حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • لزوم‌مشارکت تمام صنایع در سامان د‌هی فاضلاب بندرعباس
    ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۵۶
    شناسه : 18562
    بازدید 121
    0
    دریانیوز// ورود فاضلاب به دریا همواره به عنوان مهمترین چالش زیست محیطی در شهر ساحلی بندرعباس مطرح شده که بدلیل آلودگی ساحل و دریا ،باعث نارضایتی شهروندان از وضعیت موجود و آسیب بسیار زیاد به اکوسیستم دریا و آبزیان و مرگ ماهیان و... هم شده است و همواره جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا و استفاده از فاضلاب تصفیه شده در صنایع و فضای سبز شهری به عنوان مطالبه شهروندان، رسانه ها ، ائمه جمعه و جماعات ، نمایندگان مجلس و شوراها و... مطرح بوده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ورود فاضلاب به دریا همواره به عنوان مهمترین چالش زیست محیطی در شهر ساحلی بندرعباس مطرح شده که بدلیل آلودگی ساحل و دریا ،باعث نارضایتی شهروندان از وضعیت موجود و آسیب بسیار زیاد به اکوسیستم دریا و آبزیان و مرگ ماهیان و… هم شده است و همواره جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا و استفاده از فاضلاب تصفیه شده در صنایع و فضای سبز شهری به عنوان مطالبه شهروندان، رسانه ها ، ائمه جمعه و جماعات ، نمایندگان مجلس و شوراها و… مطرح بوده است.

    شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، سامان‌دهی پساب فاضلاب بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب شهر بندرعباس را در حالی در دو سه سال اخیر با جدیت اجرایی کرده که انتظار می رود امسال و حداکثر تا سال آینده بیشترین فاضلاب شهر بندرعباس تصفیه شده و از ورود فاضلاب خام به دریا تا حد زیادی جلوگیری می شود و پساپ تصفیه شده برای صنایع و فضای سبز استفاده شود.البته فاضلاب خامی که از محلات بدلیل عدم تکمیل شبکه فاضلاب در این مناطق ، وارد دریا می شود که بایستی شبکه جمع آوری فاضلاب در محلات هم تکمیل شود.

    آنطور که متولیان مربوطه اعلام کرده اند، اجرای بازگشایی معابر در محلات و تزریق اعتبارات موردنیاز باعث می شود تا شبکه جمع آوری فاضلاب در محلات بطور کامل اجرا شود که در این بخش هم نیاز است صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی شان مشارکت داشته باشند. شهردار بندرعباس هم مدتی قبل از صنایع خواست تا یاریگر شهرداری برای بازگشایی معابر در بافت فرسوده و محلات حاشیه ای شهر باشند و بطور حتم بدون مشارکت صنایع، بازگشایی معابر شاید تا ده ها سال آینده نیز بطور کامل اجرا نشود .

    درصورت بازگشایی معابر در این مناطق ، علاوه بر اینکه امکان اجرای کامل شبکه جمع آوری فاضلاب را به همراه خواهد داشت و از روان شدن فاضلاب در کوچه ها و خورها ودریا جلوگیری می‌شود ، باعث ارتقای امنیت و خدمترسانی در این‌مناطق نیز خواهد شد و رضایت شهروندان را نیز به همراه خواهد داشت . متاسفانه در حال حاضر خودروهای امدادرسان مانند آمبولانس و آتش‌نشانی و حتی پلیس و خودروهای جمع آوری زباله هم امکان ورود به بسیاری از کوچه های تنگ و باریک و تاریک محلات را ندارند و بیمارانی جان شان را از دست می دهند و خانه هایی در آتش می سوزد و ناامنی هایی وجود دارد و… . پس ضرورت دارد بازگشایی معابر در محلات مورد توجه بیشتر قرار گیرد تا از ورود فاضلاب به دریا هم جلوگیری شود و فاضلاب روان باعث بیماری های پوستی ، گوارشی و تنفسی ساکنان محلات نشود.

    صنایع استان حتما بایستی در بازگشایی معابر در محلات قدیمی ،فرسوده و حاشیه ای بندرعباس مشارکت کنند تا مردم هم سهمی از سود صنایع داشته باشند که در این بخش صنایعی مانند فولادکاوه و شرکت بندری سینا که وابسته به نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان هستند، نقش بیشتری را در رسیدگی به وضعیت محرومان و مستضعفان بندرعباسی بایستی ایفا کنند که می توانند در بازگشایی معابر مشارکت کنند تا وضعیت زندگی و محل زندگی محرومان بهبود یابد و مشکلات شان کمتر شود.

    موضوع دیگر اینکه تمام صنایع بایستی در سامان دهی فاضلاب بندرعباس مشارکت داشته باشند تا پساب تولیدی را بتوانند در صنعت شان استفاده کنند که فولادی ها و از جمله فولاد کاوه که تاکنون در شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس سرمایه گذاری نکرده است، حتما بایستی سرمایه گذاری کند و بعد هم‌از همین پساب تولیدی استفاده کند. صنایع در استان هرمزگان حتی در پروژه هایی مانند سامان‌دهی پساب فاضلاب بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب شهر مشارکت لازم ندارند و تعداد صنایعی که تاکنون در این طرح مشارکت کرده اند، حتی به تعداد انگشتان دو دست نمی رسند که انتظار می رود تمامی صنایع فعال در استان در این سرمایه گذاری برد- برد مشارکت داشته باشند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.