حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مثلث کمبودآمبولانس ، پزشک و پرستار در هرمزگان
    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
    شناسه : 18534
    بازدید 144
    3
    دریانیوز// هرمزگان گویا به مرکز کمبودها در حوزه های مختلف تبدیل شده است و البته بسیاری از کمبودها همچنان وجود داردو روزبه روز تشدید می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرمزگان گویا به مرکز کمبودها در حوزه های مختلف تبدیل شده است و البته بسیاری از کمبودها همچنان وجود داردو روزبه روز تشدید می شود.

    در خصوص کمبود آمبولانس از دو دهه قبل که در حوزه رسانه قلم می زنیم ، بارها گزارش و مقاله و… منتشر کرده ایم ، در دولت های مختلف فقط وعده هایی برای رفع این کمبود و تامین آمبولانس موردنیاز در استان شنیدم. بیشتر آمبولانس های موجود هم فرسوده و قراضه شده اند وبرخی به سختی تعمیر شدند و برخی هم قابل تعمیر نیستند.

    برخی از آمبولانس ها حتی شرایط ظاهری مساعدی هم ندارند. در مهرماه سال ۹۷ که حال مرحوم حاج ایوب دبیری نژاد مدیرمسئول سابق روزنامه دریا بد شد و با اورژانس تماس گرفتیم و با تاخیر آمبولانس به دفتر روزنامه رسید و بعد هم که ایشان را به آمبولانس منتقل کردند و در آمبولانس تا بیمارستان همراهی شان کردم، بخاطر دارم که حتی گلگیر آمبولانس شرایط خوبی نداشت و نمی شد روی آن نشست و با سختی شرایط را تا بیمارستان تحمل کردیم .

    در این دو دهه بارها وعده تامین آمبولانس برای مراکز درمانی و اورژانس در هرمزگان داده شده و این کمبود همچنان برطرف نشده و از آن طرف استان با کمبود تکنیسین اورژانس و نیروی موردنیاز این بخش مواجه است.کمبود پزشک و پرستار که سناریوی تکراری در استان است و دودش به چشم بیماران می رود.

    همچنان بیمارانی برای درمان‌شان به خارج از استان می روند و سختی های زیادی را متحمل می شوند . در گذشته کادر درمانی غیربومی استخدام شده اند و بخشی از آنها به شهرهای خودشان برگشته اند واین کمبودها تشدید شده است. در سال گذشته هم که مجوز استخدام ۲۰۰۶ نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صادر شد ، اما متاسفانه استقبال چندانی از این آزمون استخدامی صورت نگرفت و بسیاری از کادر تخصصی بهداشت ودرمان در این آزمون جذب نشدند و همچنان این خلاء کمبود نیروی انسانی متخصص وجود دارد.

    از آن طرف برخی از پذیرفته شدگان در حوزه های مختلف از جمله روانشناسی جهت بکارگیری در مراکز بهداشتی استان که از استان های دیگر به هرمزگان آمده و یکی دو نمره بالاتر از متقاضیان بومی آورده بودند، استخدام شدند وبومی ها استخدام نشدند وبرخی از این غیر بومیان گفته بودند که پس از استخدام رسمی و گذشت مدت کوتاه از اشتغال شان در استان،به شهر خودشان برمی گردند و بطور حتم خلاء ایجاد می شود که متاسفانه در بخشی هم که نیروی بومی متقاضی وجود داشته ، بومیان در اولویت قرار نگرفته اند که بایستی تدابیر قانونی در این بخش اندیشیده شود و قوانین اجازه دهند تا نیروی بومی حتی اگر چند نمره در آزمون کمتر از غیربومیان کسب می کنند ، استخدام شوند ؛ زیرا بومیان ماندگار هستند.

    در حوزه تامین پزشک و پرستار هم‌بایستی مشوق هایی مانندتامین مسکن و… وجود داشته باشد تا نیروهای ماندگار تمایل بیشتری به استخدام در سیستم بهداشت و درمان استان داشته باشند و از آن طرف هم باید دانش آموزان را ترغیب وتشویق کرد تا در رشته های مورد نیاز حوزه بهداشت ودرمان تحصیل کنند و امتیازات ویژه ای هم‌جهت پذیرش شان در دانشگاه ها درنظرگرفته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.