حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • معرفی دیدنی های تاریخی ازمیر
    ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۳۹
    شناسه : 17110
    بازدید 125
    1
    ازمیر، مکان‌های تاریخی بسیاری دارد که برخی از آن‌ها مربوط به زمان یونان و روم باستان و بعضی متعلق به امپراتوری مسلمان عثمانی هستند. بازدید از این آثار تاریخی برای علاقه‌مندان به تاریخ، جذاب و حیرت‌انگیز است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز//ازمیر، مکان‌های تاریخی بسیاری دارد که برخی از آن‌ها مربوط به زمان یونان و روم باستان و بعضی متعلق به امپراتوری مسلمان عثمانی هستند. بازدید از این آثار تاریخی برای علاقه‌مندان به تاریخ، جذاب و حیرت‌انگیز است. در این مطلب، دیدنی‌های تاریخی ازمیر را معرفی کرده‌ایم و همچنین شما را با هتل کوزان سیتی ازمیر که به بسیاری از این مکان‌ دسترسی آسان دارد، آشنا می‌کنیم.

    مکان‌های تاریخی در ازمیر: سفری به دوره‌های تاریخی شگفت‌انگیز

    ازمیر، مرکز استانی به همین نام و سومین شهر پرجمعیت ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار دارد. این شهر بندری، دومین مکان محبوب برای سرمایه‌گذاری پس از استانبول است و به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، مقرون‌به‌صرفه بودن و حمل‌ونقل آسان همواره مورد پسند گردشگران قرار می‌گیرد.

    فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمان سفر به ازمیر هستند. در این فصول، هوای ازمیر در مطلوب‌ترین حالت قرار دارد. برای رفتن به این شهر می‌توانید بلیط هواپیما ازمیر را خریداری کنید و به‌طور متوسط از تهران پس از سه ساعت و نیم به این شهر زیبا برسید و از جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز آن دیدن کنید.

    کادیفه کاله: تاج ازمیر، جاذب تاریخی از زمان باستان

    کادیفه قلعه، یکی از بناهای تاریخی ازمیر است که روی ارتفاعات کوه پاگو در مرکز شهر قرار دارد و به همین دلیل، آن را تاج ازمیر می‌نامند. مردم بومی، از قرن هفدهم به آن قلعه مخملی می‌گویند. این قلعه درحدود قرن سوم پیش از میلاد، توسط جانشین اسکندر مقدونی ساخته شد؛ البته آنچه امروز از کادیفه قلعه می‌بینیم بازمانده‌ای از مرمت‌هایی است که سلطان محمد دوم عثمانی دستور انجام آن را داده بود.

    مرمت و بازسازی کادیفه قلعه ازمیر در سال ۲۰۰۷ نیز انجام شده است و این قلعه ۱۳ سال بعد به سایت موقت میراث جهانی تبدیل شد. اکنون ۵ برج در غرب و دیوار جنوبی کادیفه قلعه به‌عنوان مکانی گردشگری، علاقه‌مندان تاریخ را به‌سمت خود جذب می‌کند. این قلعه باستانی مشرف به خلیج زیبای ازمیر و دریای اژه است و یک مکان عالی برای دوری از شلوغی‌های شهر و سفر به دل تاریخ محسوب می‌شود. از طرفی، می‌توانید انواع منسوجات و نان‌های محلی را در این مکان ببینید. برای رفتن به کادیفه قلعه ازمیر باید به منطقه کونای بروید.

    کوناک میدانی؛ ملاقات با پرندگان

    میدان کوناک یکی از میدان‌های مهم شهر ازمیر واقع در منطقه کوناک است. میدانی که به‌دلیل جذابیت‌های منحصربه‌فردش گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و شلوغ‌ترین مکان‌ ازمیر به‌حساب می‌آید. این میدان تاریخی توسط گوستاو ایفل طراحی شده است و ساختمان‌های دولتی، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های زیادی در آن‌جا وجود دارد.

    ساختمان‌های معروفی مانند شهرداری، برج ساعت، مسجد یالی و ایستگاه مرکزی اتوبوس در میدان کوناک ازمیر قرار گرفته‌اند؛ همچنین می‌توانید در انتهای شرقی میدان، اسکله کوناک که مشرف به دریای اژه است را ببینید و از مناظر ساحلی یا سوار شدن به کشتی لذت ببرید. در انتهای جنوبی میدان، مرکز فرهنگی دانشگاه اژه قرار گرفته است که شامل خانه اپرا، موزه هنر و آکادمی موسیقی می‌شود.

