حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مجلس فرصت خدمت فوری دولت به ملت را داد
    ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
    شناسه : 18567
    بازدید 120
    1
    دریانیوز// مجلس شورای اسلامی به تمامی وزاری پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد داد و حالا دولتمردان بایستی با قید فوریت برای خدمت‌رسانی به مردم برنامه ریزی کنند.مردم با مشکلات فراوانی مواجهند و مسئولان بایستی فارغ از مباحث و منافع سیاسی و جناحی و... فقط بدنبال خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و رفع مشکلات شان باشد و سایر نهادها هم یاریگر دولتی ها برای افزایش خدمات‌رسانی به مردم باشند.انتظار می‌رود دولتی ها هم با جدیت برنامه ریزی مدونی را برای رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف داشته باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مجلس شورای اسلامی به تمامی وزاری پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد داد و حالا دولتمردان بایستی با قید فوریت برای خدمت‌رسانی به مردم برنامه ریزی کنند.مردم با مشکلات فراوانی مواجهند و مسئولان بایستی فارغ از مباحث و منافع سیاسی و جناحی و… فقط بدنبال خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و رفع مشکلات شان باشد و سایر نهادها هم یاریگر دولتی ها برای افزایش خدمات‌رسانی به مردم باشند.انتظار می‌رود دولتی ها هم با جدیت برنامه ریزی مدونی را برای رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف داشته باشند.

    مسکن یکی از دغدغه های مردم است و انتظار می رود طرح نهضت ملی مسکن با جدیت توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی تداوم یابد. بیشتر متقاضیان نهضت مسکن ملي بخش زیادی از سهم آورده شان را واریز کرده اند وامیدوارند در دولت چهاردهم طرح نهضت مسکن ملي به سرانجام برسد و آنها خانه دار شوند و از آن طرف ثبت نام از متقاضیان جدید مسکن هم آغاز شود و بایستی شرایطی فراهم شود تا هر ایرانی حتما یک مرتبه بتواند از مسکن یا تسهیلات دولتی مسکن برخورد شود.

    در حال حاضر برخی از مردم حتی توان اجاره خانه را هم ندارند وبایستی تدابیری برای خانه دار شدن و اجاره سهل برای اقشار مختلف اندیشیده شود. حضور چندین میلیون اتباع در کشور هم در کمبود مسکن ، مدرسه ، شغل و….بی تاثیر نیست وبایستی دولت چهاردهم زمینه برگشت اتباع به کشورشان را فراهم نماید‌. در حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان که چالش‌ها و کمبودهای زیادی در کشور در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات وجود دارد، نیز بایستی تدابیر لازم اتخاذ گردد تا این کمبودها و مشکلات برطرف شوند و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز در این بخش ها تربیت شود.

    جای خالی مهارت های زندگی در سیستم آموزشی کشور همچنان وجود دارد و بایستی در آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت بهداشت و رفاه و… به این حوزه توجه بیشتری شود‌.از طرفی دیگر مشکلات اقتصادی شرایط زندگی مردم را بسیار سخت کرده است و بایستی دولت برای رفع آن مشکلات تدبیری بیندیشد واز تمام ظرفیت ها استفاده کند و منابع سرشار خدادادی را فقط آقازاده ها استفاده نکنند و روز به روز برتعداد محرومان افزوده نشود‌.

    استان هرمزگان نیز که قطب اقتصاد کشور است ،اما از آن طرف در فقر وفلاکت و‌بیکاری صدرنشین استان های کشور است که این تناقض با هیچ معادله ای قابل حل نیست. انتظار می رود دولت برای استان هایی مانند هرمزگان که درآمدزایی بالایی هم برای کشور دارد و از آن طرف بیشتر مردمانش در فقر مطلق بسر می برند ، تدابیری بیندشد تا سهمی از درآمدش داشته باشد واز آن طرف صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز در حوزه مسئولیت های اجتماعی شان نیز برای رفع محرومیت زدایی در استان مشارکت کنند. بایستی تبعیض و بی عدالتی نسبت به استان محرومی مانند هرمزگان برطرف شود و این استان غنی، مردمانش در محرومیت زندگی نکنند.

    بیشتر هرمزگانی های ساکن محلات حاشیه ای و روستاهای هرمزگان برای معیشت، درمان ، تحصیل فرزندان شان ، بازسازی املاک فرسوده شان و… درمانده شده اند و ضرورت دارد دولت حمایت های لازم را از اقشار محروم داشته باشد‌‌. متاسفانه در ادوار گذشته حتی صنایع فعال در استان مالیات و عوارض شان را در تهران پرداخت می کردند که در دولت سیزدهم پرونده برخی صنایع به استان برگشت ، اما همچنان حساب های بانکی بیشتر صنايع و امورات بیمه ای شان در خارج از هرمزگان انجام شده و برخی مدیران و اعضای هیئت مدیره و مشاوران شان پروازی هستند که بایستی در استان مقیم شوند و فقط از منافع استان استفاده نکنند و خانواده های شان را هم بایستی به استان بیاورند و همین جا زندگی کنند.

    از آن طرف مدیران صنایع بایستی برای پرسنل شان مسکن بسازند تا کمبود مسکن نیز در استان برطرف شود.حال که مجلس به تمامی وزار بافوریت رای داد ، انتظار می رود دولت برنامه ریزی مدونی را برای رفع مشکلات مناطق محروم هم داشته باشد و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز بیش از پیش یاریگر دولت برای رفع مشکلات محرومان و مستضعفان باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.