حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • قشم اولین خواهرخوانده کراسنودار در خاورمیانه
    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۲۹
    شناسه : 18456
    بازدید 141
    1
    دریانیوز// شهردار قشم که به دعوت مقامات سرزمین کراسنودار در روسیه حضوریافت گفت: می‌توان با هدف بهبود وضعیت حمل و نقلی قشم، از سیستم های حمل و نقل عمومی شهر سوچی الگوبرداری کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : جابر صداقت منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شهردار قشم که به دعوت مقامات سرزمین کراسنودار در روسیه حضوریافت گفت: می‌توان با هدف بهبود وضعیت حمل و نقلی قشم، از سیستم های حمل و نقل عمومی شهر سوچی الگوبرداری کرد.

    سوچی یک شهر گردشگری واقع در سرزمین کراسنودار،واقع در مرز غربی کشور روسیه است که بر کرانه‌های دریای سیاه و در دامنه بلندی‌های پوشیده از برف رشته‌کوه قفقاز جای دارد.سوچی بزرگ، با درازای ۱۴۵ کیلومتر، طویل‌ترین شهر اروپاست، همچنان سوچی اغلب ‹پایتخت تابستانی› غیررسمی روسیه یا مروارید دریای سیاه نامیده می‌شود.

    این شهر بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین تفرجگاه دریایی تابستانی کشور است که سالانه بیش از ۴ میلیون بازدیدکننده را با خط ساحلی کوهستانی شگفت‌انگیز، سواحل بی‌پایان زنجیره‌ای، روزهای آفتابی گرم و شب‌زنده‌داری شلوغ به خود جذب می‌کند. شهردار قشم با هدف ارتقای سطح اشراف و بهره گیری از تجارب بین المللی در حوزه سیما منظر شهری، زیرساخت‌های زیست شهری، صنعت گردشگری و منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها از شهر مسکو و سوچی کشور روسیه بازدید و تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرداری قشم و شهر کراسنودار به امضا رسید.

    خواهرخواندگی قشم و کراسنودار برای جذب پایدار

    دکتر میردادی در خصوص مفاد تفاهمنامه امضا شده با طرف روسی گفت: طرفین در این تفاهم متقابل بر ایجاد شرایط برای گفتگوی آزاد، تبادل تجربیات و اجرای پروژه های مشترک مطابق با منافع ساکنان دو شهر تاکید کردند.وی افزود: همچنین همکاری در زمینه های علمی، فناوری، آموزشی، فرهنگی، بشر دوستانه و سایر حوزه مورد توجه قرار دارد که حوزه های اقتصادی و فرهنگی دارای اولویت ویژه است.

    شهردار قشم تصریح کرد: بنابراین پیمان خواهرخواندگی شهرداری های قشم و کراسنودار روسیه به منظور برقراری روابط دوستانه در زمینه توسعه پایدار و روابط سودمند و متقابل در حوزه های مختلف شهرداری همکاری خواهند داشت.

    میردادی ادامه داد: طرف ها ارتباط مستقیم بین موسسات تجاری ثبت شده در قلمرو خود را بر اساس موافقتنامه و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تسهیل می کنند.وی اضافه کرد: همکاری در جذب سرمایه گذاری های سودآور برای اقتصاد شهری و درآمد پایدار و مبادله طرح های پیشنهادی سرمایه گذاری اولویت دار در عرصه های مختلف اقتصادی از مفاد پیمان است.

    شهردار قشم گفت: تعامل بین مراکز آموزشی، اجرای پروژه های مشترک علمی و رویدادها و نیز سایر زمینه های علمی آموزشی مورد حمایت طرفین می باشد.میردادی عنوان کرد: تبادل تیم های خلاق، هیات های فرهنگی هنری، ساماندهی اجرای تئاتر، جشنواره ها و پروژه های خلاقانه مشترک در کنار سازماندهی مناسبات ورزشی نیز مورد تعامل خواهد بود.

    وی بیان کرد: شهرداری های قشم و کراسنودار بر پایه پیمان خواهرخواندگی خود از توسعه ارتباطات در زمینه گردشگری از جمله ایجاد پروژه های مشترک بین سازمان های گردشگری دو طرف، همچنین تبادل تجربیات موفق در زمینه جذب توریست، پیشرفت صنایع دستی و فرهنگ، برنامه های گردشگری، حفاظت از محیط زیست و محوطه سازی مناطق و حفاظت از میراث تاریخی و آثار تاریخی حمایت می کنند.

    شهردار قشم اظهار داشت: در حوزه رسانه ای نیز طرفین به طور متقابل و منظم به پوشش رسانه ای پروژه های مشترک و رویدادهای مهم هر دو شهرداری در بسترهای آنلاین خود اقدام و طرح های اطلاعاتی موضوعه را مبادله می کنند.میردادی افزود: این تفاهم نامه هیچگونه تعهد مالی و یا سایر تعهدات اجرایی را برای شهرداری قشم و کراسنودار ایجاد نمی کند اما توافق داریم که از اجرای پروژه های مشترک بر اساس توانمندی های خود حمایت کنیم.

