حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3712 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • ماموریت قاضی‌القضات به دادستان ها و بازرس ها
    ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۵۵
    شناسه : 20400
    بازدید 136
    2
    دریا نیوز// ماموریت قاضی‌القضات به دادستان ها و بازرس ها حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه روز دوشنبه در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، با اشاره به مقوله بسیار مهم صیانت از حقوق عامه و یکی از مصادیق بارز آن یعنی حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم، گفت: حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم یکی از مصادیق و شؤون بسیار مهمِ صیانت از حقوق عامه است و دستگاه قضایی به این مهم، عنایت و اهتمام ویژه‌ای دارد؛ با توجه به در پیش بودن فصل سرما و مقوله آلودگی هوا، باید در این خصوص پیگیری‌های مستمر از مسئولان و دستگاه‌های ذیربط به عمل آید.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// ماموریت قاضی‌القضات به دادستان ها وبازرس ها حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه روز دوشنبه در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، با اشاره به مقوله بسیار مهم صیانت از حقوق عامه و یکی از مصادیق بارز آن یعنی حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم، گفت: حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم یکی از مصادیق و شؤون بسیار مهمِ صیانت از حقوق عامه است و دستگاه قضایی به این مهم، عنایت و اهتمام ویژه‌ای دارد؛ با توجه به در پیش بودن فصل سرما و مقوله آلودگی هوا، باید در این خصوص پیگیری‌های مستمر از مسئولان و دستگاه‌های ذیربط به عمل آید.

    یکی از مقولاتی که در این حوزه، دستگاه قضایی ورود و پیگیری داشت، موضوعِ پرداخت عوارض آلایندگی توسط بنگاه‌های ایجادکننده آلایندگی و صرف آن عوارض در مقاصد مشخص قانونی بود. در دو استان خوزستان و بوشهر، در انجام این مهم، توفیقاتی خوبی حاصل شده است؛ این موضوع باید توسعه و بسط پیدا کند و دادستان کل و سازمان بازرسی و دادستان‌های سراسر کشور باید مجدانه و مستمر، موضوعِ رفع آلایندگی بنگاه‌ها و اخذ عوارض آلایندگی از آن‌ها را در راستای حفاظت از سلامت مردم و کمک به توسعه و پیشرفت استانِ محلِ استقرار بنگاه‌های مزبور، پیگیری نمایند.

    قاضی‌القضات به موضوع مهمی اشاره داشته اند که همواره در هرمزگان به عنوان گلایه مطرح می شود که چرا بیشتر صنایع و بنگاه های اقتصادی در این استان نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی توجه چندانی ندارند و متاسفانه سهم مناطق مسکونی همجوار وهمسایگان این صنایع ، بیماری و سرطان ، آلودگی و ترافیک شده است و بیشتر صنایع آلاینده حتی حاضر نیستند عوارض آلایندگی شان را بپردازند و با پیگیری های صورت گرفته ،بالاخره امسال بخشی بیشتری نسبت به گذشته از عوارض آلایندگی توسط تعدادی از صنایع آلاینده از جمله عوارض آلایندگی عسلویه (۱۲درصدسهم هرمزگان)پرداخت شد.

    حجت الاسلام والمسلمین اژه ای تاکید داشته اند که دادستان کل و سازمان بازرسی و دادستان‌های سراسر کشور باید مجدانه و مستمر، موضوعِ رفع آلایندگی بنگاه‌ها و اخذ عوارض آلایندگی از آن‌ها را در راستای حفاظت از سلامت مردم و کمک به توسعه و پیشرفت استانِ محلِ استقرار بنگاه‌های مزبور، پیگیری نمایند. در همین راستا انتظار می رود دادستان ها و سازمان بازرسی در استان هم پیگیر تحقق پرداخت کامل عوارض آلایندگی تمام صنایع آلاینده فعال در هرمزگان باشند . همچنین بررسی کنند چرا بیشتر صنایع و بنگاه های اقتصادی با مقوله مسئولیت های اجتماعی بیگانه اند و با مدیران صنایع به محلات حاشیه ای و بافت های فرسوده شهری و مناطق محروم روستایی استان بروند و وضعیت این مناطق را از نزدیک ببینند تا بتوانند مشارکت شان را در حوزه مسئولیت های اجتماعی جلب کنند .

    درصورتیکه صنایع در عمران و آبادانی مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده شهری و روستایی مشارکت داشته باشند ، بخشی از مشکلات موجود برطرف می شود‌. همچنین بایستی صنایع آلاینده ، عوارض آلایندگی شان را بطور کامل پرداخت کنند تا در استان هزینه شود و عوارض آلایندگی که از گذشته هم پرداخت نکرده اند، را بطور کامل پرداخت کنند. رئیس قوه قضائیه از اقدامات صورت گرفته در این حوزه در خوزستان و بوشهر نام برده اند که انتظار می رود با پیگیری های دستگاه قضایی در هرمزگان و پرداخت عوارض آلایندگی توسط صنایع و بنگاه های اقتصادی آلاینده ، نام هرمزگان نیز در این لیست اعلامی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.