حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3233 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قصه  پرغصه  محله  اسلام آباد  بندرعباس
    ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۵۷
    شناسه : 5415
    بازدید 1771
    18
    معبری که بجای بازگشایی ، دردسر شد دریانیوز// محلات بندرعباس هر کدام قصه پرغصه ای دارد که در دو دهه اخیر بارها سلسله گزارش هایی را منتشرکرده ایم، اما در دولت ها و در زمان شوراها و شهرداران مختلف متاسفانه اقدامات چندان اثرگذار نبوده و بیشتر مشکلات همچنان پابرجاست
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// محلات بندرعباس هر کدام قصه پرغصه ای دارد که در دو دهه اخیر بارها سلسله گزارش هایی را منتشر
    کرده ایم، اما در دولت ها و در زمان شوراها و شهرداران مختلف متاسفانه اقدامات چندان اثرگذار نبوده و بیشتر مشکلات همچنان پابرجاست .
    استنویک در محله اسلام آباد بندرعباس که در گذشته خانه های سازمانی یکی از نهادها در آن واقع بود و در این سال های اخیر هم گویا تخلیه شد، بدلیل رویش نیزار و کرت دریایی و… و خشک شدن بخشی از آنها، از یک طرف همواره این محل به پاتوق معتادان تبدیل شده واز طرفی دیگر هم این معتادان و گرمای هوا و… باعث آتش سوزی مکرر در استنویک می شوند که ساکنان از وضعیت موجود نیز بشدت گلایه مندند و می گویند لباس هایی که روی طناب در حیاط خانه آویزان می کنند، پر از دوده می شود و کولرهای شان را بایستی چند مرتبه در سال بشویند و شعله های آتش گاهی تا روی خانه های شان می رسد.

     

     

    آنها عنوان می کنند بارها به شهرداری و… گفته ایم که آنجا را پاکسازی کنند و آتش نشانی مرتب می آید آتش را خاموش می کند که دیگر همگان از این شرایط خسته شده اند، اما تاکنون اقدام اصولی صورت نگرفته است. البته در حال حاضر بخش هایی از دیوار استنویک تخریب شده و املاکش نیز تخریب شده است و در محوطه استنویک پراز نخاله است، اما به گفته ساکنان در این محوطه هم نخاله های ساختمانی ریخته شده است و بخشی از آنجا همچنان نیزار است وبه پاتوق معتادان تبدیل شده است.

    زمانی که داخل محوطه رفتم، در بخشی از استنویک نیز خانه ای است که روی سقف آن نخاله و داخلش پر از فاضلاب است و ماهیان کوچکی در آن دیده می شود که اگر پر نشود و رویش پوشانده شود وهر طرحی اجراشود، در آینده امکان فروریزش وجود دارد. نیزارها ودرختان و علف های هرز خشک شده همچنان در داخل استنویک دیده می شود.

    همسایگان استنویک از این وضعیت ناراضی‌اند و پیگیری های شان بی نتیجه بوده است که ما نیز چند ماه قبل نیز بخشی از مشکلاتی را که داشتند، به شهرداری اعلام کردیم . در ضلع شمالی دیوار استنویک هم کانال فاضلابی است که روی بخشی از آن قطعات بتنی گذاشته شده و بخشی هم به حال خود رها شده است. اهالی از آبگرفتگی کوچه ها در زمان بارندگی و چاله و دست اندازهای کوچه ها می گویند که برای شان مشکل ساز است. ساکنان از نبود پارک مناسب برای تفریح وبازی کردن فرزندان شان در این محله
    گلایه مندند.

    البته پارک بزرگی یکی دو سال قبل کلنگ زنی شد، اما مشخص نیست چه سرانجامی دارد. برخی از ساکنان این محله به پیاده روهایی از ضلع جنوبی محله اشاره می کنند ونشانم دادند که توسط تعمیرگاه ها تصرف شده است و حتی بخشی از آن به پارکینگ خودروها بصورت مورب تبدیل شده اند و عابران برای رفت وآمد به سمت دانشگاه پیام نور مجبورند از بین خودروها و تعمیرکاران عبور کنند و گاهی حرف های نامناسبی می شنوند که رفت وآمد برای زنان ودختران در این شرایط سخت تر است.

    آنها می گویند از شهرداری می خواهیم پیاده رو را آزادسازی کند. چرا پیاده رو را تصرف کرده اند؟ حق شهروندان وعابران است که از پیاده رو مناسب و استاندارد بهره مند شوند واستفاده کنند. چرا فقط حقوق مردم تضییع می شود؟ چه کسی بایستی از حق مردم وعابران دفاع کند؟

     

     

    قصه پرغصه سنددار کردن املاک
    برخی از ساکنان کوچه دلاوران ۷ محله اسلام آباد بندرعباس که بیش از سه چهار دهه در این کوچه سکونت دارند، می گویند از دهه۶۰ بخاطر دارند که می گفتند در این کوچه بازگشایی معبر صورت می گیرد و از سال گذشته هم که بنیاد مستضعفان در راستای حمایت از مردم و ساکنان این محله، چهار و نیم دنگ از زمین های خود را بصورت رایگان به اهالی واگذار کرد تا ساکنان بتوانند اسناد املاک شان را بصورت رایگان دریافت کنند وبسیاری از ساکنان اسناد املاک شان را گرفتند، ساکنان این کوچه با مشکل دریافت سند مواجه شدند.

