حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3229 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم‌ تشکیل ستاد شورای قرآنی  در هرمزگان‌
    ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
    شناسه : 13222
    بازدید 1181
    8

    دریانیوز// مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با بيان اينکه در سیستم دولتی، فعالیت‌های قرآنی تقسیم کرده‌اند و برگزاری مسابقات قرآنی بر عهده ادارات کل اوقاف و امور خیریه است، دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی نیز متولي امر مهم آموزش قرآن است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار نشر کتب قرآنی است؛ اظهار داشته […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با بيان اينکه در سیستم دولتی، فعالیت‌های قرآنی تقسیم کرده‌اند و برگزاری مسابقات قرآنی بر عهده ادارات کل اوقاف و امور خیریه است، دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی نیز متولي امر مهم آموزش قرآن است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار نشر کتب قرآنی است؛ اظهار داشته که البته این تقسیم‌بندی، روند کار را با مشکل مواجه کرده است، لذا بنظر می‌رسد تمامی دستگاه‌ها باید در همه زمینه‌ها تلاش و فعالیت کنند.حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی بر لزوم تشکیل ستاد شورای قرآنی در استان هرمزگان به منظور هماهنگی بین دستگاه‌ها تصریح کرد: هر دستگاه به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد، اما فعالیت چندين دستگاه باهم، سبب کسب توفیقات بیشتری در حوزه فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.

    وی در پاسخ به این پرسش که برخی خواهان آموزش آموزش مداحی ویژه نوجوانان در بقاع متبرکه هستند، نیز گفت: شورای هیأت‌های مذهبی یا سازمان تبلیغات اسلامی عهده‌دار آموزش مداحی است، اما درصورتی که این متولیان مایل باشند از فضای بقاع متبرکه استفاده کنند، کمک خواهیم کرد که این امر محقق شود و جوانان مستعد مداحی، اولین قدم برای آموزش مداحی را از این بقاع بردارند. واقعیت تلخ در استان هرمزگان که از سال های گذشته تاکنون‌در این حوزه قلم زده ایم و همچنین مورد بی توجهی قرار دارد، موضوع آموزش قرآن و تربیت قاری و حافظ قرآن‌کریم در استان هرمزگان‌است که همچنان‌بسیاری از خانواده ها برای آموزش قرآن به فرزندان‌شان با مشکل مواجهند و به این دغدغه والدین پاسخ مناسبی توسط نهادهای دولتی داده نشده است.

    آموزش قرآن پس از نام نیکو نهادن بر فرزند، به عنوان دومین وظیفه والدین است، اما در استان هرمزگان شرایط انجام وظیفه دوم به خوبی فراهم‌نشده است و بسیاری از پدر ومادران از این شرایط گلایه‌مندند‌. بخش دولتی در آموزش قرآن نقش مستقیمی ندارد و این وظیفه برعهده بخش غیردولتی مانند موسسات وخانه‌های قرآنی قرار گرفته است و از این ‌بخش هم حمایت نمی شود و به همین دلیل فعالان قرآن غیردولتی نیز با مشکلاتی برای آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان مواجهند. در مدارس نیز آموزش ها باعث نمی شود که دانش آموز قاری و حافظ قرآن تربیت شود و حتی بتواند قرآن را صحیح بخواند و از مربیان آموزش دیده قرآنی کمتر استفاده می شود.

    بیشتر دانش آموزانی که از مدارس در مسابقات و…قرآنی شرکت می‌کنند، خودشان در مکتب خانه‌ها و موسسات غیردولتی آموزش هایی دیده‌اند و برخی توانسته اند توانایی شرکت در مسابقات را داشته باشند. در حوزه قرآن دستگاه های مختلفی فعالیت دارند، اما نتیجه مناسبی را نمی بینیم و همانطور که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز تاکید دارند، بایستی ستاد شورای قرآنی در استان تشکیل شود تا فعالیت های قرآنی سروسامان یابد.

    از طرفی بایستی برای آموزش مداحی و دیگر فعالیت های مذهبی و قرآنی در استان برنامه ریزی بهتری صورت پذیرد تا نتایج خوبی را ببینیم. بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزادگان همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌ اند بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شوند. انتظار می رود آموزش قرآن، مداحی، مکبری وسایر فعالیت های فرهنگی در این اماکن مقدس در ۱۲ماه سال اجرايي شود و با فعالیت ستاد شورای قرآنی در استان ، مشکلات و خلاء‌های فعلی در آموزش قرآن و…برطرف شود.

    بیش از یک دهه از فرمایش رهبر معظم‌انقلاب مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور و سهمیه‌بندی استان ها گذشت، اما متاسفانه در استان هرمزگان شاهد جهش و یا تغییر محسوسی در حوزه آموزش قرآن و تربیت قاری و حافظ قرآن کریم نبودیم که انتظار می‌رود در این حوزه برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا نواقص موجود برطرف شود. متولیان آموزش قرآن در استان بایستی در این‌حوزه تغییر رویه دهند تا نوجوانان و کودکان و دانش آموزان و… بتوانند بخوبی قرآن را بیاموزند و‌قرائت کنند و قاری و حافظ تربیت شوند. همچین بایستی از فعالیت های فعالان قرآنی و فرهنگی غیردولتی در استان حمایت های مادی و معنوی بیشتری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.