حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشکل توقف دوربین گوشی+ نشانه های خرابی دوربین
    ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
    شناسه : 16218
    بازدید 183
    6

      کیفیت دوربین و کارکرد صحیح آن، یکی از فاکتورهای مدنظر خریداران تلفن همراه است. گاهی تفاوت در ویژگی های دوربین گوشی می تواند انتخاب یک کاربر برای گوشی جدید خود را کاملا تغییر دهد. چنین نکته ای، نشان دهنده اهمیت بالای دوربین برای هر کاربری می باشد. به همین اندازه که دوربین و کیفیت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

     

    کیفیت دوربین و کارکرد صحیح آن، یکی از فاکتورهای مدنظر خریداران تلفن همراه است. گاهی تفاوت در ویژگی های دوربین گوشی می تواند انتخاب یک کاربر برای گوشی جدید خود را کاملا تغییر دهد. چنین نکته ای، نشان دهنده اهمیت بالای دوربین برای هر کاربری می باشد. به همین اندازه که دوربین و کیفیت و سلامت آن برای کاربران مهم است، خرابی دوربین می تواند منجر به نارضایتی آنها شود.

    دوربین یکی از کاربردی ترین اجزای تلفن همراه است که هم سخت افزار مخصوص به خود را دارد و هم با نرم افزار مختص به خود کار می کند. این بخش از گوشی برای هر کاربری بسیار مهم است زیرا امروزه تلفن های همراه نوعی دوربین جیبی هم به حساب می آیند.

    در این مقاله، قصد داریم به یکی از مشکلات پرتکرار دوربین گوشی، خصوصا گوشی های پایین رده و میان رده اقتصادی یعنی مشکل توقف دوربین گوشی اشاره کنیم و نحوه برطرف کردن آن را مورد بررسی قرار دهیم. راهکارهایی که در ادامه برای شما آورده شده، تقریبا هر نوع مشکل نرم افزاری که برای دوربین گوشی شما به وجود آمده باشد را برطرف می کند. بنابراین به کمک این راهکارها، می توانید با احتمال بالایی، خطاهای مربوط به توقف دوربین را برطرف کنید.

    به صورت کلی، مشکلات مربوط به دوربین گوشی می تواند ریشه سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد. اگر مشکل سخت افزاری باشد، صادقانه باید بگوییم حل آن کار شما نیست و باید اقدام به تعمیر گوشی سامسونگ (یا هر برند دیگری که در دست دارید) از طریق یک تعمیرکار باتجربه نمایید. اما اگر مشکل نرم افزاری باشد، که معمولا همینطور است، راه هایی برای حل مشکل توسط خود شما وجود خواهد داشت. اما پیش از آنکه به بیان راهکارها بپردازیم، بهتر است ببینیم خرابی دوربین گوشی چه نشانه هایی دارد؟

    نشانه های مشکل دوربین گوشی

    معمولا دوربین گوشی نرم افزار پایداری دارد و به سادگی دچار مشکل نمی شود. با این وجود، گاهی پیش می آید که دوربین هم از طریق مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری دچار اختلال در عملکرد شود. این اختلال به صورت های مختلفی خودش را نشان می دهد؛ از ارورهای متنی گرفته تا ایرادات حین کار. به صورت کلی، اختلالاتی که برای برنامه دوربین پیش می آید، به صورت زیر طبقه بندی می شود:

    • کند شدن حرکت دوربین یا اصطلاحا لگ زدن تصویر آن
    • سیاه شدن صفحه دوربین
    • توقف دوربین گوشی با نمایش خطاهایی نظیر «Camera Failed» یا «Can’t connect to the camera»

    این خطاها، نشان دهنده یک ایراد در فرآیند کار دوربین هستند. در ادامه، به روش های حل مشکل نرم افزاری توقف دوربین گوشی اشاره می کنیم.

    روش های حل مشکل توقف دوربین گوشی

    در ادامه قصد داریم به روش های حل مشکل توقف دوربین در گوشی های اندرویدی بپردازیم.

    اجرای مجدد دوربین

    به هر دلیلی که در عملکرد دوربین شما اختلالی به وجود آمده باشد، شما می توانید دوربین را ببندید و پس از چند ثانیه مجددا آن را باز کنید. معمولا زمانی که مدت طولانی از دوربین استفاده کنید و پس از آن با خطا مواجه شوید، اجرای مجدد دوربین با احتمال بالاتری مشکل را برطرف خواهد نمود.

    توقف اجباری دوربین

    گاهی صرفا خروج از برنامه دوربین کافی نیست زیرا با این کار، عملکرد دوربین در بک گراند ادامه می یابد. در این وضعیت، بهتر است با مراجعه به تنظیمات، آن را به صورت اجباری متوقف کنید. برای این کار، دو روش وجود دارد. روش اول، مسیر Settings – Apps – Camera است. در این قسمت، گزینه Force Stop را یافته و آن را لمس کنید.
    روش دوم، به صورت ساده تری شما را به مقصد مسیر بالا می رساند. آیکون برنامه دوربین را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید. درص فحه باز شده، روی دکمه info (یک حرف i درون دایره) کلیک کنید. در این قسمت، باز هم می توانید Force Stop را پیدا کنید و دوربین را به صورت اجباری متوقف کنید.