    ساکنان کوچه دلاوران ۷ که در ضلع غربی دیوار استنویک هستند برای دریافت سند ، بایستی نامه ای را از شهرداری استعلام می کردند وبه بنیاد مستضعفان می بردند و چون شهرداری به استناد همان طرح بازگشایی معبری که از چهار دهه قبل مطرح بوده و به سرانجام نرسیده است، در استعلام ها ذکر می کردند که این خانه قابلیت تجاری مسکونی را دارد وبه همین دلیل هم بنیاد مستضعفان می گفت اگر که ملک تجاری باشد یا قابلیت تجاری داشته باشد ، آنها بصورت رایگان سند اراضی را واگذار نمی کنند که این موضوع که مشکل ۷۰ خانواده در این کوچه و کوچه های دیگر در این محله است و سال گذشته نیز بارها این موضوع را منعکس کردیم و اقدامی برای رفع این مشکل توسط متولیان مربوطه صورت نگرفت .

    مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان همان زمان در گفتگویی که در این خصوص داشتیم، عنوان کرد اگر که شهرداری در استعلام، اعلام کند که ملک مسکونی است، برای واگذاری سهم بنیاد مستضعفان مشکلی نداریم وگرنه درصورتیکه قیدشود تجاری است ویا قابلیت تجاری دارد، نمی توانیم اراضی مربوط به بنیاد را رایگان واگذار کنیم که اگر شورای شهر و شهرداری و بنیاد مستضعفان جلسه مشترکی را داشتند باشند، شاید بتوانیم راهکاری را در این حوزه اتخاذ کنند. دفتر تسهیلگری نیز بارها این موضوع را از دستگاه های مختلف پیگیری کرد و متاسفانه به نتیجه نرسیدند و ساکنان همچنان با مشکل مواجهند.

    یکی از ساکنان کوچه دلاوران ۷ محله اسلام آباد که از سال گذشته بارها پیگیر این مشکل بوده تا بتواند برای خانه شان سند دریافت کند، می گوید: اولا مشخص نیست چه زمانی این معبر بازگشایی شود وخیابان احداث شود، در این مدت حدود سی چهل ساله که اتفاقی نیفتاده است و بعد هم مشخص نیست آیا خیابان در این کوچه احداث شود یا نه و ساکنان این کوچه تاوان طرحی را می دهند که هیچ نفعی تاکنون از آن نبرده اند و مشخص نیست چه سرنوشتی هم داشته باشد.

     

     

    ثانیا ملک ما که تجاری نیست و مسکونی است و می خواهیم مانند سایر ساکنان محله، حال که بنیاد مستضعفان سهمش را به ساکنان واگذار کرده است، برای خانه مان سند بگیریم که شهرداری در استعلام‌ می نویسد ملک قابلیت تجاری مسکونی دارد و بنیاد مستضعفان هم رایگان واگذار نمی کند. وی از راه وشهرسازی نیز بشدت گلایه مند است ومی گوید یک ونیم دنگ زمین که دولتی و متعلق به راه وشهرسازی است و از سال گذشته تاکنون پیگیری هایم در راه وشهرسازی هم بی نتیجه بوده است و حتی پرونده ام گم شد و فقط پاسکاری می کنند و پاسخ مناسبی نمی دهند.

    از سه هفته قبل هم قرار است که همکاران حوزه املاک راه وشهرسازی بیایند واز ملکم بازدید کنند که امروز وفردا می کنند وحالا هم
    می گویند فعلا نیازی به بازدید نیست. چرا مسئولان اینقدر مردم را اذیت می کنند وکارها را زود انجام نمی دهند؟ این بروکراسی اداری فقط باعث خسته شدن شهروندان و صرف هزینه و وقت مان می شود و هیچکس هم خود را پاسخگو نمی داند. از روزنامه دریا می خواهیم تا تعیین تکلیف وضعیت صدور سند املاک مان، این موضوع را پیگیری کند. البته برخی دیگر از ساکنان هم چنین مشکلاتی را دارند و نیاز است برای رفع مشکل سند ساکنان این محله تدبیری اندیشیده شود تا زودتر مشکلات ساکنان برطرف شود .

    برخی از ساکنان هم می گویند : اول کوچه دلاوران ۷ پر از چاله است که در بارندگی پر از آب می شود و تا هفته ها پر آب می ماند وبرای رفت وآمد مشکل داریم. از مدرسه شاهد و بنت الهدی تا قبل از خیابان جدید اسلام آباد پر از آب می شود و پیاده رو استاندارد نیست. به شهرداری هم گفته ایم، اما اقدامی نشده است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.