حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3609 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 105×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • قامت خمیدگان بی‌فریادرس
    ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۵۸
    شناسه : 19425
    بازدید 137
    2
    دریانیوز// محله‌های قدیمی از جمله نقاطی در شهر بندرعباس محسوب می‌شوند که هر چه در آنها آسیب‌دیده یا خراب شود فریادرسی ندارند و به سختی ترمیم می‌شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// محله‌های قدیمی از جمله نقاطی در شهر بندرعباس محسوب می‌شوند که هر چه در آنها آسیب‌دیده یا خراب شود فریادرسی ندارند و به سختی ترمیم می‌شوند.

    در این محله‌ها اغلب افراد قشر متوسط و ضعیف جامعه زندگی می‌کنند به همین دلیل کمتر مورد توجه مسئولان قرار دارند. اگر آسفالت کوچه‌ها خراب شود ترمیم‌پذیر نیست یا مشکلات دیگری به وجود بیاید باید چندین بار پیگیری شود شاید برطرف شود. برق یکی از الزامات این روزهای زندگی بشری است و بدون برق روند زندگی مردم مختل می‌شود. در محله‌های قدیمی و حاشیه‌ای بندرعباس نیز سیستم برق‌رسانی از دیرباز انجام شده و به همان حالت سابق باقی‌مانده است.

    تیرهای چوبی و قدیمی اکنون به معضلی در برخی مناطق شهر تبدیل شده و به راحتی آسیب می‌بینند و می‌شکنند. البته این خرابی‌ها تنها مختص تیرهای چوبی نبوده و حتی تیرهای برق بتنی نیز خراب می‌شوند اما روند تغییر و جایگزینی آنها به سختی انجام می‌شود. تیرهای برقی که در برخی مواقع دیده می‌شود که جایگزین شده اما در مدار خدمت قرار نمی‌گیرند و در کنار تیرهای قبلی فقط نصب می‌شوند و تیرهای قدیمی همچنان پابرجا هستند و ممکن است هر لحظه سقوط کرده و بر سر عابران، خودروهای عبوری و حتی خانه‌ای خراب شوند. یکی از تیرهای چوبی قدیمی که اکنون قد خمیده شده‌است، در محله بیست متری شاه‌حسینی کوچه حدیث۳۳ می‌باشد که علی‌رغم پیگیری چند باره اهالی، همچنان به همان حالت باقی مانده و فریادرسی وجود ندارد که این تیر را تعویض نماید.

    حتما باید این تیر برق بر زمین افتاده و خسارت زیادی را به اهالی و حتی سیم‌های برق وارد نماید و حتی جان مردم به خطر بیافتد تا شاید تعویض شود. اکنون پایه این تیر برق چوبی کاملا شکسته و تنها به وسیله کابل برقی که به خانه یکی از اهالی کشیده شده، نگهداشته شده‌است و اگر این تیر به زمین بیافتد می‌تواند کنتور این شهروند را هم از جا کنده و خسارت به وی وارد نماید. بیش از یک چند هفته می‌باشد که این موضوع به اطلاع شرکت توزیع برق استان رسیده‌است اما همچنان شاهد هستیم که اقدامی صورت نگرفته‌است.

    درست است که در فصل تابستان فشار کاری کارکنان اتفاقات برق زیاد می‌شود اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این موارد نیز در دستور تعمیر و رفع خرابی قرار گیرد. از سوی دیگر نیز حمل تیرهای برق و بردن به عمق محله‌های قدیمی به دلیل بافت این محله‌ها نیز کار بسیار سختی است و زحمت زیادی برای این موضوع باید شود اما به تاخیر انداختن این موضوع نیز جایز نیست و ممکن است این تیر برق بر سر رهگذری فرود بیاید و خسارت جبران‌ناپذیری را وارد نماید. تیر برق دیگری نیز در این محله و در بین کوچه‌های حدیث ۳۷ و ۳۹ (جلوی سوپرمارکت) قرار دارد که وضعیت مناسبی نداشته و چندین سال پیش با پیگیری‌های صورت گرفته، تیر برق دیگری در کنار آن نصب شد اما همچنان شاهد هستیم که تیربرق از مدار خارج نشده و تیربرق جدید همانند مترسکی در کنار تیر برق قدیمی نصب شده و تنها نظاره‌گر آن است. این تیر برق بتنی نیز وضعیت مناسبی ندارد و بخشی از بتن آن تخریب شده و تنها به وسیله میلگردها ایستاده است.

    گویا تنها باید اتفاق ناگواری در این زمینه رخ دهد تا مسئولان امر به فکر اقدام باشند. از این دست تیرهای برق در شهر بندرعباس و حتی استان کم نیستند و با توجه به شرایط اقلیمی استان که باعث فرسوده شدن زودهنگام وسایل و ابزار برق‌رسانی می‌شود، باید نوسازی این وسایل نیز با سرعت بیشتری صورت پذیرد تا خللی در روند زندگی شهروندان به وجود نیاید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.