حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3707 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • مدارس در محاصره خاک
    ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۳۷
    شناسه : 20348
    بازدید 125
    0
    دریانیوز// درحالی برخی از مدارس حتی در مرکز هرمزگان در محلات و شهرک پیامبراعظم (ص) در محاصره خاک ها و برخی از این مدارس در وسط کوه ها قرار گرفته اند که دانش آموزان مجبورند از میان خاک ها به مدرسه بروند و برگردند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی برخی از مدارس حتی در مرکز هرمزگان در محلات و شهرک پیامبراعظم(ص) در محاصره خاک ها و برخی از این مدارس در وسط کوه ها قرار گرفته اند که دانش آموزان مجبورند از میان خاک ها به مدرسه بروند وبرگردند و در زمانی که بارندگی داریم، تا روزها و گاهی هفته ها، دانش آموزان مجبورند با کفش و لباس های پر از گل ولای به مدرسه بروند و برگردند.

    بارها در یکی دو دهه اخیر گزارش هایی که از محلات و مسکن مهر منتشر کرده ایم ، ساکنان از این شرایط گلایه مند بوده اند و درخواست داشته اند که کوچه ها و معابر آسفالت شوند و مسیر عبور آب باران و… نیز باز باشد که چنین نشده و همچنان برخی از کوچه ها ومعابر خاکی هستند و در بارندگی نیز آبگرفتگی معابر و تبدیل شدن خاک ها به گل ولای باعث بروز مشکلات زیادی برای اهالی، رهگذران و دانش آموزان می شود که‌ تا قبل از بارش باران پاییزی ضرورت دارد که کوچه و معابر محلات ، مسکن مهر و بخصوص اطراف مدارس که خاکی هستند ، آسفالت و سنگفرش شوند.

    متاسفانه هرساله این سناریو تکرار می شود و ضرورت دارد اطراف مدارس و کوچه های منتهی به مدارس هر چه زودتر توسط راه وشهرسازی و شهرداری آسفالت و سنگفرش شوند. مسکن مهر را بایستی راه و شهرسازی بطور کامل آماده سازی کند و تحویل شهرداری دهد تا شهرداری نگهداشتش را برعهده داشته باشد.

    مطلب دیگر اینکه کوچه های تنگ و باریک و تاریک محلات حاشیه ای به پاتوق معتادانی تبدیل شده اند که با خاطری آسوده اقدام به استعمال و تزریق موادمخدر می کنند و برخی از املاک خرابه هم پاتوق هستند و دانش آموزان هر روز شاهد صحنه های تزریق و استعمال مواد و… هستند و بر روح لطیف شان اثر می گذارد و برخی الگوگیری می کنند و در دام اعتیاد گرفتار می شوند.

    بارها از این شرایط نامساعد در محلات گزارش منتشر کرده ایم و مهمترین اقدامی که بایستی برای رفع چنین معضلاتی در محلات صورت گیرد، بازگشایی معابر است که راه وشهرسازی، صنایع در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان، نهادهای انقلابی و… نیز بایستی به یاری شهرداری بیایند تا بازگشایی معابر در محلات باسرعت به پیش برود. موضوعی دیگر که باعث گلایه برخی از والدین شده است، این است که برخی از دانش آموزان چاقو، زنجیر و… همراه دارند و با دانش آموزان دیگر پس از خروج از مدرسه درگیری دارند که بایستی تدابیری اندیشیده شود تا دانش آموزان چنین اقلامی را همراه نداشته باشند و از آن طرف نیروی انتظامی در ساعات بازگشایی و تعطیلی مدارس، جلوی درب و اطراف مدارس استقرار یابند.

    متاسفانه افزایش میزان آسیب های اجتماعی در این مناطق باعث شده تا بیشتر دانش آموزان در این مناطق با موادمخدر ، مشروبات، سلاح های سرد و… آشنایی داشته باشند وبرخی نیز استفاده کنند که می طلبد اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد تا از گرفتار شدن دانش آموزان در انواع دام های آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.