حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • مهر سخت دانش آموزان بی بضاعت
    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۵۷
    شناسه : 18924
    بازدید 178
    6

    دریا نیوز//در حالی به مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس نزدیک می شویم که بسیاری از خانواده ها هنوز نتوانسته اند وسایل موردنیاز مدرسه مانند کیف وکفش ،لباس ،نوشت افزار و… را تهیه کنند. با این شرایط سخت وگرانی، خانواده های متوسط و محروم که چند فرزند مدرسه ای هم دارند، بعید بنظر می رسد […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//در حالی به مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس نزدیک می شویم که بسیاری از خانواده ها هنوز نتوانسته اند وسایل موردنیاز مدرسه مانند کیف وکفش ،لباس ،نوشت افزار و… را تهیه کنند. با این شرایط سخت وگرانی، خانواده های متوسط و محروم که چند فرزند مدرسه ای هم دارند، بعید بنظر می رسد به راحتی بتوانند خودشان را برای مدرسه رفتن آماده کنند و اگر حمایتی از چنین خانواده هایی که در مناطق حاشیه‌نشین شهری یا مناطق روستایی زندگی می کنند، نشود ؛ ترک تحصیلی برخی از این دانش آموزان بسیار جدی است. برخی از خانواده ها نیز که درآمد ثابت و مناسبی ندارند ، حتی اگر تمام درآمدشان را بخواهند به تحصیل فرزندان شان اختصاص دهند، نمی توانند هزینه های سنگین تحصیل فرزندان شان را بپردازند.
    در این حوزه ضرورت دارد دولت ، نهادهای حمایتی و انقلابی، خیرین و صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان حامی دانش آموزان بی بضاعت باشند. موضوع دیگر کمبود معلم و مدرسه ، فرسودگی برخی مدارس ، عدم وجود تجهیزات برودتی و آموزشی در برخی مدارس استان نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد تا منجر به کاهش کیفیت آموزشی نشود و عدالت آموزشی در هرمزگان محروم محقق شود. متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته، اما همچنان کمبودهای زیادی در این حوزه ها وجود دارد و می طلبد نهادهای دیگر به یاری آموزش و پرورش بیایند تا کم و کاستی های این حوزه برطرف شود. این کمبودها باعث شده کمتر به حوزه کیفی سازی آموزش ها در بیشتر مدارس استان توجه شود. کمبود مدرسه دولتی باعث افزایش مدارس غیردولتی در بندرعباس شده است که برخی از این مدارس علی رغم دریافت هزینه های زیاد از والدین ، اما از مکان مناسب آموزشی ، حیاط بزرگ ، تجهیزات آموزشی مناسب و… برخوردار نیستند . از آن طرف برخی از مدارس که اسم و رسمی در کیفیت آموزشی دارند ،با افزایش تقاضای ثبت نام دانش آموزان مواجهند و برخی از آنها کلاس های شلوغ ۴۰تا ۵۰نفره دارند و دانش آموزگزینی نیز در بیشتر این مدارس رواج دارد. استان هرمزگان از یک طرف استانی مهاجرپذیر است و ازطرفی دیگر استانی است که فرزندآوری در مناطق روستایی و حاشیه ای آن بالاست ، اما برای تامین اماکن آموزشی مورد نیاز و رفع کمبودها در این بخش ،آنچنان که نیاز است ،اقدام نشده و علی رغم ساخت کلاس های درس زیادی در دولت سیزدهم،اما همچنان کمبود۳۰۰ مدرسه در این استان و وجود ۳۰۰مدرسه تخریبی در هرمزگان که نیاز به بازسازی دارند، ضرورت انقلاب مدرسه سازی و تامین تجهیزات آموزشی ، برودتی و…در این استان محروم را نشان می دهد . از آن طرف بایستی کمبود معلم در هرمزگان برطرف شده و به کیفی سازی آموزشی در هرمزگان توجه بیشتری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.