حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم تغییر مسیر ریل خدمت‌رسانی شورای شهر بندرعباس
    ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
    شناسه : 10069
    بازدید 1213
    9
    شورا موکلانش را امیدوار کند دریانیوز// مردم شوراهای شهر و روستا را انتخاب می کنند تا وکیل شان شوند و شهردار ودهیار انتخاب کنند و بر عملکرد شهرداری ودهیاری نظارت داشته باشند و سایر امورات شان در حوزه شهری، روستایی و... را رصد نمایند و هر جایی که نیاز باشد از حق شان دفاع کنند که متاسفانه شوراها در بیشتر ادوار از این مسیر خارج شده و بیشتر بدنبال رانت ها و منافع سیاسی و جناحی و منافع خودشان هستند و منافع موکلان شان را فدای منافع و مصالح خودشان و همفکران شان می کنند که ضرورت دارد مسیر ریل حرکت و خدمت‌رسانی شوراها واز جمله شورای شهر بندرعباس به سمت مردم تغییر جهت دهد تا مردم از رای شان به آنها پشیمان نشوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مردم شوراهای شهر و روستا را انتخاب می کنند تا وکیل شان شوند و شهردار ودهیار انتخاب کنند و بر عملکرد شهرداری ودهیاری نظارت داشته باشند و سایر امورات شان در حوزه شهری، روستایی و… را رصد نمایند و هر جایی که نیاز باشد از حق شان دفاع کنند که متاسفانه شوراها در بیشتر ادوار از این مسیر خارج شده و بیشتر بدنبال رانت ها و منافع سیاسی و جناحی و منافع خودشان هستند و منافع موکلان شان را فدای منافع و مصالح خودشان و همفکران شان می کنند که ضرورت دارد مسیر ریل حرکت و خدمت‌رسانی شوراها واز جمله شورای شهر بندرعباس به سمت مردم تغییر جهت دهد تا مردم از رای شان به آنها پشیمان نشوند.

    بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و با دخالت مستقیم فرمانداری، جلسه تعیین هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس در حالی برگزار شد که در چندین جلسه، برخی از اعضای شورای شهر با عدم حضورشان، جلسات را از رسمیت انداختند و هیئت رئیسه انتخاب نشد.متاسفانه شورای شهری که انتظار می رفت در این دوره بهتر از ادوار گذشته ظاهر شود، اما بگونه ای در دو سال گذشته عمل کرد که نمی توان نمره قابل قبولی را به این شورای پرحاشیه داد و این شورا در دوسال اخیر مصوباتی را برای رفع مشکلات شهر و شهروندان نداشت. اما حال که هیئت رئیسه جدید، سکان دار مدیریت شورای شهر شده است، انتظار می رود وقایع تلخ دو سال قبل تکرار نشود ودر دوسال باقی مانده از عمر شورا بگونه ای عمل کنند تا کاستی های گذشته جبران شود و مصوباتی را برای رفع مشکلات شهر و موکلان شان در کلان شهر بندرعباس داشته باشند.

    شورای شهر در واقع شورای شهرداری نیست و شورای شهروندان است و علاوه بر موضوعات مرتبط با شهرداری، بایستی دیگر امورات شهروندان در بخش های دیگر را نیز پیگیری نموده واز مدیران دستگاه های اجرایی بخواهند با حضورشان در شورای شهر پاسخگوی عملکردشان باشند و نسبت به موضوعاتی که باعث ایجاد نارضایتی و مشکلاتی برای شهروندان شده اند، پاسخ دهند. از شورای شهر بندرعباس می خواهیم مسئولان در حوزه های مختلف و همچنین مدیران صنایع و… را به صحن شورا دعوت کنند و برای رفع مشکلات شهر و شهروندان با یکدیگر مذاکره و رایزنی کنند وبا همدیگر به محلات و مناطق مختلف شهر بروند و مشکلات را از نزدیک ببینند و برای رفع آنها تدبیری مناسب بیندیشند.

