حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قلم خبرنگاران، چراغ راه مدیران
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۸
    شناسه : 17952
    بازدید 145
    2
    دریانیوز// شغل خبرنگاری یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطره‌ترین شغل‌های حال حاضر است و سربازان خط مقدم اطلاع‌رسانی بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت مشغول تولید خبر و آگاهی‌بخشی هستند.کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : الناز مطهری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شغل خبرنگاری یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطره‌ترین شغل‌های حال حاضر است و سربازان خط مقدم اطلاع‌رسانی بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت مشغول تولید خبر و آگاهی‌بخشی هستند.کار خبرنگار، انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد.

    لازمه خبرنگار خوب بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت، که سه اصل مهم در کار خبری است بتواند موفق عمل کند.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری است. بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات، بکوشد رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کند، نه آن طور که خود می خواسته اتفاق بیفتد.

    سرعت در تصمیم‌گیری و انتقال سریع خبر، از ویژگی‌های اساسی خبرنگاری است. حساسیت کار اطلاع‌رسانی، نیاز مخاطبان به دانستن سریع و به موقع خبرها برای اتخاذ تصمیم درست و نیز افزایش رسانه‌ها و رقابت میان آن‌ها، بر ضرورت «سرعت» در کار خبررسانی افزوده است.با توجه به لزوم ایجاد امید و اعتماد در بین مردم، کار رسانه‌ اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند و از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در حوزه افزایش اعتماد و امید تلاش کنند.

    در عصر جنگ رسانه‌ای، تزریق امید به مردم جریان‌ساز و تحول‌آفرین است، دشمنان در تلاش هستند با نشر اخبار کذب بذر ناامیدی در جامعه بکارند، در این راستا خبرنگاران و فعالان رسانه نقش مهمی در راستای جهاد تبیین، روشنگری و امید‌آفرینی دارند.رسانه‌ها باید نقشه‌های دشمنان نظام که یأس و نومیدی در جامعه است را خنثی کنند، لذا خبرنگاران با هوشیاری به وظایف خود عمل کنند و سناریوهای دشمنان در القای یأس و ناامیدی را در جامعه خنثی کنند.خبرنگاران با قلم و فکر و اندیشه و ایده و نظر خود می‌توانند چراغ راه مدیران باشند، رسالت خبرنگاری در دنیای مدرن امروز رسالتی بسیار ارزشمند و مردم محور است.

    انتقاد سازنده باعث توسعه و پیشرفت می‌شود، انعکاس نقاط قوت و ضعف از سوی رسانه‌ها و مطالبه‌گری صحیح آن‌ها موجب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر میان مسئولان برای تلاش در مسیر خدمت می‌گردد.شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در هفدهم مردادماه ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید، به همین مناسب، هفدهم مرداد در تقویم رسمی کشورمان به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.