حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۳ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3325 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مهارت آموزی کودکان و نوجوانان در تابستان
    ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۲
    شناسه : 17615
    بازدید 122
    1
    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که ضرورت دارد خانواده ها به آن توجه نمایند ضرورت آموزش رشته های فنی و مهارتی به فرزندان شان از دوران کودکی و نوجوانی و دانش آموزی است تا آنها با رشته های مهارتی آشنا شوند و با کشف استعدادهای شان ، بتوانند در دوران تحصیل در مدرسه و دانشگاه ، در این رشته ها تحصیل کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که ضرورت دارد خانواده ها به آن توجه نمایند ضرورت آموزش رشته های فنی و مهارتی به فرزندان شان از دوران کودکی و نوجوانی و دانش آموزی است تا آنها با رشته های مهارتی آشنا شوند و با کشف استعدادهای شان ، بتوانند در دوران تحصیل در مدرسه و دانشگاه ، در این رشته ها تحصیل کنند.

    دوران تعطیلی مدارس در تابستان، بهترین فرصت جهت آشنایی دانش‌آموزان با رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی است که در مراکز دولتی و غیردولتی فنی و حرفه ای برگزار می شود وبایستی از این فرصت استفاده کرد.امسال هم که در بندرعباس تعدادی از رشته های مهارتی در مرکز شماره یک آموزش فنی و حرفه ای آموزش داده می شود که ضرورت دارد خانواده ها از این فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت استفاده کنند.

    رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بندرعباس از آموزش رشته های مهارتی و فنی وحرفه ای طرح تابستانه اوقات فراغت برای دانش آموزان در مرکز شماره یک بندرعباس خبرداده است و گفته در این دوره کارگاه های سرویس و نگهداری خودرو، تعمیرات لوازم سردکننده ، تعمیرات لوازم برقی خانگی، صنایع چوب و صدف سازی برگزار می شود. این کارگاه ها برای سنین ۱۵تا۱۸سال بصورت رایگان‌در مرکز شماره یک بندرعباس در نخل ناخدا ،خیابان کارگر (پشت ترمینال مسافربری بندرعباس) اجرا می شود.

    وی با بیان‌اینکه این کارگاه ها از اول مرداد تا پایان شهریور برگزار می شود، از علاقمندان خواست به مرکز شماره یک مراجعه نمایند ویا با شماره تلفن ۰۷۶۳۲۱۱۸۰۰۰ داخلی ۴۰۴ تماس حاصل نمایند. کارآموزان پس از گذراندن این دوره ها ،به آنها گواهینامه فنی و حرفه ای و شرکت در دوره های آموزش اعطاء می شود.به گفته فرهمند در این‌۵کارگاه مجهز ، کارآموزان با مهارت هایی آشنا می شوند که در زندگی شان کاربردی است و در آینده نیز می توانند در همین رشته ها مشغول بکار شوند‌.البته برخی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد مانند «سام نوآوران» در کوی فرهنگیان بندرعباس نیز رشته هایی مانند الکترونیک ، هوش مالی ، کامپیوتر و تولید محتوا را برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

    آموزشگاه سیمرغ در بندرعباس نیز برخی دیگر از مهارت ها مانند فن بیان و سخنوری، نویسندگی ، مهارت های زندگی ، صداسازی و گویندگی ، بازی های ریتمی حرکتی و… را برگزار می کنند که خانواده ها بایستی از این فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان شان استفاده کنند.

    البته نمی توان این موضوع را انکار نمود که دوره ها و کارگاه های طرح غنی سازی اوقات فراغت در استان هرمزگان کم است و همه اقشار نمی توانند از این دوره های استفاده کنند، اما از یک طرف بایستی اطلاع رسانی گسترده ای در این حوزه صورت پذیرد و دوره ها و کارگاه ها معرفی شوند واز طرفی دیگر دستگاه های متولي تدبیری بیندیشند تا این دوره ها افزایش یابند و همه اقشار امکان شرکت در این طرح های غنی سازی اوقات فراغت و آشنایی با رشته های مهارتی را داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.