    اگر که شورای شهر بندرعباس از مدیران صنایع و بنگاه های اقتصادی درصحن شورا دعوت کنند و از آنها بخواهند که در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان، در حوزه های مختلف سرمایه گذاری نمایند و نیازهای شهر را در حوزه های مختلف برطرف و در بازگشايي معابر در محلات مشارکت نموده و اقدام به ساخت اماکن ورزشی، تفریحی، فرهنگی، آموزشی و… نموده و به نام خودشان هم نامگذاری شود تا مردم هم اثرات وجودی این صنایع را ببینند، بطور حتم بخشی از نیازهای شهر برطرف می شود.

    پیشنهاد دیگر این است که شورای شهر متولیان حوزه مسکن از جمله راه وشهرسازی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاوران املاک، انجمن انبوه سازان ساختمان و… را نیز به شورا دعوت کنند و اقدامات و برنامه های شان را برای رفع مشکل مسکن شهروندان جویا شوند و اگر نیاز به مصوباتی در شورا در حوزه مسکن و ساخت وساز وجود دارد را نیز تبادل نظر نمایند و بگونه ای تصمیم گیری نمایند تا گره های کور مسکن شهر بندرعباس باز شود و مردم خانه دار شوند و مستاجران نیز بتوانند خانه هایی را با قیمت های مناسب اجاره کنند که اگر سامانه اجاره بها زودتر راه اندازی شود، بخش زیادی از این مشکلات برطرف می شود. در حوزه شهری و ساحل و دریا و تفریحات دریایی، عدم ورود فاضلاب به دریا، احیای بافت های فرسوده و…. نیز ضرورت دارد شورای شهر ورود کند و مصوباتی را در این حوزه ها داشته باشد.

    همچنین مردم در حوزه تامین مرغ و گوشت و ماهی نیز بدلیل گرانی این اقلام گلایه مندند و سفره بیشتر شهروندان خالی از این مواد پروتئینی است که شورای شهر می تواند از مسئولان مربوطه بخواهد گوشت و مرغ منجمد با قیمت دولتی توزیع کنند و زمینه عرضه و بی واسطه ماهی نیز فراهم شود تا شهروندان بتوانند سفره های شان را مزین به مرغ وماهی و گوشت کنند. در یک کلام شورای شهر بایستی در تمامی حوزه ها حضوری فعال داشته باشند و بدنبال رانت و… نباشند و دغدغه اول شان، مشکلات و خواسته های شهروندان به عنوان موکلان شان باشد تا در مدت باقیمانده از عمر شورای شهر بتوانند عملکرد قابل قبولی را به شهروندان ارائه دهند و موکلان شان را راضی کنند.

    تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر جبران جلسات لغو شده شورای شهر با برگزاری نشست های فوق العاده

    رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز از اعضای شورای شهر بندرعباس خواست، هر چه سریعتر جلسات لغو شده خود را با برگزاری نشست های فوق العاده جبران کنند.نشست هم اندیشی مسئولین قضایی استان هرمزگان با شهردار بندرعباس، شهرداران مناطق و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد. مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست اظهار داشت: به عنوان یک شهروند عقیده دارم که طی دو سال اخیر در نتیجه تلاش شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، پیشرفت‌های خوبی در مبلمان و منظر شهری ایجاد شده است.

    وی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد جاذبه های گردشگری و تفریحی بیشتر برای شهروندان بندرعباسی و مسافرانی که به این نقطه از کشور سفر می کنند، گفت: ایجاد شهربازی، توسعه حمل و نقل و تفریحات دریایی و راه اندازی قطار شهری به موازات ساماندهی معتادین متجاهر و عمل به وظایف نهادهای حمایتی با همکاری شهرداری در خصوص کودکان کار از موضوعات حائز اهمیت در این خصوص می باشد.

