامل ترافیک ساز هم برطرف نمی شود که این‌شرایط باعث شده در این گرمای هوا ، ۶۰لیتر بنزین ۱۵۰۰تومانی و ۱۰۰لیتر بنزین ۳۰۰۰هزار تومانی برای یک ماه، حتی پاسخگوی نیاز نصف ماه بیشتر رانندگان هم نیست و کسانی که‌با خودرو امرار معاش می کنند ، مشکلات شان بیشتر است.

    انتظار می رود در این حوزه تدبیری اساسی در سطح استان و کشوری اتخاذ شود تا باگرمتر شدن هوا، مشکلات رانندگان در این‌استان گرمسیری افزایش نیابد و در فصل خرماپزان ، مشکل سوخت مورد نیاز رانندگان در استان برطرف شود تا افزایش رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

    درحال حاضر مردم قربانی بحث قاچاق سوخت هستند؛ موضوعی که نماینده ولی فقیه در استان نیز سال گذشته در خطبه های نماز جمعه نسبت به این موضوع انتقاداتی داشتند واز مسئولان خواستند تا مشکلات مردم را در این حوزه برطرف کنند که متاسفانه تدبیر اساسی در این بخش اندیشیده نشد و بجای افزایش سهمیه سوخت در هرمزگان ، بصورت سراسری حتی سهمیه آزاد بنزین رانندگان ۵۰ لیتر در ماه کاهش یافت که حداقل انتظار این بود که اگر در سطح کشور برای کاهش سهمیه سوخت آزاد تصمیم می گیرند، بایستی استان های گرمسیر را از این تصمیم گیری مستثنی می کردند و انتظار می رود تصمیمات مناسب تری برای رفع مشکلات سوخت رانندگان در هرمزگان اتخاذ شود تا مشکلات مردم کاهش یابد. اثرات تصمیمات غیرکارشناسانه که فقط موجب افزایش مشکلات و نارضایتی مردم می شود، هم بایستی درنظرگرفته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.