دریانیوز// در اخبار و گزارش هایی که در ماه ها و هفته های اخیر در حوزه قاچاق سوخت به نقل از برخی دستگاه های نظارتی ، مسئولان و نمایندگان مجلس و… رسانه ها منتشر شده است ، نکته قابل توجه این است که بیشتر توجهات در حوزه قاچاق سوخت به سمت دستگاه های دولتی ، وزارت نفت و ترک فعل های برخی مدیران و… بوده است و واقعیت نیز اینگونه است و گرنه قاچاق روزانه ۲۰میلیون لیتر سوخت گازوئیل (آمارش بنا به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ) آیا بصورت غیرسازمان یافته و توسط مردم عادی صورت می گیرد؟
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هم می گوید: «مبدا قاچاق سوخت از خود پالایشگاه هاست و اینکه گفته می شود این قاچاق توسط مردم محلی انجام می شود، حرف بسیار غیر کارشناسی و حتی بیربطی است.» مدیران برخی از دستگاه های نظارتی هم از ترک فعل برخی از مدیرانی می گویند کهباعث قاچاق سوخت شده است.
این موضوعاتنشان می دهد که قاچاق سازمان یافته سوخت توسط مردم عادی قابلیت اجرا ندارد و بایستی ریشه های قاچاق سوخت شناسایی و برخورد شوند ، که اگر این مهم محقق شود، بطور حتم از ناامنی جاده ها توسط قاچاقچیان خرد سوخت نیز کاسته می شود.در حال حاضر مردم و رانندگان در دو بخش تاوان می دهند. از یک طرف بایستی در جاده هایی از استان هرمزگان برانند که ناامن شده اند و تصادفات مرگبار خودروهاي سوخت بر باعث عزادار شدن خانواده زیادی شده است و مردم با ترس ولرز رانندگی می کنند.
از طرفی دیگر به بهانه قاچاق سوخت کهالبته بصورت رسمی اعلام شد بیشترین قاچاق سوخت به گازوئیل ارتباط دارد و نه بنزین؛ اما همچنان بیشتر جایگاه های سوخت در بندرعباس و هرمزگان شلوغ هستند و رانندگان از این شرایط بسیار گلایه مندند و وقت و سوخت شان هم در این صف های طولانی هدر می رود. بایستی تصمیمات واقع بینانه و کارشناسانه اتخاذ شود تا هم واقعا از میزان قاچاق سوخت کاسته شود و هم اینکه وقت مردم در صف های طولانی جایگاه ها، سوخت
نشود.
ثبت دیدگاه