    قهرمانی در ادامه با اشاره به صدور ۲۰ دستور حمایتی قضایی جهت پیگیری مصوبات شورای شهر بندرعباس، افزود: با اقدام دستگاه قضایی، ۹۲ شرکت در استان هرمزگان شناسایی شدند که مالیات خود را در استان های دیگر پرداخت می کردند و با انتقال پرونده مالیاتی این شرکت ها به استان، علاوه بر افزایش درآمدهای مالیاتی، این مبالغ برای عمران و آبادانی شهر بندرعباس و دیگر مناطق استان اختصاص داده شد.رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شرکت هایی هم که مدعی هستند تنها بخشی از فعالیت آنها در استان هرمزگان است، مکلفند نسبت به آن بخش از فعالیت خود مالیاتشان را در این استان پرداخت کنند.

    وی یادآور شد: در نتیجه همکاری دستگاه قضایی و دولت در حوزه مالیات، ۲ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان از محل عوارض و ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است. وی عنوان کرد: مبالغ اخذ شده در چهار ماهه امسال نیز حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۳ درصد رشد داشته است. رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه شهرداری بندرعباس برای تحقق اهداف و برنامه هایش نیازمند درآمد پایدار است، استفاده از ظرفیت بنادر، دریا و سواحل و افزایش سرمایه گذاری در این بخش ها را به منظور تحقق منابع درآمد دائمی و پایدار بسیار مهم عنوان کرد.

    وی در ادامه با اشاره به برخی معضلات شهری بندرعباس از جمله رها شدن سگ های بلاصاحب، آلودگی های ناشی از فاضلاب و پسماند شهری و جرائم و آسیب های ناشی از فعالیت ضایعاتی های غیرمجاز، چاره اندیشی فوری برای تکمیل طرح های ناتمام در این خصوص را خواستار شد.قهرمانی همچنین با بیان اینکه دستفروشان میوه در بخش های از شهر بندرعباس با مشکلات جدی برای عرضه محصولاتشان مواجه هستند از شهرداری و شورای شهر بندرعباس خواست با تعیین محلی مناسب و تجهیز آن به امکانات رفاهی استاندارد برای استقرار و رفع مشکلات این افراد اقدام کنند.این مقام قضایی بیان داشت: کارگروه ویژه ای برای بازگشایی معابر و گذرگاه ها در محدوده بافت های فرسوده شهر بندرعباس نیز تشکیل شده و این کارگروه مکلف است در راستای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر، نسبت به بسترسازی لازم و تهیه زیرساخت های شهری در این بافت ها با اولویت تعریض و بازگشایی معابر اقدام کند.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به مسائل مرتبط با شهرداری و حوزه خدمات شهری در دادسرا و محاکم قضایی این استان خبر داد و گفت: شعب ویژه جهت رسیدگی تخصصی و به موقع به پرونده های مرتبط با حوزه خدمات شهری راه اندازی می شوند و با ایجاد این شعب، رسیدگی به مسائل و مشکلات این حوزه، سرعت می گیرد.وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعطیلی خدمت رسانی به مردم، از مصادیق بارز نقض حقوق عامه است، گفت: هیچ شخصی در هیچ جایگاهی حق ندارد، روند خدمت رسانی به مردم را تعطیل کند.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تعطیلی های مکرر جلسات شورای شهر بندرعباس به علت اختلافات برخی از اعضا و بازتاب ناخوشایند آن در بین مردم و افکار عمومی، یادآور شد: در صورت ادامه این روند با توجه به نگرانی های منعکس شده از سوی مردم به دستگاه قضایی، دادستان بندرعباس در راستای صیانت از حقوق عامه به این موضوع ورود خواهد کرد.وی همچنین با بیان اینکه در نتیجه لغو هفت جلسه شورای شهر بندرعباس، بخش قابل توجهی از مصوبات و تصمیم گیری ها معطل مانده است، از رئیس و اعضای شورای شهر بندرعباس خواست، هر چه سریعتر جلسات لغو شده خود را با برگزاری نشست های فوق العاده جبران کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.