حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • موکب باب الحوائج (ع) اوقاف هرمزگان در سامرا میزبان زائران اربعین
    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
    شناسه : 18537
    بازدید 161
    3
    اسکان روزانه هزار زائر اربعین و توزیع یک میلیون بطری آب؛ دریانیوز // معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه هرمزگان با اشاره به اسکان موقت روزانه بیش از هزار زائر اربعین در موکب باب الحوائج(ع) اوقاف هرمزگان‌ در سامرا گفت: برای اسکان زائران در این موکب، تدارک لازم پیش بینی شده است و از تاریخ ۵ مردادماه خدمات موکب در سامرا آغاز شده است .
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه هرمزگان با اشاره به اسکان موقت روزانه بیش از هزار زائر اربعین در موکب باب الحوائج(ع) اوقاف هرمزگان‌ در سامرا گفت: برای اسکان زائران در این موکب، تدارک لازم پیش بینی شده است و از تاریخ ۵ مردادماه خدمات موکب در سامرا آغاز شده است .

    به گزارش خبرنگار دریا ، حجت الاسلام مصطفی آزادی با بیان اینکه امسال سومین دوره از راه اندازی موکب در شهر سامرای عراق به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می باشد ، گفت: این موکب یکی از بزرگترین موکب‌ها در توزیع آب اربعین در سامرا است که تدارک بیش از یک میلیون بطری آب دیده شده که با افتخار در خدمت زائرین هستیم.

    آزادی گفت: روزانه به بیش از هزار زائر ،اسکان موقت در موکب باب الحوائج (ع) تدارک دیده شده و از تاریخ ۵ مردادماه خدمات این موکب آغاز شده است.آزادی با بیان اینکه این موکب سومین دوره است که پذیرای عموم زائران اربعین از سراسر کشور است، گفت: خدمات و امکانات مناسبی به منظور رفاه حال زائران اربعین ،مراسمات فرهنگی، پذیرایی ، حمام، سرویس‌های بهداشتی و … در ایام اربعین حسینی در این موکب ارائه می‌شود.

    وی تاکید کرد: موکب باب الحوائج(ع) اوقاف و امور خیریه هرمزگان، یکی از اصلی ترین و بزرگترین موکب‌ها در امر تهیه و تامین آب شرب زائران اربعینی در شهر سامراست.معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف هرمزگان گفت: موکب باب الحوائج(ع) اوقاف هرمزگان برای سومین سال متوالی و با هدف اصلی تامین آب شرب مورد نیاز زائران اربعینی در شهر سامرا عراق شروع به فعالیت و خدمات رسانی کرده است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین آزادی افزود: این موکب که امسال از تاریخ ۲۰ مرداد ماه (مصادف با ۵ صفر) مشغول خدمات رسانی می باشد و عمده‌ی فعالیت آن تهیه و تامین آب شرب و یخ برای زائرین و مراجعین است، و تا ۵ شهریور برپا بوده و به انجام خدمات می‌پردازد. لازم به ذکر است که موکب باب الحوائج(ع) همچنین به عنوان تامین کننده آب تعدادی دیگر از موکب‌ها و خصوصا موکب‌های همجوار نیز می‌باشد.

    گفتنی است که هزینه‌ی بالغ بر ۲۵میلیارد ریالی تامین این آب‌ها و برپایی و خدمات رسانی موکب از محل موقوفات و نیّات مرتبط با تامین آب شرب و همچنین مشارکت‌های مردمی در استان هرمزگان می‌باشد. شایان ذکر است ،موکب باب الحوائج(عج) اوقاف هرمزگان از موکب‌های موفق و نمونه در انجام ماموریت‌ها و خدمات رسانی به زائران بوده است. در همین راستا نیز سال گذشته طی چند مرحله بازدید توسط هیئات‌های عراقی مورد تشویق و تقدیر مسئولان سیاسی و نظامی ازجمله سردار شریعت مسئول محور سامرا، قرار گرفت.

    شایان ذکر است که این موکب علاوه بر کار اصلی تامین آب شرب خنک و بهداشتی، در طول هر شبانه روز چند نوبت پذیرایی با شربت و خرما از مراجعین نیز دارد. آبلیموی مورد استفاده در این شربت‌ها توسط باغداران منطقه‌ی توکهور و هشتبندی شهرستان میناب تامین می‌شود و باغداران شهرستان حاجی آباد نیز تامین کننده‌ی خرمای این موکب هستند.از مهمترین و ارزشمندترین برنامه های معنوی این موکب می‌توان به برپایی نماز جماعت در اوقات نماز و همچنین قرائت دعاها و زیارات اشاره کرد. اسکان زائران و تهیه‌ی وعده صبحانه نیز از جمله دیگر خدماتی است که در موکب باب الحوائج انجام می‌گیرد

    برپایی نماز جماعت در موکب‌ باب‌الحوائج اوقاف در سامرا

    حجت الاسلام مسعودی مدیر کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت : نماز جماعت ۳ وعده ، بیان احکام و سخنرانی در موکب‌ باب‌الحوائج(ع) اوقاف هرمزگان برپا است. وی گفت: اهتمام اباعبدالله الحسین(ع) بر اقامه نماز جماعت اول وقت، وظیفه ما را بر بستر سازی برای اقامه نماز جماعت اول وقت زائرین دو چندان نموده است.

    وی افزود: در روایات و سیره معصومین(ع) بر جایگاه و اهمیت زیارت اربعین و سیدالشهدا(ع) تاکید شده تا جایی که گفته شده است“اگر کسی یک قدم برای زیارت امام حسین(ع) بردارد، خداوند به ازای هر یک قدم، یک حسنه به نام او می‌نویسد و یا یک گناه از او پاک می‌کند».مدیرکل اوقاف هرمزگان با اشاره به اینکه امام علی(ع) باب معرفت بوده است، مطرح کرد: بزرگان در تاریخ اگر حوائج معنوی و معرفتی داشتند، به زیارت امیرالمومنین(ع) و اگر حوائج مادی داشتند به کربلا و به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌رفته‌اند.

    وی با بیان اینکه تجمع عظیمی همانند اربعین در دنیا بی‌نظیر است، گفت: در طول مسیر راهپیمایی، زائران با تفکرها و مکاتب مختلفی مواجه خواهند شد و لذا لازم است تا زائرین ایرانی نسبت به صدور نظام فکری انقلابی توجه ویژه‌ای داشته باشند. حجت الاسلام مسعودی با بیان اينکه نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام به‌شمار می‌رود که به عنوان دومین رکن اسلام قرار گرفته و عامل ارتباط بین خدا و بندگان است، تاکید کرد : اهمیت این فریضه در دین مبین اسلام به گونه‌ای است که به عنوان ستون دین شناخته شده است.

    پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «الصلوه عماد دینکم» نماز پایه و ستون دین شماست.وی گفت: در حدیثی از امام علی (ع) آمده: «اوصیکم بالصلاة و حفظها، فان‌ها خیر العمل و هی عمود دینکم» شما را به نماز و مراقبت از آن سفارش می‌کنم، همانا نماز برترین عمل و ستون دین شماست.» و لذا با احادیث آمده از ائمه اطهار (ع) متوجه می‌شویم که نماز نقش ستون را در بنای اسلام ایفا می‌کند و بدون آن اسلام نمی‌تواند پایدار بماند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.