    خالی کردن حافظه

    معمولا ایرادات دوربین ناشی از کمبود حافظه هستند. حافظه اندک گوشی شما، سرعت گوشی را پایین می آورد و عملکرد دوربین را نیز دچار اختلال می کند. بنابراین، بهتر است به فایل های خود سری بزنید و اطلاعات غیرضروری را پاک کنید. با کمی گشایش حافظه، احتمالا مشکل دوربین شما نیز برطرف خواهد شد.

    به روز رسانی برنامه دوربین و نرم افزار

    بسیاری از مشکلاتی که برای برنامه های گوشی شما رخ می دهند، در صورت به روز رسانی برطرف خواهند شد. به روز رسانی همچنین احتمال وقوع مشکلات بعدی را هم کاهش خواهد داد. بنابراین، به روز رسانی در هر صورت ارزشش را دارد.
    به روز رسانی های اپلیکیشن دوربین در نرم افزار play store پیدا می شوند؛ اما برای اینکه بررسی کنید برای سیستم شما به روز رسانی تازه ای موجود شده یا خیر، در تنظیمات گوشی خود عبارت Software Update را جستجو کنید. در این قسمت، باید یکی از گزینه های Check For Update یا Download and Install را ببینید. این گزینه ها، شما را به سمت آپدیت نرم افزار موبایلتان هدایت خواهند کرد.

    پاک کردن حافظه cache دوربین یا گالری

    حافظه کش، شامل اطلاعاتی است که برای شخصی سازی عملکرد دوربین برای شما جمع آوری شده است. ازدیاد این اطلاعات، می تواند عملکرد دوربین یا هر نرم افزار دیگری را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، پاک کردن این حافظه یکی از کاربردی ترین راه ها برای حل مشکل توقف دوربین گوشی خواهد بود. برای پاک کردن حافظه کش دوربین، باز هم آیکون دوربین را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید. در منوی باز شده، info یا همان i درون دایره را لمس کنید. در منوی باز شده، گزینه Storage را پیدا کنید و آن را لمس نمایید. میزان حافظه تحت اشغال دوربین در این قسمت برای شما نمایان خواهد شد. حالا در پایین صفحه می توانید دو گزینه clear data و clear cache را ببینید. بهتر است هر دو بخش data و cache را پاک کنید.
    در صورتی که این اقدام جوابگو نبود، همین روند را برای اپلیکیشن گالری هم تکرار کنید. وجود هر نوع مشکل در گالری می تواند مستقیما عملکرد دوربین را مختل کند. به همین دلیل، بهتر است اطلاعات پنهان و کش گالری را نیز پاک کنید.

    برنامه های ثانویه دوربین

    نرم افزار های گوناگونی از جمله اسنپ چت، b612 و نرم افزارهایی که برای ادیت تصویر نصب کرده اید، می توانند دوربین را دچار اختلال کنند.خبر خوب این است که می توانید قبل از حذف این برنامه ها، از یک ترفند ساده استفاده کنید و تشخیص دهید آیا مشکل از این برنامه ها ناشی می شود یا خیر. برای این کار، دکمه خاموش کردن گوشی را برای چند ثانیه نگه دارید. سپس انگشتتان را روی آیکون power off برای چند ثانیه نگه دارید. در این مرحله، گوشی از شما برای ورود به حالت امن اجازه می گیرد. در حالت امن، تمام برنامه هایی که خودتان نصب کرده اید غیرفعال می شوند تا شما بتوانید مشکل گوشی را شناسایی کنید.
    پس از ورود به حالت امن، مجددا دوربین را مورد بررسی قرار دهید. آیا دوربین باز هم خراب است؟ در این صورت مشکل از برنامه های ثانویه نیست و پاک کردن آن برنامه های بیچاره، گرهی از کار شما باز نخواهد کرد. اما اگر در حالت ام، دوربین به درستی کار می کند، مشکل از همان برنامه هاست و باید آنها را حذف کنید.

    تیر آخر، بازگشت به تنظیمات کارخانه

    اگر هیچ یک از ۶ مورد بالا پاسخگو نبود، آخرین شانس شما بازگشت به تنظیمات کارخانه خواهد بود. حتما توجه کنید که بازگشت به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات گوشی شما را پاک می کند. پس قبل از شروع آن، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.

    جمع بندی

    مشکل توقف دوربین گوشی، یکی از مشکلاتی است که غالبا ریشه نرم افزاری دارد. برای حل این مشکل، روش های ساده ای وجود دارد که شما باید همه آنها را تست کنید تا زمانی که مشکل برطرف شود. در این مقاله ما به ۷ روش برای حل مشکل شما اشاره نمودیم. در صورتی که این ۷ روش کارساز نباشد، مشکل دوربین شما سخت افزاری است و باید به دنبال تعمیر گوشی سامسونگ (یا هر برند دیگری که دارید) باشید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.