    جذاب‌ترین قسمت میدان کوناک، امکان غذا دادن به پرندگان است و اغلب شما می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید. این امکان فراهم است که در هر ساعت از شبانه‌روز به گشت‌وگذار در این مکان بپردازید، اما برای رفتن به آن‌جا باید به منطقه کوناک بروید.

    آسانسور تاریخی ازمیر؛ ساختمانی قدیمی برای تفریح و تردد

    در بسیاری از قسمت‌های شهر ازمیر، آثار شگفت‌انگیز بازمانده از تاریخ، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. یکی از این آثار، آسانسور قدیمی است که جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر به‌شمار می‌رود. این آسانسور درواقع، یک ساختمان قدیمی است که توسط شخصی ثروتمند در سال ۱۹۰۷ و با هدف آسان کردن عبورومرور مردم از خط ساحلی به قسمت مرتفع و تپه مانند شهر ساخته شد.

    علاوه‌بر دو آسانسور قدیمی، یک کافه، رستوران و تراس بالای ساختمان قرار گرفته است که جزو جاذبه‌های این مکان هستند؛ همچنین از مرتفع‌ترین نقطه ساختمان، منظره وسیعی از شهر و خط ساحلی در معرض دیدتان قرار می‌گیرد. برای رفتن به این مکان باید به میدان کوناک، خیابان نهیات بی و سپس خیابان تورگات بروید.

    برج ساعت ازمیر: جلوه‌ای دیگر از معماری شگفت‌انگیز عثمانی

    برج ساعت ازمیر (İzmir Clock Tower ) که به ترکی آن را ازمیر ساعت کولسی می‌گویند در میدان کوناک قرار دارد. یک برج با ساختار هشت‌ضلعی و ارتفاع ۲۵ متر که با سنگ مرمر ساخته شده است و معماری عثمانی را به رخ می‌کشد. برج ساعت در سال ۱۹۰۱ و به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد به تخت نشستن سلطان عبدالحمید دوم عثمانی بنا شده است و اکنون یکی از جاذبه های تاریخی ازمیر محسوب می‌شود.

    هتل کوزان سیتی: دسترسی به بسیاری از جاهای تاریخی ازمیر

    هتل کوزان سیتی یکی از مجهزترین هتل‌ های شهر ازمیر به‌شمار می‌رود که در منطقه کوناک واقع شده است. اتاق‌‌های هتل کوزان سیتی ازمیر مجهز به کف پارکت، تلویزیون ماهواره‌ای، گاوصندوق، مینی‌بار، حمام اختصاصی، تهویه مطبوع و چشم‌انداز رو به شهر هستند.

    در هتل کوزان سیتی، صبحانه روزانه به‌صورت بوفه‌باز سرو می‌شود و مهمانان می‌توانند از صبحانه دیرهنگام هم به‌صورت رایگان بهره‌ ببرند. علاوه‌بر آن، نیازی نیست برای صرف غذا چندان از هتل دور شوید، چون رستوران‌های زیادی در نزدیکی آن وجود دارد. این هتل در فاصله چند قدمی بازار ساحلی کمرالتی که یکی از بازارهای تاریخی ازمیر است، قرار دارد؛ همچنین فاصله آن تا فرودگاه عدنان مندرس، ۱۵ کیلومتر است.

    رزرو هتل ازمیر در فلای تودی

    شهر ازمیر جاذبه‌های تاریخی متعددی دارد که در این مطلب چند مورد از آن‌ها را بیان کردیم. برای دسترسی به بسیاری از این جاذبه‌ها می‌توانید هتل کوزان سیتی ازمیر را رزرو کنید، چراکه این هتل در منطقه کوناک قرار دارد و به بسیاری از جاهای تاریخی ازمیر نزدیک است. برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما ازمیر می‌توانید سری به سایت فلای تودی بزنید و در کمتر از چند دقیقه با بررسی تمامی پروازها و هتل های ازمیر، بلیط و اتاق مورد نیاز خود را رزرو کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.