    الگوبرداری از حمل و نقل عمومی روسیه برای شتاب بخشی به توسعه قشم

    دکتر میردادی شهردار قشم با اشاره به سیستم حمل و نقل عمومی شهرهای مختلف روسیه از جمله مسکو و سوچی اظهار داشت: مسکو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور روسیه است که از مهم‌ترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری روسیه و اروپا به ‌شمار می‌آید و بازدید از آن می تواند تاثیر بسزایی در تجربه افزایی و عملکرد شهرداری‌ها داشته باشد.

    شهردار قشم افزود: حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که می توان از آن برای ارتقای این حوزه در شهر قشم الگوبرداری کرد و جزیره قشم را با شتاب بیشتری در مسیر رسیدن به شهرهای تراز جهانی پیش برد.میردادی تصریح کرد: سوچی نیز یکی از برجسته ترین شهرهای فعال در صنعت گردشگری روسیه است که با توجه به گردشگرپذیر بودن قشم زیبا می توان از تجارب این شهر بهره گرفت.

    همکاری علمی شهرداری قشم و دانشگاه کراسنودار روسیه

    شهردار قشم از آغاز همکاری های علمی این شهرداری و دانشگاه کراسنودار کشور روسیه در زمینه‌های علمی برای تقویت حوزه دانش مدیریت شهری و شهرهای دانش‌پایه خبر داد.دکتر میرداد میردادی شهردار قشم اظهار داشت: در نشستی با رئیس دانشگاه کراسنودار توانمندی های علمی جزیره قشم تشریح و از ظرفیت‌های این دانشگاه نیز بازدید شد.

    وی افزود: در چارچوب پیمان خواهر خواندگی شهرداری قشم و شهر کراسنودار با حضور در دانشگاه مطرح این شهر بستر لازم برای آغاز همکاری های علمی فراهم آمد.شهردار قشم تصریح کرد: بروزآوری، تقویت و توسعه دانش مدیریت شهری توام با نگاه به حوزه متناسب سازی علوم با زیست بوم منطقه از جمله مهمترین اهداف این همکاری علمی به شمار می رود.

    میردادی ادامه داد: امید است با توسعه همکاری ها بتوانیم توسعه شهر قشم را در مسیر دانش پایه به پیش ببریم زیرا دستیابی به توسعه پایدار بر پایه دانش تخصصی هر حوزه و همخوانی آن با فرهنگ و ظرفیت های بومی است.گفتنی است، رئیس دانشگاه کراسنودار در پایان این نشست نگاه علمی و دانش باوری شهرداری قشم را با اهدای لوحی به دکتر میرداد میردادی شهردار قشم ستود.

    دانشگاه کراسنودار روسیه در شمار ۱۰۰ دانشگاه برتر این کشور قرار دارد که به عنوان دانشگاهی با بیشترین میزان تحقیقات علمی و پژوهشی شناخته می‌شود و نتایج حاصل از این تحقیقات در کشورهایی همچون آمریکا، آلمان، انگلستان و ژاپن از اعتبار بالایی برخوردار است.

    قشم اولین خواهرخوانده کراسنودار در خاورمیانه

    شهردار کراسنودار در دیدار با شهردار قشم گفت: کراسنودار، شهر جوان، شهر خانواده و پیشرفته است و اطمینان دارم دورنمای همکاری بین ما به خصوص در شرایط فعلی که دو کشور ایران و روسیه روابط دوستانه و نقطه نظرهای مشترکی در سطح بین‌المللی دارند بسیار عالی خواهد بود.

    وی بیان کرد: قشم منطقه‌ای بسیار زیباییست که تحت حفاظت یونسکو قرار دارد، سواحل زیبا، پلاژ‌ها، صحرای زیبا و همچنین کوه‌ها و غارهای نمکی قشم فرصت منحصر به فردی است و ما به توسعه روابط و همکاری ها علاقه مند هستیم.

    وی بیان اینکه شهر کراسنودار با ۱۳ شهر جهان قرارداد خواهر خواندگی دارد و قشم اولین شهر خواهرخوانده کراسنودار در خاورمیانه می‌باشد، خاطرنشان کرد: حوزه توریست، آموزش، صنعت و ساختمان از جمله مهمترین زمینه‌های همکاری است.

    گفتنی است، با دعوت استاندار کراسنودار روسیه به منظور امضای تفاهم نامه جهت شروع همکاری های دوجانبه، هیاتی شامل میرداد میردادی شهردار قشم، ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، جعفر زمانی رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قشم و فرهاد اظهری مشاور مدیرعامل سازمان عازم روسیه شدند.

    علاوه بر امضای پیمان خواهرخواندگی با شهر کراسنودار، امضای تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا که در آن شرکت های دانش بنیان زیادی فعالیت دارند و در نزدیکی مسکو مستقر شده است نیز از دیگر برنامه های سفر به روسیه بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.